Primele trei loturi din cele patru ale drumului de mare viteză Filiași – Lugoj au proiectanți desemnați după evaluarea ofertelor, a anunțat marți Cristian Pistol, șeful CNAIR. Proiectarea „la cheie” pentru Autostrada Sudului Craiova – Lugoj lansată în mandatul fostului ministru Cătălin Drulă a fost anulată (ilegal potrivit CNSC) și relansată în mandatul ministrului Grindeanu pe traseu de la Filiași la Lugoj care cuprinde patru loturi pentru a reduce termenele. Drumul Expres/Autostrada Sudului Filiași – Lugoj are 230 kilometri, patru loturi și o durată de realizare a studiilor de fezabilitate cuprinsă între 18 și 26 de luni.
Asocierea condusă de firma IRIMAT (proiectant din Ploiești) a câștigat contractele pentru Studiile de Fezabilitate aferente primelor trei loturi, valoarea fiind de 70 de milioane lei.
„Asocierea IRIMAT CONS SRL (lider de asociere) – STUDIO CORONA SRL CIVIL ENGINEERING – INFRANOVA SOLUTII TEHNICE IN CONSTRUCTII SRL. Lotul 1 (Filiași-Drobeta Turnu Severin) va avea o lungime de aproximativ 70 de km cu preţul de 19.912.613,44 Lei fără TVA
Lotul 2 ( Drobeta Turnu Severin – Domașnea) va avea o lungime de aproximativ 65 de km cu preţul de 32.850.683,62 Lei fără TVA
Lotul 3 (Domașnea-Caransebeș) va avea o lungime de aproximativ 45 de km cu preţul de 17.908.135,44 Lei fără TVA.
Durata Contractelor aferente studiilor de fezabilitate este de:
1. Filiași – Drobeta Turnu Severin (20 de luni din care 18 luni pentru realizare Studiului de Fezabilitate)
2. Drobeta Turnu Severin – Domașnea (28 de luni din care 26 de luni pentru realizare Studiului de Fezabilitate)
3. Domașnea – Caransebeș (24 de luni din care 22 de luni pentru realizare Studiului de Fezabilitate)
Semnarea contractelor de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații si respectiv după soluționarea contestaților/ plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire”, a transmis Pistol.
La Licitația lansată în mandatul lui Cătălin Drulă, SEARCH câștigase contractul de proiectare pentru 250 de kilometri (proiectare completă/la cheie, 36 luni Studiu de Fezabilitate și total 43 de luni întreg contractul) cu o ofertă de 93 milioane lei. Acum, proiectarea pentru trei loturi (170 de km) costă 70 de milioane de lei, dar cu o durată semnificativ redusă. Rămâne de văzut dacă se vor semna contractele, iar IRIMAT va realiza la termen proiectarea pe primele trei loturi.