Autostrada Transilvania. „De la A3 Nădășelu – Zimbor – Poarta Sălajului ne luăm adio inclusiv de la 2025” – Asociația Pro Infrastructură

Autostrada Transilvania lot UMB Nădășelu Sursa Foto Captură YouTube

Compania de Drumuri a extins, din nou, pentru 2026, termenele de finalizare loturile Nădășelu – Zimbor și Zimbor – Poarta Sălajului de pe Autostrada A3 Transilvania, afirmă Asociația Pro Infrastructură, care susține că astfel „ne luăm adio” de la inaugurare în anul 2025 și există riscul să fie depășit inclusiv jalonul 2026 din PNRR. Cele două loturi cu o lungime totală de 42 de kilometri sunt construite de UMB, în timp ce turcii de la Ozaltin construiesc viaductele scoase din contractul cu UMB.

Pe lotul Zimbor – Poarta Sălajului (12,2 km), UMB este la un stadiu fizic de 42,35%, iar CNAIR a extins termenul de finalizare până la 14.12.2026. Acest contract a fost semnat în iunie 2020, cu ordin de începere în mai 2021.

Pe lotul Nădășelu – Zimbor (25 km), UMB a ajuns la un progres fizic de 73%, iar CNAIR a extins termenul de finalizare pentru 28.07.2026. Contractul a fost semnat în septembrie 2020, cu ordin de începere tot în mai 2021.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Acest lot include două viaducte care au fost scoase din contractul cu UMB și relicitate, câștigătorul fiind desemnat Ozaltin (Turcia), după ce zonele Nădășelu și Topa Mică au fost afectate de alunecări de teren.

Aceste loturi sunt finanțate din PNRR și aveau termen-limită conform jaloanelor august 2026, fiind prelungite acum a treia oară. „De ce le-a extins? Pe scurt, fiindcă nu și-a făcut treaba. Licitația pentru viaductele suplimentare pe traseul modificat de alunecările de teren s-a finalizat cu vreo doi ani de întârziere, acordul de mediu s-a revizuit în pas de melc, suprafețele forestiere nu sunt eliberate în totalitate, iar nodul Românași de la capătul din nord nu are încă un constructor”, afirmă Pro Infrastructura.

Conform Asociației, chiar și în aceste condiții, lotul Zimbor-Poarta Sălajului ar putea fi deschis în 2025 dacă oficialii CNAIR închid în următoarele luni licitația nodului Românași fără de care tronsonul este muzeu și dacă UMB aduce forțe suplimentare. „În caz contrar, toate șansele să intre în 2026 în al 7-lea an de contract!”, afirmă Asociația.

Pe lotul Nădășelu – Zimbor, Asociația arată că turcilor de la Ozaltin „le va fi foarte greu” să termine viaductele în 2026 „și să se încadreze în cerințele PNRR”.

Mesajul integral al Pro Infrastructura:

„Amintirile ne chinuiesc, amintirile ne răscolesc… pe Autostrada Transilvania. Ne gândim cu jind la vremurile demult apuse, din 2021 și început de 2022, când cei de la UMB mutau, la propriu, dealurile transilvănene de pe A3 Nădășelu-Zimbor-Poarta Sălajului.
Din acea mobilizare exemplară a rămas doar o palidă umbră, antreprenorul fiind concentrat pe A7 Buzău-Focșani, așa cum bine știți. Prin 2021 visam să circulăm în 2023, cel târziu în 2024. Dar acum ne luăm adio inclusiv de la 2025, sperând să ne încadrăm în jalonul PNRR, 2026.
Argumentele sunt simple și evidente. CNAIR a extins, a treia oară dacă am numărat noi bine, termenele de finalizare în 28.07.2026 pentru Nădășelu-Zimbor, respectiv 14.12.2026 pe Zimbor-Poarta Sălajului, conform ultimului grafic de execuție aprobat și raportat public.
De ce le-a extins? Pe scurt, fiindcă nu și-a făcut treaba. Licitația pentru viaductele suplimentare pe traseul modificat de alunecările de teren s-a finalizat cu vreo doi ani de întârziere, acordul de mediu s-a revizuit în pas de melc, suprafețele forestiere nu sunt eliberate în totalitate, iar nodul Românași de la capătul din nord nu are încă un constructor.
Chiar și în aceste condiții, lotul Zimbor-Poarta Sălajului ar putea fi deschis în 2025 dacă oficialii CNAIR închid în următoarele luni licitația nodului Românași fără de care tronsonul este muzeu. Și, evident, dacă cei de la UMB decid să își apere blazonul și aduc niște forțe suplimentare ca să dea gata autostrada. În caz contrar, toate șansele să intre în 2026 în al 7-lea an de contract!
Pe Nădășelu-Zimbor avem desigur problema celor două viaducte de pe traseul modificat la Nădășelu și Topa Mică: 9 luni proiectare și alte 18 de execuție. UMB nu a participat la licitația aceasta și contractul a ajuns la turcii de la Ozaltin, fiind semnat pe 5 iunie 2024. Le va fi foarte greu să termine în 2026 și să se încadreze în cerințele PNRR.
Contractele au fost semnate cu UMB în 26.06.2020 pe Zimbor-Poarta Sălajului și în 22.09.2020 pe Nădășelu-Zimbor cu ordine de începere emise în 31.05.2021, respectiv 25.01.2021. Ambele prevăd 12 luni de proiectare și 24 de execuție.
În loc de concluzie, arătăm noi elefantul din cameră: urmează încă vreo 2 ani de avans cu lingurița pe Nădășelu-Poarta Sălajului sau vom vedea un șantier reînviat?”

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. de ce tot primesc extensii?
    unde sant fanii umb care ziceau ca termina la timp contractu?
    si pe lotul vecin de ce nu se desemneaza castigatorul odata?

      • Atitudine de infatuat de-si miroase singur besinele si spera sa placa si altora.
        Singura proasta in toata povestea asta este aia de te-a fatat.

    • Fanii sunt bine si la fel si UMB. Statul a stat degeaba si nu s-a putut face treaba. Crezi ca UMB nu poate cara pamant si sa asterne asfalt? Asta e cea mai usoara parte. Dar daca nu ai documentul sa cari pamant si sa asterni astfalt, stai.

  2. Nu va fi terminata total pana la Oradea, veci. Cioturile de autostrada sunt făcute doar ca să avem piste de avioane în caz de război.Nu se dorește conectarea cu exteriorul deocamdată din motive strategie. NADASELU ZIMBOR sa ales traseul pe versantii de est al dealurilor care sunt argile instabile. Dacă se mergea pe Valea cublesului,se mergea pe versanții de vest care sunt din gresii și unde nu trebuia nici un pod viaduct etc fiind traseul antic al drumului roman,fără localități și se făcea la sfert de preț.Si era terminați demult tronsoanele .

    • Prea multi cred ca autostrada a fost gandita asa doar de dragul de a nu fi gata in urma unui maret plan conspirationist.
      In realitate este vorba doar de incompetenta si coruptie. Restul e can-can.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.