Ministerul Mediului a emis vineri, 1 martie, Acordul de Mediu pentru Drumul de mare viteză Suceava – Siret, parte din Autostrada Moldovei A7, a anunțat Consiliul Județean Suceava. Secțiunea Suceava – Siret cu o lungime totală de 55 km are profil clasic de autostradă pe primii 26 kilometri, iar apoi se trece la profil de Drum Expres. Studiul de Fezabilitate și Proiectul tehnic sunt realizate de Asocierea Search – Egis, iar termenul de predare este ianuarie 2025, prelugit după 18 Acte Adiționale față de termenul iniațial, octombrie 2022.
Ministerul Transporturilor a avizat joi, 22 februarie 2024, studiul de fezabilitate pentru secțiunea Pașcani – Suceava (62 km), parte a Autostrăzii Moldovei – A7. Secțiunea Pașcani – Suceava are o lungime de 62 km, două loturi, iar costul total estimat este de 7,7 miliarde lei, cost care scade semnificativ după publicarea licitației în SEAP. Pe 16 februarie, CNAIR aprobase studiul de fezabilitate, iar după avizul de la Ministerul Transporturilor, mai urmează aprobările de la Ministerul Dezvoltării și, în final, Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru indicatorii tehnico-economici.
„Construcția Autostrăzii Pașcani – Suceava, un nou pas important! Și Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor a avizat astăzi Studiul de Fezabilitate, după ce documentul a fost avizat săptămâna trecută de CNAIR. Urmează avizarea acestui Studiu de Fezabilitate în Consiliul Interministerial și aprobarea indicatorilor tehnico-economici prin Hotărâre de Guvern. Parte a A7 (Autostrada Moldovei), sectorul Pașcani – Suceava (62 de km) are o valoare estimată de 7,79 miliarde de lei (fără TVA), sumă asigurată prin Programul Transport. Autostrada va fi împărțită în două loturi, care vor fi licitate independent”, afirma Sorin Grindeanu.
CNAIR a cerut finanțare prin CEF pentru continuarea A7 Pașcani – Siret până la frontiera cu Ucraina
În septembrie 2023, CNAIR anunța într-un comunicat de presă că a depus solicitarea de finanțare pentru lotul de lângă vama Siret, în continuarea proiectului A7 Pașcani – Suceava – Siret, spre Ucraina (comunicatul eronat făcea referire la Republica Moldova, dar a fost ulterior corectat), după cum Economedia a explicat aici.
„COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Solicitant, a elaborat și depus, in data de 20.09.2023 Aplicatia de Finanțare pentru proiectul „„Proiectare si executie Autostrada Suceava – Siret (Lot 3)” in vederea obtinerii unui grant alocat prin CEF-T-202-MILMOB —LUCRARI (CEF 2 Transport – Adaptarea retelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila- aparare; Pachetul Mobilitate Militara). CEF 2 – Pachetul de mobilitate militară promovează acțiuni care contribuie la adaptarea infrastructurii de transport pentru a permite deplasarea trupelor și echipamentelor militare. Obiectivul general al proiectului este : imbunătățirea infrastructurii de transport rutier prin construirea Autostrăzii A7, tronsonul Suceava-Siret, Lot 3, lot care este independent funcțional. Autostrada Suceava – Siret – Lotul 3, are ca scop asigurarea unei infrastructuri rutiere adecvate de inalta calitate, ca parte a retelei nationale de infrastructura, care sa acomodeze traficul de marfa si pasageri pe distanta lunga precum si traficul local, asigurand in acelasi timp un nivel corespunzator de siguranta si securitate a traficului cu Republica Moldova. Obiectivul specific al proiectului este: adaptarea proiectului, parte a rețelei TEN-T, pentru infrastructura de transport cu dublă utilizare, în vederea îmbunătățirii mobilității atât civile, cât și militare, până în 2027. Proiectul contribuie la realizarea apelului: CEF 2 Transport – Adaptarea TEN-T la dublă utilizare civilă-apărare – Anvelopă de mobilitate militară, prin construirea unui tronson de autostrada numit lotul 3, parte din Autostrada Suceava – Siret, tronson din TEN Rețeaua -T, prin crearea unei infrastructuri rutiere moderne pentru utilizarea duală a infrastructurii de transport, în vederea îmbunătățirii atât a civililor, cât și a celor militare. Valoarea totală a proiectului este de 218.768.273,00 lei din care contributia Uniunii Europeane este de 109.384.136 Euro”.