Autostrada Sibiu-Pitești : vestigiile arheologice romane nu întârzie etapa de proiectare a lotului 2, Boița-Cornetu. CNAIR a prelungit viaductul peste Castrul roman de la Racovița

Simulare Video Lot 2 A 1 Mapa

Etapa de proiectare a lotului 2 al Autostrăzii A 1 Sibiu-Pitești se desfășoară conform graficului și nu este întârziată de vestigiile arheologice romane de pe traseul autostrăzii sau din apropiere, precizează arheologii care verifică o peșteră antropică și urmele săpate în stâncă pentru un drum roman. De asemenea, castrul roman de la Racovița (Praetorium I) din județul Vâlcea nu va fi afectat de traseul autostrăzii pentru că va fi supratraversat cu un viaduct care a fost prelungit tocmai pentru a proteja zona, potrivit CNAIR.

Contractul pentru Lotul 2 Boița-Cornetu (31 km.) cel mai greu lot al autostrăzii de pe Valea Oltului a fost semnat cu asocierea Mapa -Cengiz (Turcia) în februarie 2022 pentru 4,2 miliarde lei, iar proiectarea (termen de 18 luni) a început în iulie, după cum Economedia a scris aici.

Nu sunt afectate castrele de pe limesul Alutanus (linie fortificată), în acest moment se face o verificare a unor amplasamente despre care înainte, nu se cunoștea nimic. Autostrada trece prin partea superioară a versantului, deci nu puteam vorbi de afectarea părții inferioare a versantului. Nu este nimic blocat…sunt colegii de la Institutul de Arheologie Vasile Pârvan din București care realizează diagnosticul arheologic intruziv pentru verificarea potențialului arheologic al zonei, a spus arheologul Carmen Bem Miu. Autostrada nu va afecta castrul de la Racovița, mai degrabă acesta ar trebui protejat de comunitatea locală sau de Ministerul Culturii, au explicat arheologii.

,,Arheologii Institutului de Arheologie “Vasile Pârvan” și din cadrul Biroului Situri Arheologice al CNAIR s-au deplasat în teren pentru a verifica dacă informațiile documentate și semnalate de Comisia LIMES cu privire la prezența unor vestigii romane pe secțiunea 2 a Autostrazii Sibiu-Pitești ar putea determina întârzieri în realizarea proiectului de infrastructura rutiera. Este vorba de urme săpate in stâncă și care ar fi fost folosite pentru drumul roman și o peșteră antropica de mici dimensiuni. Urmele semnalate nu au fost identificate la faza Studiului de fezabilitate, deoarece ampriza autostrăzii se află în partea superioara a versantului.

Castrul roman de la Racovița, cel mai apropiat monument istoric de traseul autostrăzii, va fi afectat doar vizual de obiectivul de infrastructură rutieră deoarece în această zonă se va realiza un viaduct a cărui lungime a fost prelungită tocmai pentru a nu impacta structura castrului.
De asemenea, pilele viaductului se vor realiza prin fundare indirecta astfel încât vibrațiile să nu afecteze zidurile rămase în elevație.” a transmis CNAIR.
Asocierea de antreprenori turci are la dispoziție 18 luni pentru proiectare și 50 de luni pentru execuție.
Pe traseul acestei secțiuni care face parte din coridorul 4 Pan-European vor fi construite:
– 49 de poduri și viaducte
– 7 tuneluri cu lungimi cuprinse între 250 m și 1.590 m (lungime totală de 4.920 m)
– 1 ecoduct pentru mamifere mari în zona localității Lazaret”.

Portofoliul MAPA: potrivit informaţiilor de pe site-ul Companiei, Grupul Mapa are o experinţă de 40 de ani şi lucrează în Europa, Asia, Africa şi America în domeniile construcţii, hoteluri, energie regenerabilă, aeroporturi şi transport aerian de marfă (CARGO). La capitolul autostrăzi, antreprenorul menţionează autostrăzile Trabzon şi Hopa din Turcia sau Djen Djen-El Auma din Algeria.

Comentarii

  1. ” a început în iulie ”

    in luna iulie din ce an ?
    e valabil pentru fiecare luna iulie a fiecarui an ?
    cu durata proiecatarii de 18 luni care incepe in fiecare iulie , proiectarea nu o sa se termine niciodata

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *