Licitația pentru proiectarea și execuția Autostrăzii Sibiu-Făgăraș este din nou, suspendată după ce constructorii au depus contestații la clarificările Companiei de Drumuri, avertizează Horațiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor (mandatul Cătălin Drulă). Acesta susține că, răspunsurile CNAIR transmise constructorilor sunt ,,în bătaie de joc”, ilegale și contradictorii. Informațiile publicate în SEAP arată că, au fost suspendate loturile 2 și 3.
Autostrada Sibiu – Făgăraș are 68 kilometri (cu 5 km. drum de legătură Lot 4), cuprinde 4 loturi, iar durata este de 48 de luni din care primele 12 pentru proiectare și 36 de luni pentru șantier. Caietul de sarcini al Autostrăzii Sibiu – Făgăraș a devenit izvor de ironii din partea constructorilor la adresa Companiei de Drumuri care, dintr-o eroare de redactare, a inclus în documentația tehnică „bardoul” (specie hibrid, rezultată din încrucișarea dintre un armăsar și o măgăriță) în loc de „batardou”, termen tehnic care înseamnă un dig sau baraj provizoriu (detalii aici).
Horațiu Cosma, membru USR spune că, se poate ajunge la anularea licitațiilor din cauza incompetenței CNAIR care pune pe umerii constructorilor erorile și eventualele costuri cauzate de studiul de fezabilitate : ,,Licitația pentru construirea Autostrăzii Sibiu – Făgăraș e din nou suspendată după depunerea unor contestații împotriva clarificărilor strigătoare la cer ale Companiei de Drumuri. Cele 2 contestații împotriva răspunsurilor în bătaie de joc ale CNAIR confirmă ce am spus zilele trecute: Compania de Drumuri a răspuns pe lângă subiect, ilegal, contradictoriu sau pur și simplu nu a răspuns deloc nelămuririlor adresate de constructorii interesați.
Tronsonul 1 Sibiu (Boița) – Avrig – Mârșa, lungime 14 kilometri și valoare estimată între 2 și 2,4 miliarde lei.
Tronsonul 2: Avrig – Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1), în lungime de 19,92 km și cu o valoare estimată între 1,7 și 2 miliarde lei.
Tronsonul 3: Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B), în lungime de 17,61 km și cu o valoare estimată de 1,836 miliarde lei și 2,1 miliarde lei.
Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș (cu o lungime de 16,26 km) și Drum de legătură cu DN1 (cu o lungime de 5,65 km), cu o valoare totală estimată 1,1 și 1,37 miliarde lei