Autostrada Soarelui: CNAIR începe reparațiile podului peste calea ferată Ciulnița-Călărași de la Dragalina (Drajna) cu închiderea sensului spre Litoral. Urmează Podul peste Canalul Dunăre Marea Neagră de la Basarabi/Murfatlar pe DN 3

Autostrada Soarelui Pod Dragalina Drajna

Compania de Drumuri începe luni, 26 februarie lucrări de reparații pe Autostrada Soarelui (A 2) la podul de la Dragalina (Drajna), podul peste calea ferată Ciulnița-Călărași. Contractul de 6,9 milioane lei cu fonduri de la Buget a fost semnat încă din octombrie 2023 cu Luconsa BM, o firmă de construcții din Galați care a raportat 13 angajați și o cifră de afaceri de afaceri de 5 milioane lei în 2022, potrivit termene.ro. Durata contractului încheiat între CNAIR- Direcția Regională de Drumuri și Poduri Constanța și firma din Galați este de 9 luni, potrivit caietului de sarcini, iar lucrările se fac cu închiderea circulației pe câte un sens al autostrăzii. Podul de la km. 101 la Dragalina-Drajna a fost construit între 2003 și 2004, are o lungime de 71 de metri cu 400 de metri lungimea rampelor. Tronsonul care va fi închis are o lungime de 700 de metri.

Astfel, de luni, 26 februarie se închide sensul București-Constanța, potrivit CNAIR :

,,CNAIR informează participanții la trafic că, începând de luni, 26.02.2024, circulația rutieră va fi închisă pe A2, sectorul cuprins între km 101+500 și km 102+200, Calea 1, București – Constanța, pentru executarea lucrărilor de reparații la pasajul situat la km. 101+862, peste CF din zona localității Dragalina, județul Călărași. Pe perioada închiderii circulației pe sectorul de autostradă menționat, participanții la trafic se vor deplasa deviat pe Calea 2, Constanța – București, în ambele sensuri de circulație.” CNAIR nu a anunțat și durata restricțiilor de pe sensul spre Litoral, dar Poliția Rutieră nu permite lucrări în sezonul estival iunie-septembrie decât în situații excepționale cu a fost cazul Podului de la Fetești unde starea de degradare a plăcii podului era mai avansată decât arăta expertiza tehnică.

Autostrada A2 București – Constanta traversează calea ferată Călărași – Ciulnița la km 101+862 pe un pasaj ce are o lungime de 71.00m. Fiecare fir al Autostrăzii are structuri independente (două pasaje alăturate similare). Pasajul a fost construit în anul 2003 și a fost dimensionat la clasa E de încărcare (convoi A30, V80). Analiza stării construcției: Pentru stabilirea stării tehnice actuale a pasajelor au fost înregistrate/analizate defectele și degradările existente, în conformitate cu Normativul AND 522/2002 „Instructiuni tehnice pentru stabilirea stări tehnice a unui pod” și cu „Manual privind defectele şi degradările aparente la podurile şi pasajele rutiere şi indicarea
metodelor de remediere” (indicativ AND 534 – 1998). În conformitate cu aceste instructiuni și ținând cont de prevederile din „Manualul privind defectele și degradările aparente la podurile și pasajele rutiere și indicarea metodelor de remediere” s-au identificat defectele și degradările aparente la elementele constructive ale pasajului și anume: Parametrii indicatori de calitate ai stării tehnice (C1):
– la elementele principale de rezistență ale suprastructurii (C1);
– la elementele de rezistență care susțin calea pasajului (C1);
– la elementele infrastructurii, aparate de reazem, dispozitive de protecție la acțiuni seismice,
sferturi de con sau aripi (C3);
– la rampe de acces, instalații pozate sau suspendate de pasaj (C4);
– la calea pasajului și elementele aferente (C5)”, arată Memoriul tehnic realizat în 2020 pe care l-a consultat Economedia.

Următorul pod care va intra în reparații este cel peste Canalul Dunăre Marea Neagră de la Basarabi (Murfatlar) pe DN 3 București-Constanța.

Compania de Drumuri a lansat în vara anului trecut licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor de reparații, valoarea contractului fiind cuprinsă între 25 și 27 de milioane lei, fonduri europene prin Programul Transport 2021-2027. Podul de la Basarabi/Murfatlar la kilometrul 242 pe DN 3 București – Călărași – Constanța a fost construit în 1983 (41 de ani vechime), are o lungime de 233 de metri, iar durata contractului este de 15 luni (4 luni proiectare și 11 luni execuție) cu o garanție de 5 ani.

Potrivit documentației CNAIR, expertiza din 2019 arată o stare a infrastructurilor „relativ bună, principalele probleme fiind infiltrațiile de apă prin rosturi”. De asemenea, expertiza tehnică arată defecte la pilele-culei și la pilele viaductelor de acces, cu metal ruginit la arcele casetate și rugină la elementele de prindere a tiranților de grinzile principale, dar fără degradări importante la grinzile de rigidizare.

Pentru acest contract finanțat din fonduri europene DRDP Constanța a primit patru oferte de la constructori :

1. Ofertant unic : ANTREPRIZA DE REPARATII SI LUCRARI A R L CLUJ,

2. Asociere : FREYROM (Leader),TQM Management,PROCONS GROUP,

3. Asociere : GEIGER TRANSILVANIA S.R.L. (Leader),POD-PROIECT,

4. Asociere : AUTOPRIMA SERV S.R.L. (Leader),LUCONSA BM,

CNAIR licitație pod Basarabi DN 3 Canal Dunăre Marea Neagră
Sursa Foto : captură Google

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *