„Autostrada Sudului”: CNAIR a desemnat proiectanții pentru trei din cele patru loturi ale drumului de mare viteză Craiova (Filiași) – Lugoj

Drum Rapid Craiova - Lugoj Sursa foto: Cătălin Drulă

Primele trei loturi din cele patru ale drumului de mare viteză Filiași – Lugoj au proiectanți desemnați după evaluarea ofertelor, a anunțat marți Cristian Pistol, șeful CNAIR. Proiectarea „la cheie” pentru Autostrada Sudului Craiova – Lugoj lansată în mandatul fostului ministru Cătălin Drulă a fost anulată (ilegal potrivit CNSC) și relansată în mandatul ministrului Grindeanu pe traseu de la Filiași la Lugoj care cuprinde patru loturi pentru a reduce termenele. Drumul Expres/Autostrada Sudului Filiași – Lugoj are 230 kilometri, patru loturi și o durată de realizare a studiilor de fezabilitate cuprinsă între 18 și 26 de luni.

Asocierea condusă de firma IRIMAT (proiectant din Ploiești) a câștigat contractele pentru Studiile de Fezabilitate aferente primelor trei loturi, valoarea fiind de 70 de milioane lei.

„Asocierea IRIMAT CONS SRL (lider de asociere) – STUDIO CORONA SRL CIVIL ENGINEERING – INFRANOVA SOLUTII TEHNICE IN CONSTRUCTII SRL. Lotul 1 (Filiași-Drobeta Turnu Severin) va avea o lungime de aproximativ 70 de km cu preţul de 19.912.613,44 Lei fără TVA

Lotul 2 ( Drobeta Turnu Severin – Domașnea) va avea o lungime de aproximativ 65 de km cu preţul de 32.850.683,62 Lei fără TVA

Lotul 3 (Domașnea-Caransebeș) va avea o lungime de aproximativ 45 de km cu preţul de 17.908.135,44 Lei fără TVA.

Durata Contractelor aferente studiilor de fezabilitate este de:

1. Filiași – Drobeta Turnu Severin (20 de luni din care 18 luni pentru realizare Studiului de Fezabilitate)

2. Drobeta Turnu Severin – Domașnea (28 de luni din care 26 de luni pentru realizare Studiului de Fezabilitate)

3. Domașnea – Caransebeș (24 de luni din care 22 de luni pentru realizare Studiului de Fezabilitate)

Semnarea contractelor de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații si respectiv după soluționarea contestaților/ plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire”, a transmis Pistol.

La Licitația lansată în mandatul lui Cătălin Drulă, SEARCH câștigase contractul de proiectare pentru 250 de kilometri (proiectare completă/la cheie, 36 luni Studiu de Fezabilitate și total 43 de luni întreg contractul) cu o ofertă de 93 milioane lei. Acum, proiectarea pentru trei loturi (170 de km) costă 70 de milioane de lei, dar cu o durată semnificativ redusă. Rămâne de văzut dacă se vor semna contractele, iar IRIMAT va realiza la termen proiectarea pe primele trei loturi.

Sursa foto: Cătălin Drulă

Comentarii

  1. este vorba numai de studiu de fezabilitate fara proiect tehnic – unde este cheia ?

    este vorba de pus la sertar sub cheie ca Brasov – Fagaras – Sibiu ?

  2. 26 de luni pentru realizarea studiilor de fezabilitate ?
    Minunat!
    Peste 26 de luni va treziti ca ati buşit-o cu termenul si va mai dura 26 de luni.
    Probabil in 2027 va fi gata studiul.
    Salvati aceasta prognoza!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *