Compania de Drumuri este obligată să semneze cu un constructor din China contractul pentru proiectarea și execuția lotului 3 al Autostrăzii A 0 București Nord, a anunțat la Timișoara, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Acesta fiind primul contract pentru o autostradă atribuit unui antreprenor din China. Ar urma să fie al doilea șantier ,,chinezesc” din România, primul fiind Centura Zalău.
Ministrul Grindeanu a explicat că semnarea contractului cu China Civil Engineering Construction Corporation ( CCECC) pentru Lotul Voluntari-Cernica ( 9 km.) este o chestiune de câteva zile : ,,E o întreagă istorie cu acel lot. Două loturi din cele patru nu au constructor. pe lotul 3, în urmă cu ceva vreme a fost desemnat un anumit câștigător. Au fost două decizii ale instanței și două ale CNSC prin care se desființa decizia CNAIR. Sunt patru decizii, nu văd alte soluții decât aceea de a se semna. Motivarea este că nu se aplică prevederea legii care exclude companiile din China de la licitații pentru că procedurile au început anterior legii. Pe mine mă interesează ca, dincolo de constructor, la CNAIR și CFR să se facă lucrările. Cred că s-au cerut documentele pentru semnare, este o durată de câteva zile” -Sorin Grindeanu.
Licitația pentru lotul 3 Voluntari -Cernica (9 km.) a fost lansată în iunie 2019, a trecut prin numeroase etape de plângeri la CNSC și la Curtea de Apel București, iar ultimul constructor desemnat, Ictas din Turcia este contestat de chinezii de la China Civil Engineering Construction Corporation ( CCECC). Constructorii chinezi au rămas în această cursă, Ordonanța de Urgență prin care Guvernul a eliminat posibilitatea participării companiilor din China și Rusia la licitațiile CNAIR fiind emisă în primăvara anului 2021, după depunerea candidaturii. Contractul pentru lotul 3 are o valoare de aprox. 466 milioane lei și o durată de 30 de luni din care 12 pentru proiectare și 18 pentru execuție. Pe traseu sunt incluse șapte poduri și pasaje.