Autostrada Ploiești – Brașov: Ministrul Transporturilor numără lunile din contract ca steagurile lui Pristanda. „Contractul pentru proiectare durează 6-7 ani”/ Fact Check cu Sorin Grindeanu

sorin grindeanu, vicepreședinte psd, președinte interimar al Camerei Deputatilor, social-democrat Sursa foto: Inquam Photos / George Călin

Durata contractului pentru partea de proiectare a Autostrăzii Ploiești – Brașov este de 6-7 ani, a anunțat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, marți, într-un interviu la Antena 3, întrebat despre situația proiectului de pe Valea Prahovei. Grindeanu a precizat că a „moștenit” contractul cu Consitrans de la predecesorul său, Cătălin Drulă (n.r fără să-l menționeze), și că nu poate face nimic în privința termenelor, contractul fiind în derulare. Însă afirmațiile ministrului sunt eronate, durata contractului pentru revizuirea studiului de fezabilitate fiind în realitate de doi ani și jumătate, șase luni pentru realizarea Proiectului pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire (PAC) și șase luni pentru Proiect Tehnic, deci contract „la cheie” înainte de lansarea în execuție.

Ce a declarat Ministrul Grindeanu:

„Studiile de fezabilitate, partea de birocrație, înainte de execuție, durează undeva la 6-7 ani. Asta este licitația făcută de cel dinaintea mea, plus minus. E o licitație care are câștigători. Și eu vreau să câștig o licitație de felul ăsta în care să fac treaba peste 7 ani”.

Declarațiile despre durata contractului pentru A3 Ploiești – Brașov pot fi urmărite aici, de la minutul 16.

Datele oficiale CNAIR:

„Vineri, 12.02.2021, CNAIR a semnat cu SC CONSITRANS S.R.L.  contractul pentru  „Completare/Revizuire Studiu de Fezabilitate, elaborare Proiect Tehnic, pentru “Autostrada București – Brașov, tronson Ploiești – Brașov””.

Valoarea contractului este de 46.554.284,02 Lei fără TVA, obiectivul fiind finanțat din Fonduri Europene Nerambursabile.

Durata de realizare a serviciilor de proiectare este:

  • 30 de luni pentru Revizuirea/Completarea Studiului de Fezabilitate;
  • 6 luni pentru realizarea Proiectului pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire (PAC);
  • 6 luni pentru Elaborarea Proiectului Tehnic de Execuție (PTE).”

Dincolo de durata contractului pentru Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic, Ministerul Transporturilor și Compania de Drumuri nu fac nimic de peste o jumătate de an pentru a reactiva site-ul Autostrăzii Ploiești – Brașov lansat în 2021 unde se publicau constant informări despre situația și evoluția proiectului, după cum Economedia a scris aici.

Sursa foto: Inquam Photos / George Călin

Comentarii

  1. Daca facem un arc in timp , in anu l2040, cei care care vor mai fi in viata atunci vor constata ca aceasta ‘autostrada” va fi la stadiul de rezvizuire studiu de fezabilitate pentru ca raul Prahova a secat urmare poluarii.
    Si nepăsării guvernelor care au fost si care vor mai apuca!

  2. Asa termene?In sec XXI???Bai ,mai sunteti sanatosi????Si per pedes si cu lopata si cazmaua ,s-ar face mai repede!Trai pe banii nostri pt firma sinecurista!Huo USR huo Drula!Huo stat mafiot,esuat!RUSINE CORUPTILOR!

  3. Grindeanu a vrut sa il bata pe Nicusor care a zios ca PUZul Buc dureaza 3 ani, i-a traso cu studiul pt autostrada vietii

    Btw, acolo e nevoie doar de centura la Busteni si Comarnic, ca apoi totul e bine

  4. Am 53 de ani,sunt brașovean și nu știu dacă mai apuc sa văd inaugurată această autostradă… Ei nu pot face autostrăzi pe câmp,dar să taie munții!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *