Compania de Drumuri este obligată să semneze contractul pentru proiectarea și execuția lotului 3 al Autostrăzii A0 București Nord cu constructorul Chinez China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC). Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a respins marți, 10 ianuarie contestația turcilor de la Ictas (detalii aici).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Durata contractului pentru proiectarea și execuția lotului 3 al A0 Nord, respectiv legătura între DN2 (Afumați) – DN3 (Pantelimon), este de 30 de luni, din care 12 luni sunt destinate perioadei de proiectare și 18 perioadei de execuție a lucrărilor. Pe traseu sunt incluse șapte poduri și pasaje.

Cronologia contractului lansat în 2019 și „artificiul” CNAIR din decembrie 2022

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Compania de Drumuri a lansat contractul pentru proiectarea și execuția lotului 3 Afumați – Pantelimon (8,5 kilometri între DN 2 și DN 3) în iunie 2019 și a primit 12 oferte, dintre care două de la constructori din China Synohidro și CHINA CIVIL ENGINEERING CONSTRUCTION CORPORATION (CCECC). După mai multe rânduri de contestații la CNSC și Curtea de Apel București între Turcii de la Ictas și chinezii de la CCECC, pe 4 noiembrie 2022, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu anunța că semnarea contractului cu chinezii nu mai poate fi amânată și este o chestiune de câteva zile.

„E o întreagă istorie cu acel lot. Două loturi din cele patru nu au constructor. pe lotul 3, în urmă cu ceva vreme a fost desemnat un anumit câștigător. Au fost două decizii ale instanței și două ale CNSC prin care se desființa decizia CNAIR. Sunt patru decizii, nu văd alte soluții decât aceea de a se semna. Motivarea este că nu se aplică prevederea legii care exclude companiile din China de la licitații pentru că procedurile au început anterior legii. Pe mine mă interesează ca, dincolo de constructor, la CNAIR și CFR să se facă lucrările. Cred că s-au cerut documentele pentru semnare, este o durată de câteva zile”, spunea Sorin Grindeanu. Însă CNAIR nu a trecut direct la semnarea contractului, ci a găsit soluția procedurală să desemneze, din nou, constructorul din China, ministrul Grindeanu anunțând public soluția CNAIR pe 25 noiembrie 2022.

Pe A 0, semi inelul nordic nu are contract semnat nici lotul 1 Joița – A1 – DN 1. Singura investiție rutieră pe care Ministerul Transporturilor o derulează cu un constructor din China este Centura Zalău, un proiect întârziat.