Contractul pentru lotul 3 din autostrada Sibiu – Pitești poate fi semnat cu italienii de la Astaldi (WeBuild – fuziunea dintre Salini-Impregilo și Astaldi), după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a respins contestația Strabag. Lotul 3 dintre Cornetu și Tigveni este cel mai lung tronson al autostrăzii de pe Valea Oltului.
Lotul dintre Cornetu și Tigveni are o lungime de 37 de kilometri, este cel mai lung tronson al Autostrăzii de pe Valea Oltului și are o valoare estimată cuprinsă între 5,3 și 5,8 miliarde lei.
Oferta Astaldi a fost 5,3 miliarde lei, potrivit comunicatului oficial al CNAIR și a primit cel mai bun punctaj.
În contestația depusă la CNSC Strabag solicitase anularea evaluării prin care compania Astaldi a fost declarată câștigătoare și stabilirea propriei oferte ca admisibilă..
Acum, Astaldi trebuie să finalizeze cei 37,4 km de autostradă în 57 de luni (12 luni proiectare și 45 de luni execuție), a transmis ministrul Transporturilor Sori Grindeanu.
Contractul are o perioadă de proiectare ofertată conform factorului de evaluare de 12 luni și o perioadă de execuție de 45 de luni. Perioada de garanție a lucrărilor ofertată este de 120 de luni.
Traseul are o lungime de 37,4 km.
Principalele lucrări ale acestei secțiuni sunt:
- 95 de poduri și pasaje
- Tunel cu două galerii independente, în lungime de 1.7 km/galerie
- Nod rutier Cornetu și Nod rutier Văleni
- Ecoduct în zona localității Călinești
Licitația pentru proiectarea și execuția lotului Cornetu – Tigveni a fost lansată în septembrie 2020, într-o primă fază 15 asocieri și constructori au depus oferte, șase dintre candidaturi fiind selectate în iunie 2021 pentru licitația restrânsă: Aktor, Astaldi, Makyol, Mapa, Pizzarotti şi Strabag. Așadar, Mapa, Aktor și Pizzarotti nu au mai depus oferte pentru acest contract. Contractul are o durată de 11 ani, din care primele 14 luni pentru proiectare, 59 luni execuție, respectiv 5 ani pentru garanție, dar cu punctaj superior pentru un calendar accelerat de 12 luni proiectare și 45 de luni execuție.
Astaldi mai lucrează și la Lotul 5 al Autostrăzii Sibiu – Pitești, între Curtea de Argeș și Pitești, unde are întârzieri față de graficul de execuție, tronsonul de 30 de kilometri fiind la doar 12% după un an de la intrarea în șantier. Același antreprenor care ridică și podul de la Brăila nu rezolvă problema relocărilor de utilități pe care trebuie să le facă, ba chiar a intrat în jocul despăgubirilor (claim-uri cerute CNAIR), iar lucrările la terasamente sunt temporar, blocate riscând să trimită în faliment subcontractorii care sunt mobilizați, dar nu au front de lucru, potrivit Asociației Pro Infrastructură.
Astaldi se regăsește și printre constructorii care au intrat pe așa numita „listă neagră” a CNAIR, a celor care nu respectă graficele intermediare și a primit certificat negativ. Constructorii care nu respectă graficele intermediare de execuție stabilite la 90 de zile pe baza unor certificate nu mai pot participa la licitații.