Autostrada Sudului Filiași-Lugoj : CNAIR desemnează câștigătorii studiilor de fezabilitate pentru loturile 2 și 4. Egis câștigă lotul Drobeta Turnu Severin-Domașnea după reevaluarea ofertelor

Filiasi-Lugoj

Compania de Drumuri a desemnat câștigătorii Studiilor de Fezabilitate pentru loturile 2 și 4 ale Autostrăzii Sudului Filiași-Lugoj, o licitație lansată în aprilie 2022 și care a trecut prin contestații la CNSC și Curtea de Apel București. Pe Lotul 1, Filiași-Drobeta Turnu Severin (70 km.) CNAIR desemnase pe 13 februarie proiectantul DP Consult.

Pentru lotul 2 Egis a câștigat contractul după reevaluare, iar pentru lotul 4 firma de proiectare Inpro Muhendislik este la prima desemnare, a transmis marți șeful CNAIR, Cristian Pistol : ,,Astăzi am desemnat câștigătorii contractelor pentru elaborarea Studiilor de Fezabilitate necesare construcției loturilor 2 și 4 ale drumului de mare viteză Filiași–Lugoj. Câștigătoarea contractului pentru lotul 2 (Drobeta Turnu Severin – Domașnea), cu o lungime de aproximativ 65 km, este Asocierea EGIS ROMANIA SA – EGIS INTERNATIONAL S.A.S. – PRIMACONS GROUP SRL – ITALROM INGINERIE INTERNATIONALA SRL – ECO GEODRUM SRL. Valoarea contractului este de 35,78 milioane de lei, fără TVA iar durata acestuia este de 28 luni. Câștigătoarea contractului pentru lotul 4 (Cransebeș – Lugoj), cu o lungime de aproximativ 50 km, este INPRO MÜHENDİSLİK MÜŞAVİRLİK ANONİM ŞİRKETİ. Valoarea contractului este de 12,11 milioane de lei, fără TVA, iar durata este de 20 luni. Semnarea ambelor contracte va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și respectiv după soluționarea contestaților formulate în cadrul procedurii de atribuire. Prin aceste Studii de Fezabilitate se va stabili inclusiv dacă profilul drumului de mare viteză Filiași-Lugoj (230 km) va fi de Drum Expres sau de Autostradă.”

Prima procedură pentru proiectarea completă a Drumului de mare viteză Craiova – Lugoj a fost lansată pe 1 iunie 2021 în mandatul ministrului Cătălin Drulă (43 de luni SF+ proiect tehnic), Egis a câștigat contractul, dar CNAIR a anulat procedura în mandatul ministrului Grindeanu și a lansat licitații pentru patru secțiuni. Practic, la un an de la anularea ilegală a primei proceduri, CNAIR nu are niciun contract semnat pentru realizarea Studiului de Fezabilitate.

Comentarii

  1. Esențial e: “la un an de la anularea ilegală a primei proceduri, CNAIR nu are niciun contract semnat pentru realizarea Studiului de Fezabilitate.”
    Bravo Tov. Grndeanu!😵

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *