Autostrada Sibiu – Pitești. Undă verde pentru semnarea contractului pentru lotul 3 cu italienii de la Astaldi. A fost respinsă contestația Strabag

A1 Sibiu Pitești Boița Sursa foto: Asociația Pro Infrastructură

Contractul pentru lotul 3 din autostrada Sibiu – Pitești poate fi semnat cu italienii de la Astaldi (WeBuild – fuziunea dintre Salini-Impregilo și Astaldi), după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a respins contestația Strabag. Lotul 3 dintre Cornetu și Tigveni este cel mai lung tronson al autostrăzii de pe Valea Oltului.

Lotul dintre Cornetu și Tigveni are o lungime de 37 de kilometri, este cel mai lung tronson al Autostrăzii de pe Valea Oltului și are o valoare estimată cuprinsă între 5,3 și 5,8 miliarde lei.

Oferta Astaldi a fost 5,3 miliarde lei, potrivit comunicatului oficial al CNAIR și a primit cel mai bun punctaj.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

În contestația depusă la CNSC Strabag solicitase anularea evaluării prin care compania Astaldi a fost declarată câștigătoare și stabilirea propriei oferte ca admisibilă..

Acum, Astaldi trebuie să finalizeze cei 37,4 km de autostradă în 57 de luni (12 luni proiectare și 45 de luni execuție), a transmis ministrul Transporturilor Sori Grindeanu.

Contractul are o perioadă de proiectare ofertată conform factorului de evaluare de 12 luni și o perioadă de execuție de 45 de luni. Perioada de garanție a lucrărilor ofertată este de 120 de luni.

Traseul are o lungime de 37,4 km.

Principalele lucrări ale acestei secțiuni sunt:

  • 95 de poduri și pasaje
  • Tunel cu două galerii independente, în lungime de 1.7 km/galerie
  • Nod rutier Cornetu și Nod rutier Văleni
  • Ecoduct în zona localității Călinești

Licitația pentru proiectarea și execuția lotului Cornetu – Tigveni a fost lansată în septembrie 2020, într-o primă fază 15 asocieri și constructori au depus oferte, șase dintre candidaturi fiind selectate în iunie 2021 pentru licitația restrânsă: Aktor, Astaldi, Makyol, Mapa, Pizzarotti şi Strabag. Așadar, Mapa, Aktor și Pizzarotti nu au mai depus oferte pentru acest contract. Contractul are o durată de 11 ani, din care primele 14 luni pentru proiectare, 59 luni execuție, respectiv 5 ani pentru garanție, dar cu punctaj superior pentru un calendar accelerat de 12 luni proiectare și 45 de luni execuție.

Lucrările vor fi finanțate din fonduri europene nerambursabile. Și pentru acest lot de autostradă Studiul de Fezabilitate este vechi, din 2008 cu riscurile despre care Economedia a scris aici. Pentru lotul 2, Boița – Cornetu (31 km), contractul a fost semnat cu turcii de la Mapa, singurul ofertant, de asemenea pe același Studiu de Fezabilitate.

Astaldi mai lucrează și la Lotul 5 al Autostrăzii Sibiu – Pitești, între Curtea de Argeș și Pitești, unde are întârzieri față de graficul de execuție, tronsonul de 30 de kilometri fiind la doar 12% după un an de la intrarea în șantier. Același antreprenor care ridică și podul de la Brăila nu rezolvă problema relocărilor de utilități pe care trebuie să le facă, ba chiar a intrat în jocul despăgubirilor (claim-uri cerute CNAIR), iar lucrările la terasamente sunt temporar, blocate riscând să trimită în faliment subcontractorii care sunt mobilizați, dar nu au front de lucru, potrivit Asociației Pro Infrastructură.

Astaldi se regăsește și printre constructorii care au intrat pe așa numita „listă neagră” a CNAIR, a celor care nu respectă graficele intermediare și a primit certificat negativ. Constructorii care nu respectă graficele intermediare de execuție stabilite la 90 de zile pe baza unor certificate nu mai pot participa la licitații.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Justiția romana e politizata si corupta pana-n măduva oaselor. Distruge si jefuiește fara scrupule.

  2. MCV-ul e pe mafia si coruptia din justitia romana, nu pe dreptatea din justitia romana.

  3. Webuild, nu sunt in stare sa facă lotul 5, care spre deosebire de lotul 3, este de 10 ori mai simplu, au doar mineri, bucătari, ospătari și veterinari la conducere și vor sa facă autostrăzi…

    • Sunteți incomplet informat. Astăzi (Se Build) au realizat impecabil pasajul Basarab, M5 (Eroilor 2 – Râul Doamnei), M4 (Parc Vasilescu – Străulești) și sunt f avansați cu podul de la Brăila. Finalizarea podului e prioritară comparativ cu Pitești -Curtea de Arges, care o data deschisă va avea trafic redus până la finalizarea loturilor 3 și 4. Sunt de vină și ziariștii care nu se documentează temeinic.

  4. Webuild, nu sunt in stare sa facă lotul 5, care spre deosebire de lotul 3, este de 10 ori mai simplu, au doar mineri, bucătari, ospătari și veterinari la conducere și vor sa facă autostrăzi…

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.