Asocierea româno-bulgară Coni – Trace a fost desemnată oficial câștigătoarea contractului pentru execuția lotului Mizil – Pietroasele, tronsonul „de mijloc” al Autostrăzii A7 Ploiești – Buzău, investiție finanțată prin PNRR.
Lotul 2 are o lungime de 28 kilometri și o durată de realizare de 20 de luni. Contractul este estimat la 1,2 miliarde de lei, o valoare foarte mare, pentru că include 20 de lucrări de artă (poduri și pasaje).
Anunțul privind desemnarea oficială a fost făcut de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, care a mai precizat că în scurt timp va fi confirmat și constructorul primului lot, Ploiești – Mizil (21 km).
„Au fost desemnați constructorii pentru încă un lot al autostrăzii Ploiești-Buzău, finanțată prin PNRR! Asocierea româno-bulgară are la dispoziție 20 de luni, după semnarea contractului, pentru a construi cei 28,35 de km ai Lotului 2, cuprins între localitățile Mizil și Pietroasele. Contractul în valoare de 1,249 miliarde de lei fără TVA, prevede inclusiv construcția a 20 de poduri. Săptămâna trecută (7 martie 2022) au fost desemnați constructorii lotului 3 al autostrăzii Ploiești – Buzău (Pietroasele – Municipiul Buzău) cu o lungime de 13,9 km, iar în scurt timp urmează să fie anunțat câștigătorul lotului 1 (Dumbrava- Mizil) în lungime de 21 km”, a transmis Grindeanu.
Pentru primul lot, contractul a fost câștigat de asocierea româno-italiană Bog Art – Cosedil, după cum a anunțat Asociația Pro Infrastructură.
Astfel, toate cele trei loturi ale secțiunii Ploiești – Buzău, care face parte din Autostrada Moldovei A7 Ploiești – Pașcani, au antreprenori desemnați din România.
Contractele de execuție pot fi semnate dacă nu se depun contestații sau în cazul unor contestații după o decizie favorabilă a CNSC (durează aprox. o lună). Autostrada Ploiești – Pașcani este cel mai mare proiect de autostradă din Europa finanțat prin PNRR.