Compania de Drumuri a scos sâmbătă la licitație două contracte pentru supervizarea lucrărilor de execuție pentru loturile 1 și 4 ale Autostrăzii Buzău-Focșani, cele două loturi de la ,,capete” fiind acum în procedura de evaluare a ofertelor pentru execuție. Pentru tronsonul 1, Buzău-Vadu Pașii cu o lungime de aproape 5 kilometri au fost depuse 8 oferte de la companii din România, Italia și Turcia, iar contractul pentru supervizare are o valoare cuprinsă între 31 și 37 milioane lei. Pentru lotul 4, cu o lungime de 11 kilometri între Mândrești-Munteni și Focșani Nord, cele 8 oferte pentru execuție sunt de la constructori din România, Grecia, Italia și Turcia, iar supervizarea are aceeași valoare, 31-37 milioane lei. Pe 9 mai, CNAIR a scos la licitație și supervizarea lucrărilor pe lotul 2 Vadu Pașii- Râmnicu Sărat ( 31 kilometri) un contract de aprox. 10 milioane de euro.
Consultantul va verifica lucrările și va monitoriza autostrada în perioada de garanție, cele două contracte având o durată de 148 de luni : ,,Obiectul Contractului de Servicii aferent Tronsonului 1 este prestarea de servicii de supervizare de înalta calitate, atat in timpul perioadei de executie a lucrarilor, cat si pe parcursul perioadei de garantie a lucrarilor, in vederea urmăririi corectei utilizări a fondurilor disponibile si pentru a se asigura ca Antreprenorul executa lucrările in conformitate cu obligațiile contractuale, in special in ceea ce privește durata, cantitatea, calitatea si costul lucrărilor, in conformitate cu prevederile Caietului de Sarcini si ale Contractului de servicii pentru Tronsonul 1. Prestatorul va avea rolul de Supervizor, conform prevederilor Conditiilor Contractului “Executie lucrări Autostrada Buzău – Focșani, Tronson 1: Buzau – Vadu, km 0+000 – km 4+600” se arată în SEAP. Ofertele pot fi depuse până pe 5 iulie.
Loturile 1 și 4 au o durată de execuție de 20 de luni, în timp ce loturile ,,de mijloc” semnificativ mai lungi ( 31 respectiv 36 km.) au un termen de 26 de luni. Evaluarea ar trebui să dureze 60 de zile, conform legii, dar este foarte posibil ca termenul să fie depășit, mai ales dacă vor fi numeroase clarificări, așa cum s-a întâmplat pe secțiunea Ploiești-Buzău.
Primele două secțiuni ale Autostrăzii A 7 Ploiești -Pașcani au șanse mari să fie construite la termen, prin PNRR- august 2026, conform unei analize a Asociației Pro Infrastructură.
Ofertele la licitația pentru execuție :