Autostrada Transilvania. CNAIR poate semna cu Makyol contractul pentru Lotul Meseș, cel mai scump lot de autostradă din România/ CNSC a respins contestațiile WeBuild și Mapa

Autostrada Transilvania A3 Lotul Meseș Sursa foto: Facebook / Cristian Pistol

Compania de Drumuri poate semna cu turcii de la Makyol contractul pentru Lotul Meseș de pe Autostrada Transilvania, cel mai scump lot de autostradă din România, cu o valoare de 6,8 miliarde de lei fără TVA, după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a respins contestațiile constructorului italian WeBuild și ale constructorului turc Mapa.

WeBuild și Mapa pot contesta decizia CNSC și la Curtea de Apel București, însă legea actuală prevede că CNAIR trebuie să semneze contractul cu Makyol după decizia CNSC.

Analize Economedia

economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere

WeBuild depusese două contestații la CNSC pentru Lotul Meseș. În prima contestație, din noiembrie, a reclamat că nu a primit accesul la întreg dosarul de achiziție publică și a solicitat anularea comunicării câștigătorului. În cea de-a doua contestație, WeBuild arăta că, după data de 17 ianuarie 2025, când a primit acces la dosar, a constatat că oferta Makyol are un preț neobișnuit de scăzut, iar CNAIR ar fi trebuit să ceară clarificări, conform documentelor pe care le-a analizat Economedia.

În același timp, Mapa respingea declararea ofertei ca neconfomă, recunoaștea că a avut o eroare de redactare în ceea ce privește calculul structurii rutiere, dar că ar fi fost și calcule diferite în programul CESTRIN – Centrul de Studii Tehnice al CNAIR, conform documentelor pe care le-a consultat Economedia. Valoarea cauțiunii din contestație este de 400.000 de euro. În plus, Mapa susținea că a depus contestația în termen, nu calculat de la data transmiterii notificării, 31.10.2024, ci 4.11.2024, data notificării în SEAP.

Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a respins toate cele trei contestații, după aproape trei luni de evaluare, acesta fiind un caz complex, iar între timp a fost și perioada sărbătorilor.

Lotul Meseș de 41 kilometri dintre Poarta Sălajului și Nușfalău de pe Autostrada Transilvania este cel mai mare contract pentru infrastructura rutieră lansat până acum în achiziție. Acesta este ultimul sector necontractat din Autostrada Transilvania (A3). Contractul pentru secțiunea care include și tunelul Meseș de 3 kilometri are o valoare estimată cuprinsă între 7,4 și 8,8 miliarde lei.

Potrivit contractului construcția celor două secțiuni, cu o lungime totală de 41 km, trebuie finalizată în 78 de luni (18 luni proiectare, 60 de luni execuție).

– Tunelul Meseș (în lungime de 2,89 km), cel mai lung tunel de autostradă din România. Acest tunel este format din două galerii unidirecționale care împreună totalizează 5,78 km.

– 65 de viaducte, poduri și pasaje (în lungime totală de aproximativ 13 km).

Licitația pentru lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău cu tunel de 3 kilometri la Meseș a fost lansată pe 9 februarie 2023, iar la finalul lui august 2023 au fost depuse 7 oferte: UMB, asociat cu EuroAsfalt din Bosnia Herțegovina pentru experință la tuneluri (Asocierea de pe A1 Lugoj – Deva), WeBuild și cinci constructori din Turcia: Ictaș, Nurol, Mapa, Makyol – Ozaltin și Tekfen (Ozaltin a semnat contractul pentru viaductele de la Nădășelu și Topa Mică scoase din proiectul PNRR cu UMB). Ictas și Tekfen nu au contracte semnate cu CNAIR, iar Mapa (în asociere cu Cengiz) a început lucrările la Boița pe lotul 2 Boița – Cornetu de pe A1 Sibiu – Pitești.

CNAIR a desemnat Asocierea Makyol-Ozaltin (Turcia) câștigătoare a contractului pentru proiectarea și execuția lotului Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău (41 km, din care aproape 3 km tuneluri) pentru o ofertă de 6,62 miliarde lei, acesta fiind cel mai mare contract licitat până acum. Turcii au câștigat în ultima perioadă pe bandă rulantă contracte de infrastructură mare.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.