Autostrada București Sud, Lotul 3 între A1 și DN6: „Grecii se apropie rapid de momentul în care deschiderea din 2024 va deveni imposibilă” – Asociația Pro Infrastructură

Aktor Lotul 3 al Autostrăzii A0 Sud între A1 și DN6 Sursa foto: Asociația Pro Infrastructură

Cel 18 kilometri ai Lotului 3 Bragadiru – Joița al Autostrăzii București Sud sunt abia la 65% progres fizic, la cinci ani de la semnarea contractului și la două luni de la expirarea termenului contractual de finalizare, astfel că „grecii se apropie rapid de momentul în care deschiderea din 2024 va deveni imposibilă”, afirmă Asociația Pro Infrastructură, după o vizită pe șantier. Constructorul a așternut doar 30% asfalt și are poduri și pasaje pe jumătate finalizate, afirmă Asociația, care arată că în acest ritm nu se poate da drumul la circulație în acest an nici în sistem semi-profil, adică trafic 1×1 pe un singur sens al autostrăzii.

„Aktor, la un pas de imposibil. Ieri am filmat lotul 3 al Autostrăzii A0 Sud între A1 și DN6 și, predictibil, am rămas iar cu un gust amar: grecii se apropie rapid de momentul în care deschiderea din 2024 va deveni imposibilă din punct de vedere tehnic.
După promisiunile total iresponsabile ale ministrului Grindeanu începute încă din februarie 2023, combătute vehement de noi, conform cărora Aktor va inaugura lotul în 2023, au urmat noi declarații războinice ale mai-marilor din MT și CNAIR că vom circula în august… 2024. S-au sucit, mai nou promit septembrie.
Noi v-am zis același lucru de fiecare dată și repetăm: imposibil august sau septembrie, POATE printr-o minune decembrie 2024. Dar, în ritmul văzut ieri pe șantier, în scurt timp și decembrie 2024 va deveni o țintă imposibilă, chiar și în sistem semi-profil, adică trafic 1×1 pe un singur sens al autostrăzii.
Imaginile vorbesc de la sine: la mai bine de 5 ani de la semnarea contractului, 14.04.2019, și la 2 luni de la expirarea termenului contractual de finalizare, aprilie 2024, cei 18 kilometri dintre A1 și DN6 abia au trecut recent de borna 65% progres fizic, cu rețele electrice încă nemutate și câteva pasaje neîncepute fără de care nu se poate da drumul circulației.
Avem cu indulgență vreo 30% asfalt așternut pe un șantier schizofrenic cu nenumărate întreruperi, goluri inexplicabile, lucrări făcute parcă fără cap și fără coadă, poduri/pasaje pe jumătate finalizate, spații de servicii doar pe hârtie și în general o atmosferă de siestă, ca la început de sezon estival”, transmite Asociația Pro Infrastructură.

Marți, Cristian Pistol, șeful CNAIR, spunea că Lotul 3 Bragadiru-Joița al Autostrăzii București Sud nu se poate finaliza în luna august 2024, așa cum a promis de nenumărate ori compania grecească Aktor. Noul termen avansat de Aktor pentru finalizare a fost finalul lunii septembrie 2024.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Șeful CNAIR spunea că întârzieri majore se înregistrează în mai multe puncte din șantier care au devenit critice, precum pasajul de la Bragadiru, pasajul de la Ogrezeni, pasajul peste calea ferată sau relocarea liniilor electrice aeriene ale Transelectrica din zona localității Ciorogârla.

Finalizarea Lotului 3 în 2024 ar permite circulația pe Autostradă completă între Pitești, București și Constanța, posibil și pe Drum Expres complet de la Craiova la Pitești dacă Ozaltin și UMB finalizează loturile 1 și 4.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Un Aktor grăbit. Sau care nu se grăbește…
    Compania asta nu a mai avut cumva niste contracte la care a avut întârzieri mari?
    Am impresia că firmele grecești, italiene și spaniole au făcut o tradiție din a întârzia lucrări sau chiar de abandona. Nu înțeleg de ce nu se face o lista neagră cu astfel de firme pentru interzicerea eternă a la contracte cu statul. Nu de alta, dar nu fac decât să încurce pe toată lumea.

  2. O rușine pentru cei ce au făcut contractul. Asta înseamnă că nu știm sa facem un contract real de execuțieal lucrariilor. În primul rand în acest contract trebuie sa existe câteva execuții intermediare ca să nu ne trezim cu expirarea termenului și cu lucrarea nefacuta. În plus toți cei care întârzie lucrările trebuiesc penalizați. De acest fapt țin cont firmele contractate ca nu le face nimeni nimic și vin sa câștige din nou licitația. Este o mare greșeală ce în Europa se penalizează permanent.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.