„Autostrada nemțească” construită de PORR la Giurgiu, singurul drum modern din beton care poate rezista pe caniculă

Centura Giurgiu autostrada nemțească beton rezistă la caniculă Sursa Foto : CNAIR

Centura Giurgiu, supranumită „autostrada nemțească”, este, cel mai probabil, singurul drum național modern care poate rezista greutății camioanelor în condiții de caniculă și temperaturi la umbră de aproximativ 40 grade, dar care la nivelul carosabilului sunt mult mai ridicate. Centura Giurgiu a fost inaugurată în decembrie 2021 și este construită de PORR (Austria) din beton cu o tehnologie folosită la pistele de aterizare/decolare. În condiții de caniculă, betonul de ciment este mult mai rezistenmt decât asfaltul care se deformează sub greutatea camioanelor. Decizia Ministerului Transporturilor/CNAIR de a construi un drum din beton la Podul Prieteniei Giurgiu – Ruse, la principala vamă dintre România și Bulgaria, pe coridorul european de transport se dovedește acum foarte inspirată, pe DN 5 D – Centura Giurgiu cozile de camioane de pe prima bandă fiind practic, pe toți cei 6 kilometri.

Constructorul a început lucrările în octombrie 2020, iar finanţarea contractului de 106 milioane lei este asigurată din fonduri europene.

Este primul drum cu tehnologie din beton după experimentul eşuat de pe Autostrada Soarelui (segmentul Bucureşti – Fundulea) explica fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă. „Avem un proiect de care eu sunt foarte mândru că îl facem. La intrarea dinspre Bulgaria, la Giurgiu, ne vom urca pe un drum nou, un drum expres, ca o autostradă de 6 kilometri, care ocolește complet Giurgiu și ne scoate în DN5 la nord de oraș. Este un drum cu patru benzi, cu separare pe mijloc, realizat din beton. E o premieră după experimentul eșuat din anii ’90 București-Fundulea. Soluția de atunci a dat greș. A fost un exemplu de așa NU. Lângă Giurgiu se va lucra mecanizat de către o firmă austriacă ce a mai făcut în România piste de aterizare din beton, deci ar trebui să iasă totul brici”, afirma Cătălin Drulă.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

21 de județe printre care și Giurgiu sunt marți și miercuri cu avertizare cod portocaliu de caniculă, iar între orele 12.00 și 20.00 camioanele care transportă mărfuri neperisabile nu pot circula pe rețeaua de Drumuri Naționale (DN), Drumurile Expres și Autostrăzile fiind exceptate. Dacă restricția va fi respectată înseamnă că, transportatorii nu ar mai putea tranzita frontiera Giurgiu – Ruse în intervalul 12.00 – 20.00, însă de respectarea interdicției de circulație răspund Poliția Rutieră și Poliția de Frontieră.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Preluați numai tâmpenii scoase din burta lui Drula. Nu aveți acces la facultățile de profil? Și totuși nu este beton (este un altfel de beton), și nu e prima, cercetați și informativa înainte sa scrieți un articol. Da amu’ ma gândesc ca trebuie sa iasă norma., și ca dacă ii “nemtesc” apoi e bun în conceptul general vizual și auditiv.

  2. ar trebui ca autostrazile din sudul Romaniei, vis avis de zonele cu temperaturi mari pe timpul verii sa fie obligatoriu construite astfel sa poata rezista la tonaje mari si sa nu fie nevoie de restrictionare a transportului greu din cauza temperaturilor ridicate. asta ar duce la o rezilienta crescuta a Romaniei in fata restrictiilor de tonaj, in fata incendiilor de vegetatie , etc…

  3. Voi spuneți autostrada la un crampei de potecă?Câți bani a-ți primit pentru articolul ăsta?

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.