Autostrada București Nord: Durata contestațiilor judecate la CNSC și CAB a depășit termenul de execuție pentru lotul 1. La trei ani și jumătate de la lansarea licitației, tronsonul A1 – DN 1 încă nu are contract semnat

A0 Centura Bucuresti A0 Centura București Sursa foto: Ministerul Transporturilor

La trei ani și jumătate de la lansarea licitației pentru proiectare și execuție, Compania de Drumuri nu are contract semnat pentru primul lot al Autostrăzii București Nord și nici nu are perspectiva semnării contractului pentru că așteaptă decizia Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) la plângerea grecilor de la Intrakat împotriva italienilor de la Pizzarotti.

Licitația pentru Lotul 1 Joița – Autostrada A1 București – Pitești și DN 1 Corbeanca a fost lansată în iunie 2019 cu termen de realizare 34 de luni din care 12 proiectare și 22 de luni pentru execuție, însă de la prima contestație depusă, pe 29 septembrie 2019, și până în prezent au trecut peste trei ani, deci o durată mai mare decât termenul complet pentru proiectare și execuție. Pe 9 august 2022, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu anunța „desemnarea definitivă” a antreprenorului italian, dar grecii de la Intrakat au depus contestație. Pe 3 ianuarie 2023, la CNSC s-au depus concluziile scrise, iar miercuri, 11 ianuarie, puncte de vedere, deci procedura de soluționare pare a se apropia de final.

Traseul Autostrăzii de Centură Bucureşti Nord – Lotul 1 se desfășoară pe teritoriul județului Ilfov între DJ 601A (Dragomirești Vale – Bâcu) și DN 1 în dreptul localității Corbeanca. Pe acest lot de autostradă vor fi construite inclusiv 2 pasaje de o complexitate tehnică ridicată:

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

– un pasaj cu o lungime de 733 m peste CF101 București – Pitești DN7)

– un pasaj cu lungime de 650 m peste râul Colentina, CF 300 București – Ploiești și CF Mogoșoaia – Buftea

Pe lotul 2 DN 1 – DN 2 Corbeanca – Afumați lucrează constructorul român UMB, pentru lotul 3 DN 2 – DN 3 (9 km) contractul urmează să fie semnat cu un constructor din China iar pentru lotul 4 Cernica – A3, UMB a început la sfârșitul anului trecut primele decopertări.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Până la urmă CNAIR și Ministerul Transporturilor sunt buni la ceva: la tergiversarea lucrărilor. Cred că sunt campioni mondiali absoluți la o diferență uluitoare de locul 2. Bravo băieți. Țineți-o tot așa și poate, poate reușiți să amânați construcția centurii București măcar până în secolul următor. Felicitări!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.