Blocaj pe Autostrada „Sudului” Craiova (Filiași) – Lugoj: CNSC admite contestația Egis. CNAIR, obligată să reevalueze ofertele pentru Studiul de Fezabilitate / Niciun contract semnat la aproape un an de la noua licitație

Filiasi Lugoj

Compania de Drumuri este obligată să reevalueze ofertele pentru lotul 3 al Autostrăzii „Sudului” Craiova (Filiași) – Lugoj, după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a admis în parte contestația Egis. Pentru Lotul 3, Domașnea – Caransebeș (45 km), CNAIR îi desemnase câștigători pe proiectanții de la Irimat-Studio Corona, dar la sfârșitul lunii noiembrie 2022 Egis și Proiect Consult au depus contestații pentru loturile 2 și 3, Drobeta Turnu Severin – Domașnea (65 km), respectiv Domașnea – Caransebeș.

„Admite contestația în parte și dispune remedierea”, se arată în soluția CNSC din 29 decembrie 2022.

Prima procedură pentru proiectarea completă a Drumului de mare viteză Craiova – Lugoj a fost lansată pe 1 iunie 2021 în mandatul ministrului Cătălin Drulă (43 de luni SF+ proiect tehnic), Egis a câștigat contractul, dar CNAIR a anulat procedura în mandatul ministrului Grindeanu și a lansat licitații pentru patru secțiuni. Practic, la un an de la anularea ilegală a primei proceduri, CNAIR nu are niciun contract semnat pentru realizarea Studiului de Fezabilitate. În plus, pe lotul 4 (Caransebeș – Lugoj), CNAIR nici nu a anunțat proiectantul câștigător.

Proiectarea celor patru tronsoane ale drumului de mare viteză Filiași – Lugoj va avea o durată cuprinsă între 18 și 26 de luni, anunța în aprilie 2022 ministrul transporturilor Sorin Grindeanu.

„Astăzi au fost postate în SEAP anunțurile licitațiilor pentru Studiile de Fezabilitate necesare celor 4 loturi ale Drumului de Mare viteză Filiași – Drobeta Turnu Severin – Domașnea – Caransebeș – Lugoj (230 km). Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 15.06.2022.

Durata pentru realizarea Studiilor de Fezabilitate pentru cele 4 loturi este cuprinsă între 18 luni și 26 de luni.

Lotul 1: Filiași-Drobeta Turnu Severin (70 km), 18 luni

Lotul 2: Drobeta Turnu Severin – Domașnea (65 km), 26 de luni

Lotul 3: Domașnea-Caransebeș (45 km), 22 de luni

Lotul 4: Caransebeș-Lugoj (50 km), 18 luni

Sunt termene realiste care permit ulterior construcția acestui drum de mare viteză într-o perioadă de timp decentă”, afirma Sorin Grindeanu.

Comentarii

  1. Egis nu este firma la care a lucrat Clotilda Armande, cu care lucra pentru Bechetel, și a nitrosit statul de niște milioane de euro ?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *