Autostrada București Nord: Ministerul Transporturilor a aprobat proiectul nodului rutier de la Pantelimon pentru legătura cu DN 3

Mădălina Podaru dec. 16, 2024 1 comentarii 1157 vizualizări
pantelimon

Ministerul Transporturilor a aprobat proiectul nodului rutier de la Pantelimon, pe traseul lotului 3 al Autostrăzii A 0 București Nord. Proiectantul Explan a finalizat și predat studiul de fezabilitate pentru acest nod rutier care va face legătura Drumului Național 3 București-Pantelimon-Fundulea la Autostrada Bucureștiului, lotul 3 (Afumați-Cernica) pe care îl construiește antreprenorul chinez CCECC neavând în proiect un nod de conexiune la DN 3. Lotul 3 al Autostrăzii A 0 București Nord are o lungime de 8,5 kilometri, iar lucrările ar trebui să fie terminate la sfârșitul anului viitor. În acel moment, din cei 101 kilometri ai inelului A0 se va putea circula pe 83 de kilometri, de la A 1, legătura cu A 2 și până la DN 1-Corbeanca, singurul tronson care se va termina în 2026 fiind Lotul A 1-DN 1 (Pizzarotti-Retter).

Potrivit proiectului care urmează să fie aprobat și de Guvern, durata de execuție a nodului Pantelimon este de 9 luni, iar valoarea estimată de 174 milioane lei. După ce indicatorii tehnico economici vor fi aprobați de Executiv, licitația pentru construirea nodului poate fi lansată.

,,Nodul Rutier Pantelimon se află localizat în județul Ilfov, în intravilanul și extravilanul UAT Pantelimon, la est de Municipiul București și începe din zona km 48+000 a Autostrăzii de centură București – Autostrada A0, secțiunea de nord, și se finalizează în DN 3 București – Călărași – Constanța. Necesitatea investiției a apărut datorită (sic !) faptului că tronsonul 3 din sectorul de nord al Autostrăzii A0 nu dispune de acces la drumul național DN3 în vederea îndeplinirii nivelului cerințelor, atât curente, cât și prognozate, conducând la creșteri ale nivelelor de trafic pe rețeaua secundară de transport (drumul național DN3, drumul județean DJ301 și drumuri locale) cu consecințe negative în ceea ce privește distanțelor și timpii de transport, costurile utilizatorilor și gradul de poluare. Necesitatea amenajării acestui nod rutier a fost relevată și în cadrul Studiului de Prefezabilitate realizat în anul 2022, prin care s-a analizat amplasarea și realizarea a 12 noi noduri rutiere pe autostrăzile existente.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Realizarea obiectivului este oportună datorită faptului că va asigura descărcarea traficului de pe autostradă în rețeaua de drumuri naționale, regionale, în urma implementării se vor genera efecte socio-economice pozitive și importante prin reducerea timpilor de deplasare, fluidizarea traficului, sporirea siguranței rutiere cu efecte minime asupra mediului, ale ocupării de terenuri, reducerea emisiilor poluante și a costurilor de operare.” arată Ministerul Transporturilor.

Lungimea totală a bretelelor și a benzilor de accelerare/decelerare este de 5,8 kilometri. De asemenea, sunt prevăzute două intersecții sens giratoriu și două pasaje.

Traseul în plan :

,,Nodul rutier este poziționat în zona de intersecție a bretelelor cu autostrada A0 km 46+450. Legătura între aceste bretele se va face prin pasajul proiectat pe DN3 peste autostrada A0 (aflat în execuție în cadrul proiectului de autostradă).

Amenajarea în plan se va realiza pentru o viteză de proiectare de Vp = 60 km/h.

Traseul propus pentru două sensuri de circulație ale nodului rutier (ieșire către Pantelimon din direcția nord și intrarea din Pantelimon către direcția sud pe A0) este reprezentat de o bretea bidirecționala care pleacă către direcția nord dintr-o intersecție giratorie proiectată în zona km 12+212 al DN3, după care descrie un viraj de dreapta printr-o curbă cu raza de 330 m, până în zona km 1+050. Legatura efectivă cu autostrada se va face prin bretele unidirecționale cu raze de 330 m.

Traseul propus pentru celelalte două sensuri de circulație ale nodului rutier (intrare către Pantelimon din direcția Sud și iesire din Pantelimon către direcția nord pe A0) este reprezentat de o bretea bidirecțională care pleacă către direcția nord dintr-o intersecție giratorie proiectată în zona km 13+175 al DN3, după care descrie un viraj de dreapta printr-o curbă cu raza de 190 m, continuă în direcția nord – est, la km 0+525 virează la stânga printr-o curbă cu raza de 208 m, până în zona km 0+975.” se arată în indicatorii tehnico-economici.

 

 

Indicatorii pentru Nodul rutier Pantelimon A 0-DN 3 :

Nodurile care vor fi construite pe rețeaua existentă/în lucru :

  • Nod rutier: Pantelimon (A0 – km 48) – sectorul A0 Nord;
  • Nod rutier: Ungureni (A1 – km 53) – sectorul București – Pitești;
  • Nod rutier: Șibot (A1 – km 327) sectorul Orăștie – Deva;
  • Nod rutier: Ovidiu (A2 – km 146) sectorul Fetești – Cernavoda;
  • Nod rutier: Dunărea (A2 – km 157) sectorul Fetești – Cernavoda;
  • Nod rutier: Peștera (A2 – km 181) sectorul Cernavoda – Constanta;
  • Nod rutier: Ciurila (A3 – km 33+000 pe secțiunea 2B Câmpia Turzii- Gilău);
  • Nod rutier: Românași (A3 – km 26) sectorul Poarta Sălajului – Nușfalău;
  • Nod rutier: Luduș (A3 zona km 18+000 a secțiunii 2A Ogra-Câmpia Turzii);
  • Nod rutier: Săndulești (A3 zona km 17+000 a secțiunii 2B Câmpia Turzii-Gilău);
  • Nod rutier: Crasna (A3 zona km 52+000 a secțiunii 3B Mihăilești – Suplacu de Barcău);
  • Nod de descărcare pe Autostrada A7 în zona localității Dumbrava, după conexiunea autostrăzilor A7 cu A3;
  • Nod de încărcare/descărcare Adjud (autostrada A7).

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Ce proiecte de rahat se proiectează la Românica!
    Dupa muulti ani mai iese la suprafata necesitatea unui nod!
    😮
    Cum de s-au receptionat studiile de:
    -prefezabilitate,
    – fezabilitate,
    – proiectul proprou zis?
    Este vorba de prostie?😁

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.