Constructorul austriac PORR mai are circa 100 de metri de săpat până va reuși să străpungă Dealul Momaia și să foreze astfel primul tunel de pe secțiunea Tigveni – Curtea de Argeș, a anunțat secretarul de stat în Transporturi Ionel Scrioșteanu.
„Mai avem puțin peste 100 metri din Tunelul Daniela. Sunt pe șantierul Secțiunii 4: Tigveni – Curtea de Argeș a Autostrăzii Sibiu – Pitești A1, unde mai avem puțin peste 100 metri și străpungem Dealul Momaia de la un capăt la altul pe firul Tunelului Daniela (sensul de mers Sibiu-Pitești). Pe acest lot, construim primul tunel rutier la nivel de autostradă de pe acest drum de mare viteză pe sub Dealul Momaia din județul Argeș, care are 2 fire principale separate și paralele, câte unul pentru fiecare sens de mers, denumite Tunelul Daniela (sensul de mers Sibiu-Pitești) și Tunelul Alina (sensul de mers Pitești-Sibiu)”, a transmis Scrioșteanu.
Anterior, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu anunța că primul tunel de pe lotul 4 Tigveni – Curtea de Argeș al Autostrăzii Sibiu – Pitești este aproape de finalizare.
Lungimea tunelului care trece Dealul Momaia este de 1350 de metri.
El spunea că săpăturile pentru galeria de pe sensul Sibiu-Pitești au ajuns la 1.193 metri și la 1.026 metri la galeria de pe sensul Pitești – Sibiu.
Progresul fizic pe întregul șantier este de 60%.
„Dacă se menține ritmul, sunt mari șanse ca la finalul acestui an să se circule pe autostradă, de la Pitești la București, pe mai mult de 140 km (după finalizarea lucrărilor și pe ultimii 14,65 km ai Secțiunii 5, între Băiculești și Curtea de Argeș)”, transmite Sorin Grindeanu.
La debutul oficial al forajului, PORR a botezat cele tuneluri paralele „Daniela” și „Alina”, după numele unor angajate ale companiei care lucrează la primul tunel clasic de autostradă din România.
Lotul 4 Curtea de Argeș – Tigveni are o lungime de aproape 10 kilometri, iar valoarea contractului este de 1,7 miliarde lei (34 milioane de euro/km).
Secretarul de stat în ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, spunea că circulația prin acest tunel ar putea fi deschisă, cel mai devreme, în toamna acestui an sau cel târziu în primăvara lui 2026. Lucrările sunt avansate față de grafic, termenul de finalizare fiind anul 2027.