Autostrada Sudului Craiova (Filiaşi) – Lugoj a ajuns şi la Curtea de Apel Bucureşti. Contestaţiile Egis vor fi judecate pe 2 februarie / CNAIR nu are contract semnat pentru Studiul de Fezabilitate pe niciun lot

Filiasi-Lugoj

Curtea de Apel Bucureşti va judeca pe 2 februarie o contestaţie a firmei de proiectare Egis la contractele pentru Studiul de Fezabilitate al Autostrăzii Sudului Craiova (Filiaşi) – Lugoj. Plângerea Egis vine după ce Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC) a admis în parte contestaţiile pentru lotul 2 Drobeta Turnu Severin – Domaşnea (65 km), respectiv Lotul 3 Domaşnea – Caransebeş (45 km).

Deciziile CNSC s-au emis pe 29 decembrie 2022 şi 26 ianuarie 2023. Pe 17 ianuarie 2023, Egis a depus contestaţie la Curtea de Apel Bucureşti, iar dosarul a fost preluat de la CNSC, se arată pe portalul instanţei: „Litigiu privind achiziţiile publice – contestaţie atribuire DEC.2778/C1/2849,2851/29/12/2022/Adresă solicitare dosar CNSC de către Curtea de Apel”.

Drumul Expres/Autostrada Sudului Filiași – Lugoj are 230 kilometri, patru loturi și o durată de realizare a studiilor de fezabilitate cuprinsă între 18 și 26 de luni. Asocierea condusă de firma IRIMAT (proiectant din Ploiești) a câștigat contractele pentru Studiile de Fezabilitate aferente primelor trei loturi, valoarea fiind de 70 de milioane lei.

„Asocierea IRIMAT CONS SRL (lider de asociere) – STUDIO CORONA SRL CIVIL ENGINEERING – INFRANOVA SOLUTII TEHNICE IN CONSTRUCTII SRL. Lotul 1 (Filiași-Drobeta Turnu Severin) va avea o lungime de aproximativ 70 de km cu preţul de 19.912.613,44 Lei fără TVA (Termenul de evaluare din SEAP este 1 februarie 2023).

Lotul 2 ( Drobeta Turnu Severin – Domașnea) va avea o lungime de aproximativ 65 de km cu preţul de 32.850.683,62 Lei fără TVA

Lotul 3 (Domașnea-Caransebeș) va avea o lungime de aproximativ 45 de km cu preţul de 17.908.135,44 Lei fără TVA.

Durata Contractelor aferente studiilor de fezabilitate este de:

1. Filiași – Drobeta Turnu Severin (20 de luni din care 18 luni pentru realizare Studiului de Fezabilitate)

2. Drobeta Turnu Severin – Domașnea (28 de luni din care 26 de luni pentru realizare Studiului de Fezabilitate)

3. Domașnea – Caransebeș (24 de luni din care 22 de luni pentru realizare Studiului de Fezabilitate)”, anunţa şeful CNAIR, Cristian Pistol pe 8 noiembrie 2022.

Prima procedură pentru proiectarea completă a Drumului de mare viteză Craiova – Lugoj a fost lansată pe 1 iunie 2021 în mandatul ministrului Cătălin Drulă (43 de luni SF+ proiect tehnic), Egis a câștigat contractul, dar CNAIR a anulat procedura în mandatul ministrului Grindeanu și a lansat licitații pentru patru secțiuni. Practic, la un an de la anularea ilegală a primei proceduri, CNAIR nu are niciun contract semnat pentru realizarea Studiului de Fezabilitate. În plus, pe lotul 4 (Caransebeș – Lugoj), CNAIR nici nu a anunțat proiectantul câștigător.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *