Compania de Drumuri a aprobat vineri traseul final al secțiunii Târgu Neamț – Iași – Ungheni de pe Autostrada Unirii A8, a anunțat vineri șeful CNAIR Cristian Pistol. „Traseul albastru” propus încă de anul trecut pentru a rezolva problemele din zona de nord a Iașiului are o lungime totală de 93 de kilometri, 55 de poduri și 2 tuneluri. Totodată, pe cei peste 90 de kilometri vor fi amenajate și 9 noduri rutiere, în medie un nod la fiecare 10 kilometri, ceea ce va asigura descărcările de pe A8 și legăturile cu rețeaua existentă.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„Varianta finală de traseu pentru Autostrada Târgu Neamț – Iași – Ungheni (varianta albastră) care va avea o lungime de 93,27 km. Pe traseul autostrăzii vor fi construite 55 de poduri, 2 tunele și 9 noduri rutiere. Urmează ca elaboratorii Studiilor de Fezabilitate să intre în etapa realizării studiilor de teren. După definitivarea Studiilor de Fezabilitate vor fi aprobați indicatorii tehnico-economici ai celor 3 proiecte în baza cărora va fi asigurată finanțarea pentru realizarea investițiilor”, a transmis Pistol.

Din cei aproximativ 300 de kilometri ai întregii Autostrăzi A8 Târgu Mureș – Iași – Ungheni, 55 de kilometri finanțați prin PNRR sunt lansați în licitație pentru proiectare și execuție, iar în următoarele luni ar putea fi lansate și loturile de pe tronsoanele de munte Miercurea Nirajului – Leghin.

Analize Economedia

studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat

Sunt și tronsoane fără studii geotehnice a transmis și Irinel Bucur, activist civic din Iași : „Urmează ca elaboratorul Studiului de Fezabilitate să intre în etapa realizării studiilor de teren acolo unde acestea nu au fost încă efectuate (Podul Iloaiei – Lețcani – Ungheni). După definitivarea Studiului de Fezabilitate vor fi aprobați indicatorii tehnico-economici în baza cărora va fi asigurată finanțarea pentru realizarea investițiilor”.

Contractul pentru realizarea documentației tehnice (Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic) a fost semnat cu firma de proiectare Consitrans în aprilie 2021 pentru 58 milioane de lei și o durată de 12 luni pentru Studiul de Fezabilitate, 5 luni pentru proiectul necesar Autorizației de Construire și 5 luni pentru Proiect Tehnic.