Autostrada Unirii (A 8) : Curtea de Apel București a conexat contestația Strabag la dosarul Nurol /Pronunțarea deciziei pentru lotul PNRR Târgu Mureș-Miercurea Nirajului, amânată pentru 25 ianuarie

Autostrada Unirii A 8 prelungire desemnare constructori loturi PNRR noi termene 25 și 31 iulie Sursa Foto : Ministerul Transporturilor

Contestația Strabag pentru primul lot al Autostrăzii Unirii (A8) care urma să se judece la Curtea de Apel București pe 16 februarie 2024 a fost conexată la dosarul contestației Nurol (constructor pe care CNAIR l-a desemnat câștigător), pronunțarea deciziei este programată pentru 25 ianuarie 2024. Nu este, însă sigur că Instanța va pronunța decizia pe 25 ianuarie fiind posibilă o amânare. Este ultimul lot fără constructor dintre cele 17 loturi de autostradă finanțate prin PNRR (13 loturi pe A 7, 3 pe A 3 și un lot pe A 1 Lugoj-Deva), CNAIR a ratat semnarea contractului la 31 decembrie 2023 conform jalonului PNRR și riscă să nu respecte nici borna de finalizare în 2026, contractul având termen de 30 de luni (proiectare și execuție) de la momentul emiterii ordinului de începere.

După numeroase amânări, Compania de Drumuri i-a desemnat pe turcii de la Nurol câștigători ai lotului PNRR Târgu Mureș-Miercurea Nirajului (24 km.), dar Strabag și Tekfen au depus contestații (inclusiv Nurol față de ofertele concurenților), iar CNSC a admis, în parte contestațiile și a obligat CNAIR să reevalueze ofertele.

Conexarea dosarelor s-a decis pe 17 ianuarie, 18 ianuarie fiind termenul inițial la contestația Nurol : ,,Admite exceptia conexitatii. Dispune conexarea prezentului dosar la dosarul nr. 8564/2/2023 al Curtii de Apel Bucuresti – Sectia -X-a cu termen de judecata la data de 18.01.2024. Pronuntata in sedinta publica azi, 17.01.2024. Document: Încheiere finală (dezinvestire)    17.01.2024″ – se arată pe portalul CAB.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Dosarul NUROL la CAB :

,,Ora estimata: 12:00/ Complet: 10-Completul 4 Recurs Achiziţii Publice /Tip solutie: Amână pronunţarea/ Solutia pe scurt: Amână pronunțarea la data de 25 ianuarie 2024. Definitivă. Pronunţată azi, 18 ianuarie 2024, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin intermediul grefei instanţei. Document: Încheiere – Amânare iniţială a pronunţării    18.01.2024″ – CAB

Constructorul Nurol (Turcia) a câștigat licitația pentru proiectare și construirea lotului Târgu Mureș-Miercurea Nirajului, primul lot al Autostrăzii Unirii A8, a anunțat pe 6 noiembrie 2023, directorul general CNAIR, Cristian Pistol. Nurol este constructorul din Turcia care a deschis în septembrie 2023 (cu o mică întârziere) lotul Nușfalău – Suplacu de Barcău de pe A3 Transilvania. Lotul I Târgu Mureș – Miercurea Nirajului este finanțat din PNRR, are o lungime de 24 km, iar termenul de realizare este de 30 de luni, cu 6 luni proiectare și 24 de luni execuție. Termenul inițial pentru desemnarea câștigătorului era 25 iulie.

„Am desemnat astăzi și antreprenorul pentru construcția celor 24,4 km ai secțiunii  A8 finanțată prin PNRR cuprinsă între Târgu Mureș și Miercurea Nirajului (secțiunea 1)! Acest contract pesupune inclusiv realizarea drumului de legătură dintre A8 și A3 în lungime de 2,4 km.

„Contractul în valoare de 2,46 miliarde lei (fără TVA) include construcția a 36 de poduri, pasaje,viaducte dintre care un pasaj de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 256 metri”, anunța, pe 6 noiembrie, Cristian Pistol.

Contractul pentru lotul 3 Leghin – Târgu Neamț (Moțca) a fost semnat pe 20 septembrie 2023 pentru 1,56 miliarde lei, iar finanțarea europeană pe care o primește Compania de Drumuri prin PNRR este de 899 milioane lei. De la buget Ministerul Transporturilor va asigura 1,2 miliarde lei.

Pentru secțiunea de munte Miercurea Nirajului-Leghin (160 km.) Ministerul Transporturilor și CNAIR au promis lansarea licitațiilor pentru execuție până la sfârșitul anului 2023, dar termenul a fost depășit. Întârzierea secțiunii de munte a dat naștere unui scandal între CNAIR și CNIR despre care Economedia a scris aici.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Eu nu inteleg daca Nurol castige de contesta? Care este logica?
    Ca si cand ai castiga la loto si ai da la judecata loteria romana ca nu meriti castigul.

  2. Nu vor sa-si bata capul cu banii Europei, mai ales cu din perspectiva cofinantarilor. Banii de la buget trebuie cheltuiti in interesul partidului. Banii Europei sunt o pacoste pentru ei. Angajatii de la compania de drumuri si stc aunt politici, deci foarte posibil sa fie si incompetenti ( chiar se doreste asta ) Si tot asa, iar la alegeri vin urmatorii la ciolan.

  3. Interese si Interese!!!!Rusine să vă fie !!!Cineva are un interes de a pierde trenul cu ajutor UE!!!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.