Amenințări voalate cu rezilierea contractului pe lotul 3 al Autostrăzii București Sud. Secretarul de stat Ionel Scrioșteanu, care răspunde de infrastructura rutieră, anunță că de săptămâna viitoare viitoare va verifica șantierul dintre A1 Joița și DN 6 Bragadiru o dată pe săptămână, dar în același timp transmite că anul viitor contractul va fi finalizat, varianta pe care și-o dorește fiind cea la recepția lucrărilor nu a doua posibilitate care se subînțelege, la reziliere. Dincolo de mesajele transmise în ultimul timp de ministrul Grindeanu, secretarul de stat Scrioșteanu respectiv de șeful CNAIR, Cristian Pistol, o eventuală reziliere în anul electoral 2024 la aproximativ 60% este aproape imposibilă mai ales că Aktor este liderul Asocierii care lucrează pe linia de tren Brașov – Sighișoara după cum Economedia a explicat aici.
Scrioșteanu spune că a făcut o nouă verificare inopinată pe lotul Aktor pentru a verifica dacă „mobilizarea constructorului este în parametrii solicitați și contractați” și lasă să se înțeleagă că nu este mulțumit de ce a văzut pe șantier.
„Lotul cel mai important pentru 2024
Am fost astăzi, din nou, într-o vizită neanunțată pe șantierul Lotul 3 Sud al Autostrăzii Bucureștiului, pentru a verifica stadiul lucrărilor, dar și dacă mobilizarea antreprenorului este în parametrii contractați și solicitați. Cel puțin din punctul meu de vedere, acest lot de autostradă este cea mai importantă lucrare pe care trebuie să o finalizăm anul viitor și are un impact major asupra traficului din sudul României, pentru că afectează peste 3 milioane oameni care trăiesc în această zonă, dar și pentru că, împreuna cu loturile 1 și 2, reprezinta continuitate între A1 și A2 via DN5, care sunt rute foarte importante pentru traficul de mărfuri din România, făcând legătura între Turcia-Grecia-Bulgaria-Portul Constanța cu centrul țării și Vestul Europei.
Din acest motiv, am hotărât că, începând de săptămâna viitoare, voi aplica aceeași metodă pe care am aplicat-o și la deblocarea și finalizarea lucrărilor la Pasajul Domnești și astfel, voi merge și pe acest șantier cel puțin o dată pe săptămână, prezentându-vă evoluția săptămânală a acestuia. Le-am transmis reprezentanților constructorului că acest contract se va finaliza cu siguranță anul viitor și mi-aș dori ca aceasta să fie ca urmare a finalizării lucrărilor. Iar pentru că anul acesta am atins câteva premiere importante pentru infrastructura rutieră a României, pentru anul viitor îmi doresc o alta premieră și anume, aceea de a nu mai avea șantiere blocate și/sau cu întîrzieri care nu pot fi recuperate”, afirmă Ionel Scrioșteanu.
„Lotul 1 Sud, ne așteptăm ca în primăvară, când condițiile meteo să permită reluarea lucrărilor să finalizeze undeva în mai-iunie, iar legătura cu Autostrada A2 să fie operațională.
Pe de altă parte, pentru a asigura legătura între cele două autostrăzi, Pitești – București și București – Constanța între A1 și A2 la profil de autostradă se impune și finalizarea lotului 3 care, după toate discuțiile cu antreprenorul grec ne-a dat toate asigurările că va fi posibilă în vara anului viitor, în iulie”, a spus Cristian Pistol la TVR Info.
Grupul de construcții Intrakat (Grecia) anunță că a finalizat achiziția companiei grecești de construcții Aktor Construction, conform unui comunicat al grupului. Compania mai transmite că, piața din România este prioritară. Acordul de vânzare și cumpărare a fost anunțat la începutul anului și achiziția a fost aprobată recent de către Comisia Concurenței din Grecia. Intrakat afirmă că prin achizițe își sporește dimensiunile și acoperirea pentru a deveni un grup de afaceri de frunte în sectorul construcțiilor din Europa de Sud-Est, extinzându-și portofoliul în domenii noi, cum ar fi sursele de energie regenerabilă, stocarea energiei, proiecte de mediu și imobiliare.