Autostrada Transilvania : tronsonul Zimbor-Poarta Sălajului unde lucrează UMB riscă să ajungă o nouă autostradă ,,muzeu” în lipsa unui drum de legătură cu DN 1 și a întârzierilor lotului cu Tunelul Meseș

Autostrada Transilvania UMB

Lotul Zimbor-Poarta Sălajului (12 km.) pe care îl construiește UMB pe traseul Autostrăzii Transilvania riscă să devină, la sfârșitul anului viitor, o nouă autostradă ,,muzeu” în lipsa unui drum de legătură cu DN 1 și a conexiunii cu următoarea secțiune Poarta Sălajului-Nușfalău, tronsonul care include și Tunelul de la Meseș, a avertizat, luni, fostul secretar de stat în Ministerul Transporturilor, Horațiu Cosma (în mandatul lui Cătălin Drulă). Deocamdată, pentru secțiunea de 41 km. cu tunelul Meseș, la un an și jumătate de la lansarea licitației, CNAIR nu are nici măcar constructor desemnat (detalii aici).

În prezent, pe Autostrada Transilvania firmele omului de afaceri Dorinel Umbrărescu lucrează pe trei loturi cu o lungime totală de 42 de kilometri și finanțare asigurată prin PNRR. Primii 30 de kilometri sunt avansați între Nădășelu, Mihăești și Zimbor, aprox. 40 %, iar pentru restul de 12 kilometri dintre Zimbor și Porta Sălajului, Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire în urmă cu două săptămâni, antreprenorul fiind deja în șantier.

Horațiu Cosma explică situația lotului de autostradă care încă nu are proiectată o descărcare provizorie : ,, Vom avea o nouă autostradă “muzeu” care se va termina în câmp pe A3 Transilvania din cauza incompetenței PSD-PNL-UDMR. Pe tronsonul Zimbor – Poarta Sălajului din Autostrada A3 Cluj – Zalău finanțat din PNRR lucrările au început în forță în 2021 în mandatul lui Cătălin Drulă. Constructorul român a avansat foarte bine și, în ritmul actual, ar putea finaliza șantierul în 2023. Însă acest sector de autostradă nu va putea fi utilizat, fiindcă se termină în câmp. Tronsonul vecin ce conține tunelul Meseș e mult întârziat, fiind abia în licitație. Anul trecut, la solicitarea echipei de la Transporturi, constructorul a proiectat un drum de legătură civilizat de la capătul autostrăzii până în drumul național la ieșire din Poarta Sălajului spre Românași. Urma în toamnă să fie aprobat de Compania de Drumuri și să înceapă lucrările. A venit Grindeanu la Ministerul Transporturilor și a aruncat la gunoi acest plan, refuzând sălăjenilor să beneficieze în 2023 de acest tronson de autostradă, o veritabilă centură ce ar scoate traficul de pe drumul național din Poarta Sălajului, Sânmihaiu Almașului, Chendremal sau Zimbor. Solicităm lui Sorin Grindeanu și coaliției de guvernare să corecteze de urgență această situație absurdă, astfel încât în 2023 să nu inaugurăm o nouă autostradă ”muzeu” care se termină în câmp.” a transmis fostul secretar de stat din partea USR.

Constructorul UMB a primit pe 22 iulie Ordinul pentru Începerea Lucrărilor (OIL) pentru lotul Zimbor – Poarta Sălajului de pe Autostrada Transilvania, contract finanțat prin PNRR. Lotul Zimbor – Poarta Sălajului are o lungime de 12 kilometri și o durată de execuție de 24 de luni, a transmis ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

„A fost emis Ordinul de Începere pentru construcția secțiunii Zimbor-Poarta Sălajului (Autostrada Transilvania)! De săptămâna viitoare (25 iulie), constructorul român poate începe lucrările pe cei 12,24 km ai acestei secțiuni. Construcția, finanțată prin PNRR, are o valoare de 680,40 milioane de lei (fără TVA) și trebuie finalizată până în anul 2024 (24 de luni)”, a precizat Grindeanu. Tronsonul include cinci viaducte și un pod.

Sursa foto: Asociația Pro Infrastructură

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *