Curtea de Apel Bucureşti va judeca pe 2 februarie o contestaţie a firmei de proiectare Egis la contractele pentru Studiul de Fezabilitate al Autostrăzii Sudului Craiova (Filiaşi) – Lugoj. Plângerea Egis vine după ce Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC) a admis în parte contestaţiile pentru lotul 2 Drobeta Turnu Severin – Domaşnea (65 km), respectiv Lotul 3 Domaşnea – Caransebeş (45 km).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Deciziile CNSC s-au emis pe 29 decembrie 2022 şi 26 ianuarie 2023. Pe 17 ianuarie 2023, Egis a depus contestaţie la Curtea de Apel Bucureşti, iar dosarul a fost preluat de la CNSC, se arată pe portalul instanţei: „Litigiu privind achiziţiile publice – contestaţie atribuire DEC.2778/C1/2849,2851/29/12/2022/Adresă solicitare dosar CNSC de către Curtea de Apel”.

Drumul Expres/Autostrada Sudului Filiași – Lugoj are 230 kilometri, patru loturi și o durată de realizare a studiilor de fezabilitate cuprinsă între 18 și 26 de luni. Asocierea condusă de firma IRIMAT (proiectant din Ploiești) a câștigat contractele pentru Studiile de Fezabilitate aferente primelor trei loturi, valoarea fiind de 70 de milioane lei.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

„Asocierea IRIMAT CONS SRL (lider de asociere) – STUDIO CORONA SRL CIVIL ENGINEERING – INFRANOVA SOLUTII TEHNICE IN CONSTRUCTII SRL. Lotul 1 (Filiași-Drobeta Turnu Severin) va avea o lungime de aproximativ 70 de km cu preţul de 19.912.613,44 Lei fără TVA (Termenul de evaluare din SEAP este 1 februarie 2023).

Lotul 2 ( Drobeta Turnu Severin – Domașnea) va avea o lungime de aproximativ 65 de km cu preţul de 32.850.683,62 Lei fără TVA

Lotul 3 (Domașnea-Caransebeș) va avea o lungime de aproximativ 45 de km cu preţul de 17.908.135,44 Lei fără TVA.

Durata Contractelor aferente studiilor de fezabilitate este de:

1. Filiași – Drobeta Turnu Severin (20 de luni din care 18 luni pentru realizare Studiului de Fezabilitate)

2. Drobeta Turnu Severin – Domașnea (28 de luni din care 26 de luni pentru realizare Studiului de Fezabilitate)

3. Domașnea – Caransebeș (24 de luni din care 22 de luni pentru realizare Studiului de Fezabilitate)”, anunţa şeful CNAIR, Cristian Pistol pe 8 noiembrie 2022.

Prima procedură pentru proiectarea completă a Drumului de mare viteză Craiova – Lugoj a fost lansată pe 1 iunie 2021 în mandatul ministrului Cătălin Drulă (43 de luni SF+ proiect tehnic), Egis a câștigat contractul, dar CNAIR a anulat procedura în mandatul ministrului Grindeanu și a lansat licitații pentru patru secțiuni. Practic, la un an de la anularea ilegală a primei proceduri, CNAIR nu are niciun contract semnat pentru realizarea Studiului de Fezabilitate. În plus, pe lotul 4 (Caransebeș – Lugoj), CNAIR nici nu a anunțat proiectantul câștigător.