Autostrada Ploiești – Buzău: Asocierea Pizzarotti – Retter începe producția de grinzi pe șantierul lotului 1 din 15 septembrie. Constructorul răspunde că are 260 de utilaje, după ce Ministerul Transporturilor a acuzat mobilizarea insuficientă

Autostrada Ploiești Buzău Lot 1 primele grinzi montate

Asocierea Pizzarotti – Retter a mobilizat 260 de utilaje pe șantierul primului lot al Autostrăzii Moldovei (A7), iar din 15 septembrie va începe in situ producția de grinzi pretensionate pentru a nu fi dependenți de furnizorii din piață, a transmis pentru Economedia directorul adjunct de proiect, Efthymios Anagnostou (stânga, foto în articol). Precizările constructorului vin după ce, marți, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioșteanu a transmis că a cerut o mobilizare mai bună în șantier pentru finalizarea lotului Ploiești – Mizil (21 km) până la sfârșitul anului viitor (detalii aici).

„Asocierea s-a mobilizat și cu o producție de grinzi pretensionate în organizarea de șantier pentru a nu fi dependenți de furnizori din piață. Asta, atât din punct de vedere calitativ, cât și cantitativ. Drept urmare, atât proiectarea sau reproiectarea grinzilor cât și producția acestora sunt in mâinile constructorilor generali la nivelul JointVenture (n.r Asocierii)”, sunt precizările asocierii la solicitarea Economedia.

Au fost montate primele grinzi pe Autostrada Moldovei (A7) Ploiești – Pașcani, a anunțat marți secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioșteanu. Asocierea de constructori Pizzarotti – Retter (Italia – România) a montat 48 de grinzi pe lotul Ploiești – Mizil în lungime de 21 de kilometri. Pe acest lot, Pizzarotti este antreprenor general, iar Retter și IBB lucrează în asociere, Retter pe partea de structuri. Constructorul a reclamat recent că „grinzile din beton precomprimat proiectate cu deschiderea de 40 de metri și înălțimea de 1,4 metri NU satisfac cerințele de rezistență impuse de normele în vigoare”, iar CNAIR a lansat o expertiză tehnică pentru a verifica proiectul grinzilor cât și studiul geotehnic făcute de Consitrans, după cum Economedia a explicat aici.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

În iulie, Scrioșteanu sublinia că se lucrează și pe caniculă, la 40 grade și spunea despre șantier că mobilizarea este bună. „Chiar dacă ritmul lucrărilor pe acest șantier este, acum, unul bun, îl monitorizăm totuși atent, astfel încât să prevenim noi întârzieri. Reamintesc faptul că lucrările de execuție la acest lot au început la finalul lunii august 2022, iar constructorul, Asocierea de constructori români și italieni, Impresa Pizzarotti & C. S.p.a – Pizzarotti – Retter Projectmanagement, are la dispoziție 25 luni pentru finalizare și 1,46 miliarde lei, fără TVA, finanțați din PNRR”, spunea Ionel Scrioșteanu pe 18 iulie 2023.

Lotul Ploiești – Mizil este la doar 20% execuție după un an de la intrarea în șantier, dar a primit o extensie de 5 luni, până în septembrie 2024. Merg greu lucrările și pe lotul 2 Mizil – Pietroasele (28 km) unde bulgarii de la Trace au întârzieri (detalii aici). Pe Lotul 3 Pietroasele – Buzău (14 km) contractul este contestat și a ajuns, din nou, la Curtea de Apel București cu termene 21 și 22 septembrie.

La ultima raportare a CNAIR, pe lotul 1 de pe A7 Asocierea Pizzarotti – Retter lucra cu „535 de muncitori și 233 de utilaje”.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.