Etapa de proiectare a lotului 2 al Autostrăzii A 1 Sibiu-Pitești se desfășoară conform graficului și nu este întârziată de vestigiile arheologice romane de pe traseul autostrăzii sau din apropiere, precizează arheologii care verifică o peșteră antropică și urmele săpate în stâncă pentru un drum roman. De asemenea, castrul roman de la Racovița (Praetorium I) din județul Vâlcea nu va fi afectat de traseul autostrăzii pentru că va fi supratraversat cu un viaduct care a fost prelungit tocmai pentru a proteja zona, potrivit CNAIR.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Contractul pentru Lotul 2 Boița-Cornetu (31 km.) cel mai greu lot al autostrăzii de pe Valea Oltului a fost semnat cu asocierea Mapa -Cengiz (Turcia) în februarie 2022 pentru 4,2 miliarde lei, iar proiectarea (termen de 18 luni) a început în iulie, după cum Economedia a scris aici.

Nu sunt afectate castrele de pe limesul Alutanus (linie fortificată), în acest moment se face o verificare a unor amplasamente despre care înainte, nu se cunoștea nimic. Autostrada trece prin partea superioară a versantului, deci nu puteam vorbi de afectarea părții inferioare a versantului. Nu este nimic blocat…sunt colegii de la Institutul de Arheologie Vasile Pârvan din București care realizează diagnosticul arheologic intruziv pentru verificarea potențialului arheologic al zonei, a spus arheologul Carmen Bem Miu. Autostrada nu va afecta castrul de la Racovița, mai degrabă acesta ar trebui protejat de comunitatea locală sau de Ministerul Culturii, au explicat arheologii.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

,,Arheologii Institutului de Arheologie “Vasile Pârvan” și din cadrul Biroului Situri Arheologice al CNAIR s-au deplasat în teren pentru a verifica dacă informațiile documentate și semnalate de Comisia LIMES cu privire la prezența unor vestigii romane pe secțiunea 2 a Autostrazii Sibiu-Pitești ar putea determina întârzieri în realizarea proiectului de infrastructura rutiera. Este vorba de urme săpate in stâncă și care ar fi fost folosite pentru drumul roman și o peșteră antropica de mici dimensiuni. Urmele semnalate nu au fost identificate la faza Studiului de fezabilitate, deoarece ampriza autostrăzii se află în partea superioara a versantului.

Castrul roman de la Racovița, cel mai apropiat monument istoric de traseul autostrăzii, va fi afectat doar vizual de obiectivul de infrastructură rutieră deoarece în această zonă se va realiza un viaduct a cărui lungime a fost prelungită tocmai pentru a nu impacta structura castrului.
De asemenea, pilele viaductului se vor realiza prin fundare indirecta astfel încât vibrațiile să nu afecteze zidurile rămase în elevație.” a transmis CNAIR.
Asocierea de antreprenori turci are la dispoziție 18 luni pentru proiectare și 50 de luni pentru execuție.
Pe traseul acestei secțiuni care face parte din coridorul 4 Pan-European vor fi construite:
– 49 de poduri și viaducte
– 7 tuneluri cu lungimi cuprinse între 250 m și 1.590 m (lungime totală de 4.920 m)
– 1 ecoduct pentru mamifere mari în zona localității Lazaret”.

Portofoliul MAPA: potrivit informaţiilor de pe site-ul Companiei, Grupul Mapa are o experinţă de 40 de ani şi lucrează în Europa, Asia, Africa şi America în domeniile construcţii, hoteluri, energie regenerabilă, aeroporturi şi transport aerian de marfă (CARGO). La capitolul autostrăzi, antreprenorul menţionează autostrăzile Trabzon şi Hopa din Turcia sau Djen Djen-El Auma din Algeria.