Autostrada București Sud: Aktor face lucrări la nodul rutier de la intersecția cu A1 București – Pitești / Circulație închisă pe bretelele de acces din și în DJ 602

A 1 nod Rutier Joița - A 0 Aktor

Au intrat în vigoare restricțiile de circulație din zona nodului rutier de la Joița, intersecția Autostrăzii A1 București – Pitești cu lotul Aktor de pe Autostrada A0 București Sud. Miercuri, 27 decembrie, au fost închise bretelele de acces în Autostrada A1 din Drumul Județean 602 Joița – Ciorogârla, respectiv ieșirea din Autostrada A1 București – Pitești în DJ 602. Termenul de finalizare a fost prelungit pentru primăvara 2024, dar lotul de 18 kilometri dintre A1 și Bragadiru (DN6) se poate deschide în toamna anului viitor (n.r., în cel mai bun caz).

Restricțiile se aplică la km 19 al Autostrăzii A1 București – Pitești, sensul spre Pitești în județul Giurgiu pentru realizarea conexiunii dintre cele două autostrăzi. După ce a „scăpat” de rezilierea contractului pentru Lotul 3 (vara 2023), Aktor a revenit la ritmul de melc de pe șantier, iar conducerea Ministerului Transporturilor a reluat amenințările cu rezilierea contractului, iar secretarul de stat Ionel Scrioșteanu care răspunde de infrastructura rutieră a promis că face verificări săptămânale pe șantier, dar fără a explica în ce mod poate mobiliza constructorul aproape blocat la 57% execuție.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

„Începând de miercuri, 27.12.2023, accesul din/în DJ 602 în/din autostrada A1, situat la km. 19+200 pe sensul de deplasare București – Pitești, va fi închis pentru a permite desfășurarea lucrărilor de construire a nodului rutier, care va asigura conexiunea autostrăzii A1 cu Autostrada de Centură a Municipiului București A0, în cadrul obiectivului: ”Proiectare și execuție Autostrada de Centură București km 0+000 – km 100+900 – Lotul 3, Sector 1 km 83+300 – 100+765, aferent Centura Sud, sector 2 km 0+000 – km 2+500, aferent Centura Nord”. Ulterior închiderii drumului de legătură traficul se va desfășura pe rețeaua utilizată anterior construirii acestuia, în acord cu limitele de masă totală maximă autorizată existente, respectiv:

Nod Rutier A1 / DN CB → DN CB → intersecție DN CB / DN 7 → intersecție DN 7 / DJ 602

A1 km 13+250 – str. Italia / Chiajna → DJ 602 → Bâcu → inters. DN 7”, a transmis CNAIR.

Asociația Pro Infrastructura a publicat imagini recente cu șantierul lotului 3 al Autostrăzii A0 București Sud:

 

„La început de an ministrul Grindeanu făcea o serie de declarații aiuritoare printre care cea mai bună glumă era că în 2023 “vii pe autostradă de la Pitești și te duci până la Constanța doar pe autostradă”. Am dezmințit vehement aceste promisiuni fanteziste în 22 februarie.  Vă explicam atunci: “Aktor are termen contractual de finalizare în aprilie 2024. Va fi cu siguranță mult depășit.” Realitatea din 22 decembrie 2023. S-a ajuns la aproximativ 60% stadiu fizic în teren. Nicio grindă pe șantier, cu excepția pieselor de tablier metalic din nodul cu A1 care zac acolo de luni bune. Ceva balast stabilizat sau asfalt? Un biet petic de test.

Sub amenințarea rezilierii, grecii au aprins un foc de paie în vara trecută și într-adevăr au avut câteva luni mai bune. Dar au obosit repede, așa că toamna minunat de secetoasă pentru construcții i-a luat prin surprindere și abia dacă au mai pus ceva procente în teren. Așa că acum trebuie să ne mutăm cu toții cu cortul pe șantierul lor ca să fim siguri că vor executa, cu chiu cu vai, restul de ~35% din lucrările rămase în următoarele 12 luni. Acesta trebuie să fie obiectivul major în infrastructura rutieră în 2024: legarea A1 de A2 cu A0 prin sudul Capitalei, fără restricții. Orice alt rezultat este un dezastru!”, a transmis Asociația Pro Infrastructură.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: