Compania de Drumuri și proiectantul Egis au semnat contractul pentru studiul de fezabilitate al lotului 2, Drobeta Turnu Severin-Domașnea, pe ,,Autostrada Sudului”, Filiași-Lugoj, a anunțat marți, 4 iulie, șeful CNAIR, Cristian Pistol. Este al doilea contract semnat din cele patru loturi, primul contract, pentru Lotul 1 Filiași-Drobeta (70 km.) fiind semnat cu DP Consult pe 9 iunie (detalii aici).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Proiectantul are un termen de 26 de luni pentru predarea documentației, iar valoarea contractului este de 35 de milioane lei : ,,Astăzi am semnat contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate necesar construcției lotului 2 (65 de km) al drumului de mare viteză Filiași-Lugoj (230 km). Câștigătoarea contractului pentru lotul 2 (Drobeta Turnu Severin-Domașnea)  este Asocierea EGIS ROMANIA SA – EGIS INTERNATIONAL S.A.S. – PRIMACONS GROUP SRL – ITALROM INGINERIE INTERNATIONALA SRL – ECO GEODRUM SRL. Valoarea contractului este de 35,76 milioane de lei, fără TVA iar durata acestuia este de 28 luni (n.r Studiul de fezabilitate 26 luni). Construcția acestui proiect de infrastructură va asigura conectivitatea între centrele economice importante Craiova-Filiași-Drobeta-Domașnea, prin realizarea unui drum la standarde europene, care va îmbunătăți semnificativ condițiile pentru transportul de marfuri asigurând și spații de parcare și odihnă pentru conducătorii auto în condiții de siguranță.”-Cristian Pistol. Pentru lotul 3, Domașnea-Caransebeș, CNAIR a desemnat pe 29 iunie, după reevaluare firma Proiect Consult.

După anularea (ilegală conform CNSC) a primei proceduri pentru drum de mare viteză Craiova – Lugoj (traseul inițial), CNAIR a lansat pe 20 aprilie 2022 cele 4 licitații pentru noul traseu, Filiași – Lugoj, cu termene de realizare cuprinse între 18 și 26 de luni în funcție de lungimea/dificultatea loturilor. La relansarea procedurii, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu explica anularea licitației anterioare pentru proiectare la cheie prin termenul prea mare pentru Studiul de Fezabilitate. La prima licitație, Egis câștigase contractul, dar contestația Explan a fost admisă la Curtea de Apel București.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Durata aparent mare de realizare a studiului de fezabilitate din prima licitație a fost explicată de fostul ministru Cătălin Drulă prin gradul mare de detaliu care previne apariţia unor blocaje pe şantier: „Autostrada/drumul expres va avea o lungime de circa 250 de km și are avantajul de a fi lansat/ă pe un model nou de caiet de sarcini care vine în ajutorul proiectantului, pe de o parte (prin stabilirea unui calendar clar de termene și plăți) și, pe de altă parte, avantajează și beneficiarul care primește la final un studiu de fezabilitate foarte detaliat (un așa-numit „preliminary design”). Acesta va permite, pe viitor, lansarea unei licitații pentru proiectare și execuție, având la bază un SF care elimină surprizele neplăcute de pe traseu, dar care dă, în același timp, constructorului libertatea de a inova și adapta proiectul”.