La trei ani și jumătate de la lansarea licitației pentru proiectare și execuție, Compania de Drumuri nu are contract semnat pentru primul lot al Autostrăzii București Nord și nici nu are perspectiva semnării contractului pentru că așteaptă decizia Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) la plângerea grecilor de la Intrakat împotriva italienilor de la Pizzarotti.
Licitația pentru Lotul 1 Joița – Autostrada A1 București – Pitești și DN 1 Corbeanca a fost lansată în iunie 2019 cu termen de realizare 34 de luni din care 12 proiectare și 22 de luni pentru execuție, însă de la prima contestație depusă, pe 29 septembrie 2019, și până în prezent au trecut peste trei ani, deci o durată mai mare decât termenul complet pentru proiectare și execuție. Pe 9 august 2022, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu anunța „desemnarea definitivă” a antreprenorului italian, dar grecii de la Intrakat au depus contestație. Pe 3 ianuarie 2023, la CNSC s-au depus concluziile scrise, iar miercuri, 11 ianuarie, puncte de vedere, deci procedura de soluționare pare a se apropia de final.
Traseul Autostrăzii de Centură Bucureşti Nord – Lotul 1 se desfășoară pe teritoriul județului Ilfov între DJ 601A (Dragomirești Vale – Bâcu) și DN 1 în dreptul localității Corbeanca. Pe acest lot de autostradă vor fi construite inclusiv 2 pasaje de o complexitate tehnică ridicată:
– un pasaj cu o lungime de 733 m peste CF101 București – Pitești DN7)
– un pasaj cu lungime de 650 m peste râul Colentina, CF 300 București – Ploiești și CF Mogoșoaia – Buftea
Pe lotul 2 DN 1 – DN 2 Corbeanca – Afumați lucrează constructorul român UMB, pentru lotul 3 DN 2 – DN 3 (9 km) contractul urmează să fie semnat cu un constructor din China iar pentru lotul 4 Cernica – A3, UMB a început la sfârșitul anului trecut primele decopertări.