Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a anunțat miercuri că a finalizat și a transmis spre validare, către Agenția Națională de Achiziții Publice, documentația pentru lansarea licitațiilor de proiectare și execuție a ultimelor trei tronsoane ale Autostrăzii Unirii A8.
După validarea documentației, va fi publicat în SEAP anunțul privind participarea la licitație, în cadrul căruia va fi stabilită și data limită pentru depunerea ofertelor, a transmis ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.
Cele trei tronsoane dintre Lețcani, Iași și Podul peste Prut de la Ungheni au o lungime totală de 33 kilometri și un cost estimat de peste 9 miliarde lei (fără TVA)
„Pentru aceste trei loturi, după întâlnirile cu antreprenorii, am inclus mai multe modificări în documentația de atribuire. Concret, dacă se optează pentru constituirea garanției de bună execuție prin rețineri succesive, CNIR a stabilit suma inițială în procent de 0,5 % din valoarea contractului. De asemenea, termenul pentru pregătirea ofertelor va fi extins și stabilit prin raportare la complexitatea proiectului. Totodată, potențialii ofertanți își vor putea asuma documentația de atribuire prin semnarea electronică sau printr-o declarație pe proprie răspundere. Nu în ultimul rând am decis să simplificăm prezentarea graficului de execuție”, a precizat directorul general al Companiei Naționale de Investiții Rutiere, Gabriel Budescu.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Tronsonul 3 Lețcani – Iași va avea o lungime de 17,7 km, iar pe traseu vor fi construite inclusiv 18 poduri și pasaje, 6 tuneluri și 2 noduri. Durata pentru proiectare și execuție este de 46 de luni.
Tronsonul 4 Iași – Golăiești va avea o lungime de 12,7 km, iar contractul prevede și construcția a 12 pasaje, 2 tuneluri și un nod. Durata contractuală maximă pentru proiectare și execuție este de 46 luni.
Tronsonul Golăiești – Vamă (Pod peste Prut la Ungheni) va avea o lungime de 2,77 km și va fi construit în 18 luni.