Compania de Drumuri a scos astăzi la licitaţie contractul pentru supervizarea lucrărilor la lotul 3 al Autostrăzii A1 Sibiu – Piteşti, valoarea estimată a serviciilor de supervizare fiind cuprinsă între 54 şi 64 de milioane lei. Contractul de consultanţă (supervizare) înseamnă că firma de specialitate trebuie să verifice şi să se asigure că antreprenorul proiectează şi execută lucrările în conformitate cu obligaţiile contractuale, în special în ceea ce priveşte durata, calitatea, cantitatea şi costul proiectării respectiv al execuţiei.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Lotul Cornetu – Tigveni are o lungime de 37 de kilometri, este cel mai lung tronson al Autostrăzii A 1 Sibiu – Piteşti, iar în cursa pentru contractul de proiectare şi execuţie (1,2 miliarde euro) au fost selectaţi şase constructori: Aktor, Astaldi, Makyol, Mapa, Pizzarotti şi Strabag.

Potrivit documentelor din sistemul electronic de achiziţii publice, durata contractului de supervizare este de 201 luni pentru că include şi perioada de garanţie a lucrărilor, iar consultantul trebuie să asigure activităţi de informare şi analiză, management de proiect, autorizarea lucrărilor, supervizarea proiectării şi a execuţiei, activităţi aferente revendicărilor respectiv activităţi în cazul suspendării sau rezilierii contractului.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

De asemenea, firma de consultanţă trebuie să monitorizeze programul de lucru al Antreprenorului şi a previziunilor fluxului de numerar în concordanţă cu acesta. Dacă sunt întârzieri, consultantul solicită măsurile de remediere şi propune CNAIR corecţiile care se impun. Reiese, aşadar, că supervizarea lucrărilor la obiectivele majore de infrastructură rutieră reprezintă o componentă-cheie pentru buna derulare a contractelor. Din păcate, la nivelul Companiei de Drumuri au fost şi situaţii în care nu s-a asigurat corespunzător consultanţa şi în interesul statului şi chiar, pentru o anumită perioadă, consultantul lucrării a fost asigurat cu personal din cadrul Regionalelor de Drumuri şi Poduri (DRDP), nu întotdeauna având şi pregătirea necesară. O supervizare coresunzătoare a proeictului este importantă şi în cazul unor eventuale litigii financiare şi ulterior la rezolvarea disputelor la arbitraj sau în instanţă.

Licitaţia pentru proiectarea şi execuţia lotul 3 al Autostrăzii A1 Sibiu – Piteşti are cea mai mare valoare din istoria contractelor CNAIR: 1,2 miliarde euro, lotul de 37 de kilometri având 48 de poduri şi viaducte, două noduri rutiere şi tunelul de la Poiana cu o lungime de 1,7 kilometri. Durata minimă de proiectare este de 12 luni, iar cea de execuţie de 45 de luni.