Autostrada Sibiu – Făgăraș: WeBuild (Astaldi) câștigă contestația pentrul Lotul 3. CNSC obligă Compania de Drumuri să răspundă corespunzător clarificărilor pe care le-au cerut constructorii și să stabilească un nou termen pentru depunerea ofertelor

DN 1 ieșire spre Făgăraș Sursa Foto : CNAIR

Constructorul italian WeBuild (Astaldi) câștigă la CNSC contestația pentru lotul 3 al Autostrăzii Sibiu – Făgăraș. Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a obligat Compania de Drumuri să transmită constructorilor noi răspunsuri la solicitările de clarificare cerute și să stabiliească un nou termen de depunere a ofertelor pentru lotul 3, Arpașu de Jos (DN 1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105 B), un tronson cu o lungime de 18 km scos la licitație în august 2022 pentru o valoare cuprinsă între 1,8 și 2,1 miliarde lei. Primele trei loturi ale Autostrăzii Sibiu – Făgăraș sunt în continuare suspendate, iar lotul 4 Sâmbăta – Făgăraș are termen pentru depuenrea ofertelor pe 1 martie 2023.

Pentru Lotul 3, Astaldi a depus contestație pe 23 noiembrie 2022, iar CNSC a publicat decizia prin care admite, parțial contestația italienilor:

„Consiliul decide: În temeiul dispozițiilor art. 26 alin. (2) și (5) din Legea nr. 101/2016, admite în parte, contestație formulată de WEBUILD SPA, în contradictoriu cu COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A. și obligă autoritatea contractantă la formularea unor noi răspunsuri la solicitările de clarificări nr. 156, 170, 277, 295, 296, 298, astfel cum rezulă din motivarea prezentei. Obligă COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A. să publice în SEAP aceste răspunsuri, pentru a fi aduse la cunoştinţa operatorilor economici interesaţi de participarea la procedură, în termen de 10 zile de la primirea prezentei și va stabili o nouă dată-limită de depunere a ofertelor în acord cu dispozițiile art. 153 din Legea nr. 98/2016. În temeiul dispozițiilor art. 26 alin. (6) din Legea nr. 101/2016, respinge restul critilor formulate de WEBUILD SPA, ca nefondate. Prezenta decizie este obligatorie pentru părţi, în conformitate cu dispoziţiile art. 28 alin. (1) din Legea nr. 101/2016.”

Exemplu de solicitare clarificare:

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

„În caz de neconcordanță/discrepanță/contradicții între informațiile din partea scrisă și partea desenată din proiectul SF pus la dispoziția ofertanților din documentația de atribuire vă solicităm să clarificați care dintre documente prevalează și la care dintre acestea trebuie să se raporteze operatorii economici” – Clarificare 277.

Răspuns CNAIR: „Vă rugăm să aveți în vedere faptul că documentația pusă la dispoziție este la nivel de fază de proiectare studiu de fezabilitate. Prezentul contract este de tip Proiectare și Execuție, iar Antreprenorul are și calitatea de proiectant lucrările urmând a fi executate în baza proiectului tehnic realizat de acesta. Eventualele discrepanțe/erori/omisiuni/neconformități/necorelări precum și eventualele soluții de optimizare se vor interpreta conform clauzelor contractuale, iar responsabilitatea și riscurile raportate la proiectare având la baza cerințele Beneficiarului sunt în sarcina Ofertanților”. – Un răspuns prin care CNAIR transferă în sarcina constructorului riscurile și costurile care pot rezulta dintr-o docomentație lacunară sau cu erori.

Autostrada Sibiu – Făgăraș are 68 kilometri (cu 5 km drum de legătură Lot 4), cuprinde 4 loturi, iar durata este de 48 de luni din care primele 12 pentru proiectare și 36 de luni pentru șantier.

Tronsonul 1 Sibiu (Boița) – Avrig – Mârșa, lungime 14 kilometri și valoare estimată între 2 și 2,4 miliarde lei.

Tronsonul 2: Avrig – Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1), în lungime de 19,92 km și cu o valoare estimată între 1,7 și 2 miliarde lei.
Tronsonul 3: Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B), în lungime de 17,61 km și cu o valoare estimată de 1,836 miliarde lei și 2,1 miliarde lei.
Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș (cu o lungime de 16,26 km) și Drum de legătură cu DN1 (cu o lungime de 5,65 km), cu o valoare totală estimată 1,1 și 1,37 miliarde lei

Autostrada Sibiu – Făgăraș, o investiție de aproape 7 miliarde de lei, are o durată de realizare de 4 ani.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. La multi ani Autostrada Sibiu – Făgăraș!
    Tot înainte CNAIR!
    Moartea autostrăzilor!
    😥

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.