Compania de Drumuri a semnat astăzi, contractul pentru proiectarea tronsonului Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni de pe A8, ceea ce înseamnă că toată Autostrada „Unirii” este în procedura de realizare a documentaţiei tehnice (Studiu de Fezabilitate şi Proiect Tehnic).
Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a cerut proiectantului să prioritizeze sectorul dintre Târgu Frumos și Lețcani. „Astăzi, la semnarea care a avut loc la sediul CNAIR, i-am cerut proiectantului să prioritizeze tronsonul dintre Târgu Frumos și Lețcani. Moldova a așteptat suficient ca să aibă drumuri moderne. Pentru mine atât A8, cât și A7 sunt priorități și facem toate eforturile împreună cu echipa din minister și CNAIR ca să devină realitate în teren cât mai repede”, a scris ministrul, pe pagina de Facebook.
Contractul pentru acest segment cu o lungime de 101 kilometri a fost semnat cu firma Consitrans din România, la expirarea perioadei legale nefiind depuse contestaţii, iar oferta a fost de 58 de milioane lei, finanţare europeană.
Durata serviciilor de proiectare este de 25 de luni, după care se poate lansa şi licitaţia de execuţie, informează CNAIR. „12 luni revizuirea studiului de fezabilitate, 6 luni – realizarea proiectului pentru autorizarea executării lucrărilor de construire (PAC), 6 luni pentru eleborarea proiectului tehnic şi a detaliilor de execuţie şi o lună, asistenţă tehnică pentru cererea de finanţare şi pentru contractarea execuţiei lucrărilor”, notează Compania de Drumuri.
Segmentul Târgu Neamţ – Ungheni este împărţit în patru loturi, iar prestatorul va avea în vedere și necesitatea conectării tronsonului de autostradă Târgu Neamț – Iași – Ungheni cu A7 – Moldova (Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Roman – Suceava-Siret), se arată în caietul de sarcini.
Autostrada Târgu Mureş – Iaşi – Ungheni are o lungime de aproximativ 320 de kilometri şi străbate judeţele Mureş, Harghita, Neamţ şi Iaşi.
Situaţia tronsonului Târgu Mureş – Târgu Neamţ de pe A8
Reactualizarea documentaţiei tehnice pentru secţiunea Târgu Mureş – Târgu Neamţ în lungime de 211 kilometri este la doar 52%, iar ultimul termen asumat, luna iulie, cel mai probabil nu poate fi respectat. (Proiectantul este o firmă din Spania care a câştigat contractul pentru 17 milioane lei, cu o ofertă mult sub estimarea CNAIR).
Această nouă întârziere, alături de solicitarea pentru finanţarea prin PNRR a ,,capetelor” Târgu Mureş – Miercurea Nirajului şi Târgu Neamţ –Moţca, sunt printre motivele principale pentru mitingul auto programat sâmbătă la Cristeşti, în judeţul Iaşi (n.r, miting auto pentru susţinerea autostrăzilor Moldovei pe care îl organizează Asociaţia Împreună pentru Moldova.