Autostrada Unirii : Camera de Comerț și Industrie Iași solicită CNAIR mai multe noduri rutiere, conectarea municipiului, a Aeroportului Internațional și a viitorului spital de urgență la A 8/Comparație cu Centura Metropolitană Cluj Napoca

Autostrada Unirii A 8 prelungire desemnare constructori loturi PNRR noi termene 25 și 31 iulie Sursa Foto : Ministerul Transporturilor

Camera de Comerț și Industrie a municipiului Iași solicită Ministerului Transporturilor și CNAIR mai multe noduri rutiere pe traseul secțiunii Târgu Neamț-Iași-Ungheni și menținerea bretelei de legătură cu Aeroportul Internațional Iași și viitorul Spital de Urgență Regional. La începutul anului, a fost aprobat traseul albastru pentru secțiunea Târgu Neamț-Iași-Ungheni, întârzierea contractului semnat cu Consitrans (studiu de fezabilitate și proiect Tehnic) fiind de aprox. un an, mai laes din cauza problemelor legate de traseu (detalii aici).

Într-un comunicat de presă de marți, 4 iulie, președintele Camerei de Comerț și Industrie Iași, Paul Butnariu arată că ,,după 25 de ani de tergiversări” Autostrada Unirii întârzie, iar municipiul Iași nu are conexiune directă la A 8. Reprezentanții mediului de afaceri din regiunea moldavă propun mai multe noduri rutiere și drumuri de legătură :

,,De ce se întârzie A8 ? Este revoltător și de neînțeles ca, după 25 de ani de tergiversări, să se prezinte un proiect de autostradă în care PRACTIC să nu existe IAȘI, Ruginoasa, Valea Lupului, Popricani, să fie mai ușor de ajuns de pe autostradă la Sculeni decât în Iași, să nu existe o racordare directă la traversarea DN 24C care să permită accesul pe A8 a zonei Popricani – Vlădeni – Trifești –  Bivolari – Șipote plus sud-estul județului Botoșani, să nu existe o legătură directă cu Valea Lupului, să nu existe un nod de legătură amplasat direct pe cel mai aglomerat și ”ucigător” Drum European E583 și, culmea absurdului, să nu existe o legătură directă și rapidă cu un aeroport internațional de peste 1,5 milioane pasageri !

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Având in vedere cele de mai sus, facem un apel ferm și responsabil la toți cei ce răspund de proiectarea, avizarea și aprobarea acestei investiții capitale să mărească numărul nodurilor și drumurilor de legătură! Astfel, pentru ca traseul A8 să fie util și eficace, propunem:

– nod și drum de legătură cu Ruginoasa, localitate de cea mai mare importanță istorico-turistică.

– la nodul proiectat la Dumești-Lețcani, execuția unei bretele de legătură și cu E583.

– nod de legătura în zona DJ 248B și execuția unui drum de legătura cu Valea Lupului.

– bretea la traversarea DN 24C, în zona Popricani.

– drum de legătura din capăt Copou (La Castel), pe lângă pădurea Breazu, până la sensul giratoriu Vulturi.

– menținerea drumului de legătură pentru Aeroportul Internațional Iași. Susținem fără rezerve și inițiativa de extindere la 4 benzi în profil de drum național a șoselei de la sensul giratoriu Vulturi până la str. C.A. Rosetti și ramificația acesteia către viitorul Spital Regional de Urgență și Aeroport. Facem mențiunea că de la Iași – în spiritul altruismului istoric al acestui oraș – a plecat propunerea ca Autostrada Tg. Mureș – Iași să se modifice în Tg. Mureș – Ungheni – Chișinău. “-Camera de Comerț și Industrie Iași.

 

Președintele Camerei de Comerț face și o comparație între tronsonul Târgu Neamț-Iași-Ungheni (aproape 100 km. cu cel mult 9 noduri de legătură) și Centura Metropolitană a Clujului (42 km. și 20 de noduri) :

 

,,După un sfert de secol de muncă, acțiuni și  eforturi depuse de organizațiile civice, de parlamentari și mediul politico-administrativ local, de comunitatea oamenilor de afaceri, de mediul academic și universitar, constatăm că Autostrada A8 este tot la stadiul de promisiune, având întârzieri mari în desfășurarea procedurilor necesare pentru începerea execuției lucrărilor. Nu putem decât să îi felicităm pe cei care au reușit să finalizeze Aeroportul Brașov sau Podul de la Brăila, pe cei care au  promovat proiecte precum Metroul Cluj-Napoca sau Drumul Expres Oradea-Arad, să apreciem amploarea și rapiditatea lucrărilor din Portul Constanța, progresul consistent al Drumului Expres Craiova-Pitești sau Galați-A2, pe cei care au lansat în timp record licitațiile șoselelor ocolitoare ale municipiilor Timișoara sau Cluj-Napoca. Proiectul Centurii ocolitoare Cluj-Napoca la categoria de drum expres este un exemplu de viziune, profesionalism, eficacitate și care pe o distanță de 42 km are 20 noduri de legătură, 26 km bretele de racordare, 34 km de drumuri de legătură și circa 2 km de tunele, la un cost estimativ de 1 miliard euro.

 

În antiteză, proiectul actual al segmentului A8 Moțca-Ungheni are 93 km, din care porțiunea de la km 59 la km 91 reprezintă și centura ocolitoare nord a municipiului Iași, este estimat la sub 1 miliard euro și – pe întreaga distanță – are prevăzute numai 8-9 noduri de legătură dintre care:

– 2 noduri la  Moțca-Pașcani + 1 nod pe A7,

– 1 nod la Târgu Frumos,

– 1 nod la Podu Iloaiei,

– 1 nod la Dumești-Lețcani,

– 1 nod la Rediu-Horlești,

– 1 nod la Vulturi-Sculeni,

– 1 nod la Golăiești.” -Camera de Comerț și Industrie Iași.

În urmă cu câteva zile, directorul CNIR, Cătălin Urtoi, lăsa să se înțeleagă că se poate reveni asupra deciziei de a elimina bretelele de legătură la Aeroport : ,,Autostrada Unirii-A8. În ultimele două zile s-a discutat mult la CNAIR, CNIR și Ministerul Transporturilor despre A8 și despre conexiunile acestei autostrăzi cu cele două obiective importante ale Iașului, respectiv Aeroportul Internațional Iași și Spitalul Regional de Urgență Iași. Decizia finală va fi una sustenabilă, se va lua cu celeritate și vă asigur că va fi în avantajul ieșenilor ! ”

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Macar sa inceapa A8!
    Sunt suficiente cele 9 noduri de legatura.
    Su nu e nicio inginerie daca încep mai incolo.
    Oricum, ce trafic e acolo care sa determine oportunitatea altor noduri de legatura
    Vrea cineva bani din exproprieri?😎
    Problema e cand încep?
    În 2025?
    Sau 2028?

  2. vorbe goale, astia nu sunt in stare de nimic, se vorbeste de a8 de f mult timp si in afara de studii nu fac nimic, niste incompetenti cand e vorba de facut ceva, la sifonat banul public sunt maestrii si psd si pnl toti!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.