Proiectantul Autostrăzii Ploieşti – Braşov a propus Companiei de Drumuri „scurtarea cu 69 de zile” a termenului pentru predarea Studiului de Fezabilitate, o reducere a perioadei pentru realizarea documentaţiei tehnice care nu anulează, însă, întârzierea de patru luni a proiectului.
Reducerea termenului pentru predarea Studiului de Fezabilitate cu peste două luni ar fi posibilă după ce firma Consistrans ar finalizat mai devreme decât estimase investigaţiile şi studiile din teren, arată CNAIR. În comunicatul transmis pe pagina oficială, Compania de Drumuri se referă eronat la Autostrada Comarnic – Braşov, deşi contractul pentru revizuirea studiului de fezabilitate este semnat pentru întreaga Autostradă Ploieşti – Braşov.
„Consitrans vrea să finalizeze mai repede Studiul de Fezabilitate pentru autostrada Comarnic – Brașov. Prin graficul de prestare a serviciilor pentru Contractul privind completarea Studiului de Fezabilitate și elaborarea Proiectului Tehnic, destinate construcției autostrăzii Comarnic – Brașov, Consitrans a propus astăzi scurtarea cu 69 de zile a termenului la care trebuie să predea Studiul de Fezabilitate. Antreprenorul a transmis CNAIR S.A. că poate completa Studiul de Fezabilitate mai repede, deoarece a reușit să realizeze în termen mai scurt investigațiile și studiile din teren, activitățile de proiectare, evaluarea impactului asupra mediului și Analiza Cost-Beneficiu. În aceste condiții, 17 mai 2023 este noua dată propusă de Consitrans pentru predarea Studiului de Fezabilitate”, a transmis CNAIR.
Contractul pentru documentaţia tehnică a autostrăzii de pe Valea Prahovei a fost semnat în februarie 2021, în mandatul fostului ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, pentru o ofertă de 46 milioane lei.
Durata de realizare a serviciilor de proiectare este:
- 30 de luni pentru Revizuirea/Completarea Studiului de Fezabilitate;
- 6 luni pentru realizarea Proiectului pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire (PAC);
- 6 luni pentru Elaborarea Proiectului Tehnic de Execuție (PTE).
Studiul de Fezabilitate va cuprinde o analiză multicriterială a variantelor de traseu, un studiu de trafic pentru o perioadă de perspectivă de 30 de ani și investigații de teren (geotehnice, hidrologice, topografice, arheologice etc). Contractul va cuprinde și o evaluare a impactului asupra mediului, o analiză cost-beneficiu și realizarea unui model financiar al proiectului, a precizat CNAIR.
Autostrada Ploieşti – Braşov ocupă locul 2 în topul proiectelor de infrastructură după prioritizare, prima fiind Autostrada de pe Valea Oltului. Compania Consitrans este şi proiectantul primelor trei loturi ale Autostrăzii A7 Ploieşti – Paşcani, a segmentului Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni de pe A8 Autostrada Unirii şi a Autostrăzii Făgăraş – Sibiu.