Compania de Drumuri a aprobat vineri traseul final al secțiunii Târgu Neamț – Iași – Ungheni de pe Autostrada Unirii A8, a anunțat vineri șeful CNAIR Cristian Pistol. „Traseul albastru” propus încă de anul trecut pentru a rezolva problemele din zona de nord a Iașiului are o lungime totală de 93 de kilometri, 55 de poduri și 2 tuneluri. Totodată, pe cei peste 90 de kilometri vor fi amenajate și 9 noduri rutiere, în medie un nod la fiecare 10 kilometri, ceea ce va asigura descărcările de pe A8 și legăturile cu rețeaua existentă.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
„Varianta finală de traseu pentru Autostrada Târgu Neamț – Iași – Ungheni (varianta albastră) care va avea o lungime de 93,27 km. Pe traseul autostrăzii vor fi construite 55 de poduri, 2 tunele și 9 noduri rutiere. Urmează ca elaboratorii Studiilor de Fezabilitate să intre în etapa realizării studiilor de teren. După definitivarea Studiilor de Fezabilitate vor fi aprobați indicatorii tehnico-economici ai celor 3 proiecte în baza cărora va fi asigurată finanțarea pentru realizarea investițiilor”, a transmis Pistol.
Din cei aproximativ 300 de kilometri ai întregii Autostrăzi A8 Târgu Mureș – Iași – Ungheni, 55 de kilometri finanțați prin PNRR sunt lansați în licitație pentru proiectare și execuție, iar în următoarele luni ar putea fi lansate și loturile de pe tronsoanele de munte Miercurea Nirajului – Leghin.
Sunt și tronsoane fără studii geotehnice a transmis și Irinel Bucur, activist civic din Iași : „Urmează ca elaboratorul Studiului de Fezabilitate să intre în etapa realizării studiilor de teren acolo unde acestea nu au fost încă efectuate (Podul Iloaiei – Lețcani – Ungheni). După definitivarea Studiului de Fezabilitate vor fi aprobați indicatorii tehnico-economici în baza cărora va fi asigurată finanțarea pentru realizarea investițiilor”.
Contractul pentru realizarea documentației tehnice (Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic) a fost semnat cu firma de proiectare Consitrans în aprilie 2021 pentru 58 milioane de lei și o durată de 12 luni pentru Studiul de Fezabilitate, 5 luni pentru proiectul necesar Autorizației de Construire și 5 luni pentru Proiect Tehnic.