Autostrada „metrou” Ploiești – Brașov intră la apă: CNAIR prezintă noua propunere de traseu și viteză maximă de 80 km/h în zona de munte

DN1 Valea Prahovei, Ploiesti, Brasov Sursa foto: Imagini din dronă, CNAIR

CNAIR a prezentat noua variantă de traseu pentru Autostrada Ploiești – Brașov, alternativa 3 având o viteză de proiectare de 80 km/h pentru o reducere semnificativă de cost, de la 8-9 miliarde de euro în varianta inițială „autostrada metrou” la aproximativ 3-4 miliarde, tot la profil de șosea de mare viteză, dar cu altă rază a curbelor pentru a permite viraje mai strânse pentru zonele ocolite și lucrările de artă, tuneluri sau pasaje peste DN 1 și Magistrala CFR. Viteza de proiectare de 80 km/h. față de standardul la câmpie de 130/140 km/h. reduce semnificativ costurile și lungimea traseului (rămân doar 105 km. de construit).

Consultarea publică are o durată de doar o săptămână. „CNAIR continuă consultarea publică privind traseul autostrăzii Ploiești –Brașov și invită pe cei interesați să completeze un formular aici (până în data de 11.05.2023, ora 23:59) și să consulte noua propunere de traseu (detalii aici), care vine în completarea variantelor supuse dezbaterii publice din luna februarie 2023.  Amintim faptul că procesul de consultare publică reprezintă un element necesar în implementarea acestui proiect de infrastructură ce înglobează multiple beneficii pentru comunitățile locale și regionale, precum și dezvoltarea economiei naționale. Autostrada Ploiești Brașov va reduce timpii de călătorie în regiune, sporind gradul de siguranță rutieră și degrevând orașele Ploiești, Câmpina, Comarnic, Sinaia, Bușteni, Azuga, Predeal și Brașov precum și comunitățile învecinate de congestiile de trafic”, arată un comunicat CNAIR. 

Descrierea traseului – Alternativa 3 (80 km/h)

Km 0+000 al Alternativei 3 se află în zona km 68+100 al autostrăzii A3 București – Ploiești existentă. Traseul are o lungime de aproximativ 112+742 km, iar punctul de final se află la intersecția cu DN1, între localitățile Ghimbav și Codlea. Acesta include și un sector cu lungimea de 6,239 km care a fost dat în exploatare în luna decembrie a anului 2020.

Zona de munte: Între Km 49+700 – Km 52+150 traseul autostrăzii supratraversează linia C.F. 300, Râul Prahova și DN 1 printr-un viaduct cu lungime de 2.260 m, iar la intrare în localitatea Comarnic continuând printr-o succesiune de tuneluri și viaducte până în zona localității Posada.

La Km 59+000 după ieșirea din tunelul Posada urmează un viaduct care supratraversează Valea Floreiului, după care se înscrie între CF și DN 1, până la Km 61+700 când supratraversează cu un viaduct Râul Prahova și CF 300;

Între Km 62+000 – 65+000 traseul autostrăzii continuă pe partea stângă a CF Ploiești – Brașov, ocolind cimitirul Setu din Sinaia, iar la Km 65+200 supratraversează CF 300 și Râul Prahova, subtraversează DN1 prin tunel, la ieșirea din tunel traseul se continuă pe un viaduct peste Pârâul Valea Gagului de la Km 66+150, zonă în care se dezvoltă un nod rutier de tip B, în zona Valea Largă, pentru legătura cu DN1 și Stațiunea turistică Sinaia.

Între Km 66+000 – 72+000 traseul ocolește prin partea de est localitatea Sinaia, printr-o succesiune de poduri, viaducte și tuneluri. La Km 72+750 este prevăzut un nod rutier de tip B prin care se realizează legătura cu DN1 și localitățile Sinaia și Bușteni. Între Km 73+400 – Km 78+500 traseul autostrăzii ocolește stațiunea Bușteni prin partea dreapta, unde sunt necesare o succesiune de lucrări importante: poduri, viaducte, tuneluri și structuri de tipul cut and cover. La Km 78+500 este prevăzut un viaduct care traversează Râul Prahova, CF 300 și DN1.

Între Km 79+000 – Km 81+200 traseul autostrăzii ocolește Stațiunea Azuga prin partea stângă, unde sunt necesare o succesiune de lucrări importante: poduri, viaducte, tuneluri și structuri de tipul cut and cover. Între km 81+500 și 88+000 există o alternanță de poduri și viaducte, ce traversează zona muntoasă și supratraversează DN73A la Km 86+330 în localitatea Predeal; La km 86+230 interferează cu imobile aflate în administrarea M.A.P.N.

După ieșirea din tunel urmează un viaduct cu lungimea de 2.160 m pe lângă valea Parului Pietrosul, iar la Km 95+060 autostrada supratraversează cu un pasaj DN 73A. Între Km 96+000 și Km 100+000 traseul traversează o serie de pârâie și văi. La Km 100+230 autostrada este supratraversată de drumul județean DJ 101 cu un pasaj. În zona km 101+500 este prevăzut un nod rutier ce va face legătura cu DN73, dar și cu sectorul de autostradă (Râșnov – Cristian) dat în exploatare.

Sursa foto: Imagini din dronă, CNAIR

Comentarii

  1. E foarte bine, numai să o vedem realizată, astfel că cei care vin pe Valea Prahovei să nu își blesteme zilele, plus ca scade poluarea., pentru că mașinile se deplasează mai rapid.

  2. Sa ne spună autorul articolului și pe ce lungime se va circula cu doar 80 km/h.
    Dacă vorbim de 5-10 km n-o fi foc, dar dacă discutam de autostrada de 110 km pe care se va circula cu 80 km/h, atunci nu-i vad rostul.
    Compania de drumuri se poate gândi și la un Dx în loc de autostrada dacă relieful este atât de problematic și nu se poate proiecta la 130 km/h.
    Totuși nu pot sa nu ma întreb cum de se poate pe Valea Oltului în defileu și nu se poate pe Valea Prahovei unde relieful este mai blând, în opinia mea.

  3. Uite asa se mai ingroapa inca o data aceasta autostrada. In toate tarile din lume se fac autostrazi in munti, dar ca intotdeauna noi suntem mai speciali si la noi nu se poate nimic sau daca se “poate” costa mai mult decat PIB-ul Romaniei sau nu gasim argumentele economice. De cand statului roman ii pasa de argumente economice? Asa s-a intamplat si la salariile bugetarilor si a pensionarilor specialil? Intr-un cuvant: incompetenta si indolenta. Si dupa aceea se supara si nu inteleg de ce nu ne plac miticii? Pentru ca este reciproc.

    • Arogantule, vezi ca nu sunt “mitici” la conducere si vezi ca s-au intamplat magarii destule si cand au fost “ardelenii”, de unde aparent ar trebui sa ne luam noi lumina ca tara… (mentionez ca-s nascult la Bucuresti, dar am radacini puternice in Bistrita si Cluj, pare doar ca nu s-au lipit de mine basinile ardelenilor ca tine).

  4. 80 km/h??? Asta înseamnă maxim deci vor fi și restricții la 30/50/60 ceea ce ar duce la un București Brașov pe la 3 ore. Cu camionagiii in depășiri poate chiar mai mult. Aberant. Minți luminate ieșite din realitate. Rămâi mut.

    • Sunt destule porțiuni de autostrada în Austria unde limita este de 80km/h și nu se plânge nimeni ca trebuie sa le parcurgă.
      Aceasta cale rutiera este esențială pentru ca evita gatuirile din Comarnic, Sinaia, Bușteni, Azuga, Predeal.
      Asa ca trebuie făcută, chiar și cu aceste limitări.
      Dacă sunt 80 de km cu aceasta limitare, ai pana la urma 2h și 15 minute între Brașov și București, ceea ce este departe de cât faci azi intr-o zi de weekend.
      Sa o pornească și sa nu se oprească pana nu o dau în funcțiune.

      • Așa mi-e lehamite când intrați voi ăștia care aveți interese meschine în proiect și da-ti explicații complet aiurea…
        Pai mă băieți, ori e autostrada ori rămâne DN1 îmbunătățit?… dar pe bani ca o autostrada…
        Autostrada înseamnă cu regim de circulație peste 120 KM/H, chiar și în Europa ca tot va place voi sa ne da-ti exemple dar sa nu le prezentați corect și pana la capăt! Nici drum expres nu e la 80 Km/h!!! Lăsați vrăjeală cu munții ca nu tine… ca am fost mai multi prin Austria, Elveția, Spania, Italia șamd și nu e chiar așa!!!
        Așa ca eu zic sa stați dracu la un loc și sa nu mai faceți nimic, ca sa tocati bani aiurea, dar sa nu se rezolve problema (lipsa unei autostrăzi între București – Brașov)!!!
        Ori faceți ce și cum trebuie ori stop cu minciuna și furăciunea pe bani publici!
        Dacă nu vreți sa derajati “șmecheri” care și-au “tras vile” pe Valea Prahovei faceți mă pe Valea Doftanei autostradaca e loc destul și terminați cu bâlciul, iar noi ajungem în sfârșit mai repede peste munți fie la Brașov fie la București!!!

  5. stimabililor!!!
    “oamenii” care mai merg prin lume și mai sunt și deschiși la minte – o viteză medie de 60 km într-un sector de drum cum este cel actual (acum e valea Prahovei) este mai mult decât decent/indicat.
    […]
    nu discut cu: mârlanii, ciosbârtanii, ciocoflenderii, persoanele cu număr mare la picior, flashmen, oameni de bani gata, etc.
    […]
    drumuri bune și bucurați-vă de destinațiile țintite

  6. Salut,ia faceti voi asa:
    Cine nu si face treaba ,nu primeste bani,ca n sectorul privat.Fezabilitate n sus si n jos ,daca nu respecti termenele ,platesti penalizare.Se pare ca nu vreti ,nu ca nu stiti.V ar invata lipsa banilor pentru nerealizarea obiectivelor,cam asa sta traba.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *