Autostrada Sudului Filiași – Lugoj: Contractul pentru lotul 4 ar putea fi relicitat pentru că proiectantul turc nu a adus toate actele / A început proiectarea pentru lotul 3 Domașnea – Caransebeș

Filiasi-Lugoj

Contractul pentru proiectarea lotului 4 al Autostrăzii Sudului A6 Filiași – Lugoj nu poate fi semnat cu firma de proiectare din Turcia pentru că nu au fost depuse toate actele necesare, deși CNAIR a transmis „numeroase adrese de revenire”, potrivit unui răspuns oficial al Companiei de Drumuri publicat pe forumul Asociației Pro Infrastructură. Pe de altă parte, CNAIR mai transmite că pe 10 octombrie a început etapa de proiectare a lotului 3 Domașnea – Caransebeș, contractul fiind semnat cu DP Consult pe 13 septembrie, după cum Economedia a scris aici.

Lotul 1 Filiași – Drobeta (70 km) este semnat cu DP Consult, iar lotul 2 Drobeta – Domașnea (65 km) cu Egis. Pentru lotul 4 Caransebeș – Lugoj (50 km) contractul ar trebui semnat cu INPRO MÜHENDİSLİK MÜŞAVİRLİK ANONİM ŞİRKETİ, dar proiectantul nu a adus actele.

„În ceea ce priveşte lotul 4-secţiunea Caransebeş-Lugoj a drumului de mare viteză Filiaşi-Lugoj, precizăm faptul că, până în prezent, ofertantul declarat câştigător nu a prezentat toate documentele necesare în vederea semnării contractului de achiziţie publică în forma solicitată de Autoritatea Contractantă prin intermediul Documentaţiei de atribuire. Menţionăm faptul că, în această perioadă de timp, C.N.A.I.R.- S.A. a efectuat toate diligenţele în vederea urgentării demersurilor de semnare a contractului, transmițând către ofertantul declarat câştigător numeroase adrese de revenire prin care i-au fost aduse la cunoştinţă observaţiile referitoare la înscrisurile prezentate. Totuşi, în cazul în care ofertantul declarat câştigător nu va da curs repetatelor solicitări ale C.N.A.I.R.-S.A. de prezentare a documentelor solicitate, precizăm faptul că vor deveni incidente prevederile art. 212 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 98/2016, cu modificarile si completarile ulterioare:
(1) Autoritatea contractantă are obligația de a anula procedura de atribuire a contractului de achiziție publică/acordului-cadru în următoarele cazuri: […] c) dacă încălcări ale prevederilor legale afectează procedura de atribuire sau dacă este imposibilă încheierea contractului”, arată răspunsul oficial al CNAIR.

„Durata pentru realizarea Studiilor de Fezabilitate pentru cele 4 loturi este cuprinsă între 18 luni și 26 de luni.

Lotul 1: Filiași – Drobeta Turnu Severin (70 km), 18 luni

Lotul 2: Drobeta Turnu Severin – Domașnea (65 km), 26 de luni

Lotul 3: Domașnea – Caransebeș (45 km), 22 de luni

Lotul 4: Caransebeș – Lugoj (50 km), 18 luni

Sunt termene realiste care permit ulterior construcția acestui drum de mare viteză într-o perioadă de timp decentă”, afirma, la lansarea licitațiilor, ministrul Sorin Grindeanu.

Prima procedură pentru proiectarea completă a Drumului de mare viteză Craiova – Lugoj a fost lansată pe 1 iunie 2021 în mandatul ministrului Cătălin Drulă (43 de luni SF+ proiect tehnic), Egis a câștigat contractul, dar CNAIR a anulat procedura în mandatul ministrului Grindeanu și a lansat (aprilie 2022) licitații pentru patru secțiuni.

Comentarii

  1. Cum s- au calificat ? De ce au fost admiși la licitație? De ce sunt seturi diferite de acte pentru participare la licitație și pentru semnarea contractului? De ce nu se semnează cufirma clasată pe locul doi ?

  2. Grindenu a anulat o licitație , se ajunsese la semnarea contractului, care era ptr. tot traseul.
    Anularea a fost ilegală, de ce nu se revine la primul câștigător?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *