UMB va finaliza secțiunea Buzău – Focșani de pe Autostrada Moldovei (A7) până la sfârșitul anului viitor, apreciază ministrul Sorin Grindeanu după verificarea lucrărilor în județul Vrancea. Între Buzău și Focșani sunt 4 loturi, cu o lungime totală de 82 km, toate contractate cu antreprenorul UMB, iar raportarea CNAIR arată stadii de execuție cuprinse între 20 și 24%. Totodată, Grindeanu spune că Studiul de Fezabilitate pentru Drumul Expres Focșani – Brăila este în etapa finală, iar licitația pentru execuția lucrărilor urmează să fie lansată „peste câteva luni”.
„Vorbim de o companie românească, nu doar că e cea mai bună din România eu cred că e una dintre cele mai bune din Europa… Dacă nu chiar din lume. În acest moment, e puțin probabil ca în Europa să fie o companie cu peste 450 de kilometri de autostradă și drum expres în execuție în același moment, ceea ce e foarte bine. Aș vrea să avem mai multe companii românești de același tip, poate că încet-încet vor crește și altele. Legat de tronosnul Focșani – Buzău avem toate premisele ca la sfârșitul anului viitor să puteam circula de la Focșani la Buzău. Sunt șanse foarte mari, s-a ajuns foarte sus și cu stratul de stabilizare și cu lucrurile care țin de partea dificilă a acestor 4 loturi”, a spus Grindeanu.
Imagini recente cu Lotul 4 Focșani Nord au fost publicate pe Canalul YouTube „Spiri Drone”:
La rândul său, șeful CNAIR Cristian Pistol a prezentat execuția pe fiecare lot și a avansat posibilitatea deschiderii întregii secțiuni până la sfârșitul anului 2024.
„Mobilizare foarte bună a antreprenorului pe toate cele 4 șantiere ale autostrăzii Buzău – Focșani! Țin să menționez că deși lucrările au început anul acesta, printr-o mobilizare exemplară și un ritm de lucru susținut, s-a ajuns la un stadiu fizic mediu de peste 20% pe întreg sectorul de autostradă. Situația din teren mă face să cred că la finalul anului #2024 se va putea deschide circulația pe primii kilometri de autostradă dintre Buzău și Focșani. Autostrada Buzău – Focșani (82,44 km), este finanțată prin PNRR.
Tronsonul 1 Buzău – Vadu Pașii (4,6 km)/Stadiul fizic – 20%
Tronsonul 2 Vadu Pașii – Râmnicu Sărat (30,8 km)/Stadiul fizic – 20%
Tronsonul 3 Râmnicu Sărat – Mândrești Munteni (36,1 km)/Stadiul fizic – 22%
Tronsonul 4 Mândrești Munteni – Focșani (10,94 km)/Stadiul fizic – 24%”, a transmis Pistol.
Ministrul Grindeanu a spus că în lunile următoare va fi predată și documentația tehnică pentru Drumul Expres Focșani – Brăila (78 km), deși după patru acte adiționale, CNAIR a stabilit termenul aprilie 2024 pentru predarea Proiectului Tehnic.
„În lunile următoare vom finaliza și Studiul de Fezabilitate de la Focșani la Brăila, Drumul Expres ceea ce înseamnă că în lunile următoare vom scoate la licitație Drumul Expres Focșani – Brăila care se va duce cu descărcarea pe Podul de la Brăila, eu spun că e important și va merge pe varianta spre Tulcea și Litoral”, a spus el.