Autostrada Moldovei: Acord de Mediu pentru secțiunea de Autostradă și Drum Expres Suceava – Siret / Aviz și din partea Ucrainei

Autostrada Moldovei A 7

Ministerul Mediului a emis vineri, 1 martie, Acordul de Mediu pentru Drumul de mare viteză Suceava – Siret, parte din Autostrada Moldovei A7,  a anunțat Consiliul Județean Suceava. Secțiunea Suceava – Siret cu o lungime totală de 55 km are profil clasic de autostradă pe primii 26 kilometri, iar apoi se trece la profil de Drum Expres. Studiul de Fezabilitate și Proiectul tehnic sunt realizate de Asocierea Search – Egis, iar termenul de predare este ianuarie 2025, prelugit după 18 Acte Adiționale față de termenul iniațial, octombrie 2022.

„Aşa cum am obișnuit opinia publică din județul Suceava continui să vă informez cu privire la Autostrada A7, în special tronsonul Pașcani – Suceava – Siret. Astăzi s-a emis Acordul de Mediu pentru tronsonul Suceava – Siret o piesă extrem de importantă ca a depins și de acordul Ucrainei pentru că există o porțiune în apropierea Ucrainei pe un pod peste râul Siret pentru care este necesar acordul statului vecin. Am făcut demersuri către omologul meu domnul Ruslan Zaparaniuk și l-am rugat să ne sprijine în obținerea acestui acord, de asemenea, am făcut demersuri la Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor și astfel s-a primit Avizul pozitiv din partea Ucrainei, fiind un proiect transfrontalier și în momentul de față există Acordul de Mediu și pentru tronsonul Suceava – Siret al Autostrăzii A7. Ca o recapitulare, amintesc faptul ca tronsonul A7 Pașcani – Suceava – Siret a trecut de Comisia de la Ministerul Transporturilor, mai exact de CTE iar pe 11 martie este programată Comisia Interministerială în care mai multe ministere trebuie să-și dea acordul și astfel se intră în linie dreaptă pentru aprobarea de către Guvern a indicatorilor tehnico – economici”, arată CJ Suceava.

Ministerul Transporturilor a avizat joi, 22 februarie 2024, studiul de fezabilitate pentru secțiunea Pașcani – Suceava (62 km), parte a Autostrăzii Moldovei – A7. Secțiunea Pașcani – Suceava are o lungime de 62 km, două loturi, iar costul total estimat este de 7,7 miliarde lei, cost care scade semnificativ după publicarea licitației în SEAP. Pe 16 februarie, CNAIR aprobase studiul de fezabilitate, iar după avizul de la Ministerul Transporturilor, mai urmează aprobările de la Ministerul Dezvoltării și, în final, Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru indicatorii tehnico-economici.

„Construcția Autostrăzii Pașcani – Suceava, un nou pas important! Și Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor a avizat astăzi Studiul de Fezabilitate, după ce documentul a fost avizat săptămâna trecută de CNAIR. Urmează avizarea acestui Studiu de Fezabilitate în Consiliul Interministerial și aprobarea indicatorilor tehnico-economici prin Hotărâre de Guvern. Parte a A7 (Autostrada Moldovei), sectorul Pașcani – Suceava (62 de km) are o valoare estimată de 7,79 miliarde de lei (fără TVA), sumă asigurată prin Programul Transport. Autostrada va fi împărțită în două loturi, care vor fi licitate independent”, afirma Sorin Grindeanu.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

CNAIR a cerut finanțare prin CEF pentru continuarea A7 Pașcani – Siret până la frontiera cu Ucraina

În septembrie 2023, CNAIR anunța într-un comunicat de presă că a depus solicitarea de finanțare pentru lotul de lângă vama Siret, în continuarea proiectului A7 Pașcani – Suceava – Siret, spre Ucraina (comunicatul eronat făcea referire la Republica Moldova, dar a fost ulterior corectat), după cum Economedia a explicat aici.

„COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Solicitant, a elaborat și  depus, in data de 20.09.2023 Aplicatia de Finanțare pentru proiectul „„Proiectare si executie Autostrada Suceava – Siret (Lot 3)”  in vederea obtinerii unui grant alocat prin CEF-T-202-MILMOB —LUCRARI  (CEF 2 Transport – Adaptarea retelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila- aparare; Pachetul Mobilitate Militara). CEF 2 – Pachetul de mobilitate militară promovează acțiuni care contribuie la adaptarea infrastructurii de transport pentru a permite deplasarea trupelor și echipamentelor militare. Obiectivul general al proiectului este : imbunătățirea infrastructurii de transport rutier prin construirea Autostrăzii A7, tronsonul Suceava-Siret, Lot 3, lot care este independent funcțional. Autostrada Suceava – Siret – Lotul 3, are ca scop asigurarea unei infrastructuri rutiere adecvate de inalta calitate, ca parte a retelei nationale de infrastructura, care sa acomodeze traficul de marfa si pasageri pe distanta lunga precum si traficul local, asigurand in acelasi timp un nivel corespunzator de siguranta si securitate a traficului cu Republica Moldova. Obiectivul specific al proiectului este: adaptarea proiectului, parte a rețelei TEN-T, pentru infrastructura de transport cu dublă utilizare, în vederea îmbunătățirii mobilității atât civile, cât și militare, până în 2027. Proiectul contribuie la realizarea apelului: CEF 2 Transport – Adaptarea TEN-T la dublă utilizare civilă-apărare – Anvelopă de mobilitate militară, prin construirea unui tronson de autostrada numit lotul 3, parte din Autostrada Suceava – Siret, tronson din TEN Rețeaua -T, prin crearea unei infrastructuri rutiere moderne pentru utilizarea duală a infrastructurii de transport, în vederea îmbunătățirii atât a civililor, cât și a celor militare. Valoarea totală a proiectului este de 218.768.273,00 lei din care contributia Uniunii Europeane este de 109.384.136 Euro”.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: