Autostrada Soarelui: CNAIR face reparații la un pod de lângă Drajna. Lucrările la podul peste calea ferată durează 9 luni

Patru oferte reparații pasaj Drajna Autostrada Soarelui Captură Google Maps

CNAIR, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Constanța (DRDP Constanța), a lansat o licitație pentru reparații pe Autostrada Soarelui la podul peste calea ferată Ciulnița – Călărași de la Dragalina (lângă Drajna). Contractul pentru reparațiile podului de la km 101 (jud. Călărași) are o valoare de 8,5 milioane lei și o durată de 9 luni.

„Lucrări de reparații la pasajul pe A2 km 101+862 peste C.F., la Drăgălina, județul Călărași, conform proiectului tehnic”, conform informațiilor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP). Podul de pe Autostrada Soarelui a fost construit între 2003, are o lungime de 400 metri (cu tot cu rampe), iar lucrările se vor face cu devierea circulației de pe un sens pe altul.

Podul de la km 101 pe Autostrada Soarelui:

Autostrada A2 București – Constanta traversează calea ferată Călărași – Ciulnița la km 101+862 pe un pasaj ce are o lungime de 71.00m. Fiecare fir al Autostrăzii are structuri independente (două pasaje alăturate similare). Pasajul a fost construit în anul 2003 și a fost dimensionat la clasa E de încărcare (convoi A30, V80). Analiza stării construcției: Pentru stabilirea stării tehnice actuale a pasajelor au fost înregistrate/analizate defectele și degradările existente, în conformitate cu Normativul AND 522/2002 „Instructiuni tehnice pentru stabilirea stări tehnice a unui pod” și cu „Manual privind defectele şi degradările aparente la podurile şi pasajele rutiere şi indicarea
metodelor de remediere” (indicativ AND 534 – 1998). În conformitate cu aceste instructiuni și ținând cont de prevederile din „Manualul privind defectele și degradările aparente la podurile și pasajele rutiere și indicarea metodelor de remediere” s-au identificat defectele și degradările aparente la elementele constructive ale pasajului și anume: Parametrii indicatori de calitate ai stării tehnice (C1):
– la elementele principale de rezistență ale suprastructurii (C1);
– la elementele de rezistență care susțin calea pasajului (C1);
– la elementele infrastructurii, aparate de reazem, dispozitive de protecție la acțiuni seismice,
sferturi de con sau aripi (C3);
– la rampe de acces, instalații pozate sau suspendate de pasaj (C4);
– la calea pasajului și elementele aferente (C5)”, arată Memoriul tehnic realizat în 2020 pe care l-a consultat Economedia.

Ofertele pot fi depuse până pe 11 iulie. Pe Autostrada Soarelui, CNAIR repară Podul de la Fetești, lucrările urmând să se termine în a doua jumătate a lunii iulie.

Captură Google Maps

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *