Compania de Drumuri începe luni, 26 februarie lucrări de reparații pe Autostrada Soarelui (A 2) la podul de la Dragalina (Drajna), podul peste calea ferată Ciulnița-Călărași. Contractul de 6,9 milioane lei cu fonduri de la Buget a fost semnat încă din octombrie 2023 cu Luconsa BM, o firmă de construcții din Galați care a raportat 13 angajați și o cifră de afaceri de afaceri de 5 milioane lei în 2022, potrivit termene.ro. Durata contractului încheiat între CNAIR- Direcția Regională de Drumuri și Poduri Constanța și firma din Galați este de 9 luni, potrivit caietului de sarcini, iar lucrările se fac cu închiderea circulației pe câte un sens al autostrăzii. Podul de la km. 101 la Dragalina-Drajna a fost construit între 2003 și 2004, are o lungime de 71 de metri cu 400 de metri lungimea rampelor. Tronsonul care va fi închis are o lungime de 700 de metri.
Astfel, de luni, 26 februarie se închide sensul București-Constanța, potrivit CNAIR :
,,CNAIR informează participanții la trafic că, începând de luni, 26.02.2024, circulația rutieră va fi închisă pe A2, sectorul cuprins între km 101+500 și km 102+200, Calea 1, București – Constanța, pentru executarea lucrărilor de reparații la pasajul situat la km. 101+862, peste CF din zona localității Dragalina, județul Călărași. Pe perioada închiderii circulației pe sectorul de autostradă menționat, participanții la trafic se vor deplasa deviat pe Calea 2, Constanța – București, în ambele sensuri de circulație.” CNAIR nu a anunțat și durata restricțiilor de pe sensul spre Litoral, dar Poliția Rutieră nu permite lucrări în sezonul estival iunie-septembrie decât în situații excepționale cu a fost cazul Podului de la Fetești unde starea de degradare a plăcii podului era mai avansată decât arăta expertiza tehnică.
Autostrada A2 București – Constanta traversează calea ferată Călărași – Ciulnița la km 101+862 pe un pasaj ce are o lungime de 71.00m. Fiecare fir al Autostrăzii are structuri independente (două pasaje alăturate similare). Pasajul a fost construit în anul 2003 și a fost dimensionat la clasa E de încărcare (convoi A30, V80). Analiza stării construcției: Pentru stabilirea stării tehnice actuale a pasajelor au fost înregistrate/analizate defectele și degradările existente, în conformitate cu Normativul AND 522/2002 „Instructiuni tehnice pentru stabilirea stări tehnice a unui pod” și cu „Manual privind defectele şi degradările aparente la podurile şi pasajele rutiere şi indicarea
metodelor de remediere” (indicativ AND 534 – 1998). În conformitate cu aceste instructiuni și ținând cont de prevederile din „Manualul privind defectele și degradările aparente la podurile și pasajele rutiere și indicarea metodelor de remediere” s-au identificat defectele și degradările aparente la elementele constructive ale pasajului și anume: Parametrii indicatori de calitate ai stării tehnice (C1):
– la elementele principale de rezistență ale suprastructurii (C1);
– la elementele de rezistență care susțin calea pasajului (C1);
– la elementele infrastructurii, aparate de reazem, dispozitive de protecție la acțiuni seismice,
sferturi de con sau aripi (C3);
– la rampe de acces, instalații pozate sau suspendate de pasaj (C4);
– la calea pasajului și elementele aferente (C5)”, arată Memoriul tehnic realizat în 2020 pe care l-a consultat Economedia.
Următorul pod care va intra în reparații este cel peste Canalul Dunăre Marea Neagră de la Basarabi (Murfatlar) pe DN 3 București-Constanța.
Compania de Drumuri a lansat în vara anului trecut licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor de reparații, valoarea contractului fiind cuprinsă între 25 și 27 de milioane lei, fonduri europene prin Programul Transport 2021-2027. Podul de la Basarabi/Murfatlar la kilometrul 242 pe DN 3 București – Călărași – Constanța a fost construit în 1983 (41 de ani vechime), are o lungime de 233 de metri, iar durata contractului este de 15 luni (4 luni proiectare și 11 luni execuție) cu o garanție de 5 ani.
Potrivit documentației CNAIR, expertiza din 2019 arată o stare a infrastructurilor „relativ bună, principalele probleme fiind infiltrațiile de apă prin rosturi”. De asemenea, expertiza tehnică arată defecte la pilele-culei și la pilele viaductelor de acces, cu metal ruginit la arcele casetate și rugină la elementele de prindere a tiranților de grinzile principale, dar fără degradări importante la grinzile de rigidizare.
Pentru acest contract finanțat din fonduri europene DRDP Constanța a primit patru oferte de la constructori :
1. Ofertant unic : ANTREPRIZA DE REPARATII SI LUCRARI A R L CLUJ,
2. Asociere : FREYROM (Leader),TQM Management,PROCONS GROUP,
3. Asociere : GEIGER TRANSILVANIA S.R.L. (Leader),POD-PROIECT,
4. Asociere : AUTOPRIMA SERV S.R.L. (Leader),LUCONSA BM,