Compania Națională de Investiții Rutiere anunță că a transmis, joi 06 februarie 2025, spre publicare în Sistemul Electronic pentru Achiziții Publice – SEAP, contractul pentru proiectarea și execuția tronsonului 2 al Autostrăzii Unirii Moțca-Iași-Ungheni și a stabilit că ofertele pot fi depuse până la data de 24 martie 2025
Tronsonul 2 Târgu Frumos-Lețcani cu o lungime de 28,6 kilometri are un cost estimat de 5 miliarde lei, iar finanțarea investiției este asigurată din fonduri europene, prin Programul Transport PT 2021-2027.
![](https://cdn.economedia.ro/wp-content/uploads/2025/02/476026095_546706838398063_2211127927051609832_n.webp)
Pe traseu sunt prevăzute următoarele structuri :
• 33 de poduri și pasaje (cu o lungime totală de 7,8 kilometri/cel mai lung pasaj de 1130 de metri peste râul Bahlui)
• două tunele
• 3 noduri (Nod Podu Iloaiei, Nod Lețcani, Nod la Drumul de Legătură cu DN 28).
Durata de realizare a întregului tronson 2 Târgu Frumos-Lețcani (28,6 km) este de 46 de luni (10 pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție). Pentru a asigura finalizarea în cel mult 14 luni a segmentului de autostradă care va funcționa ca o centură a localității Podu Iloaiei, CNIR spune că a prevăzut acordarea punctajului suplimentar constructorului care își asumă și prioritizează acest segment cu o lungime de 4 kilometri.
În cadrul contractului vor mai fi executate, inclusiv :
-Drum de Legătură cu 2 benzi cu DN 28 D în lungime de 5,23 km.
-Drum de Legătură cu 4 benzi cu DN 28 în lungime de 7,6 km.
-2 parcări de scurtă durată, un spațiu de servicii tip S 3, un Centru de Întreținere și Coordonare- CIC.
![](https://cdn.economedia.ro/wp-content/uploads/2025/02/475996705_546706711731409_5001460408285358919_n.webp)
Anunțul de licitație va fi vizibil în SEAP după publicarea în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
Construirea Tronsonului 1 Moțca-Târgu Frumos (27 km), lansat în licitație pe 23 ianuarie 2025 și a tronsonului 2 Târgu Frumos-Lețcani, care asigură legătura municipiului Iași la Autostrada Moldovei -A 7 și mai departe la Autostrada Transilvaniei -A3, reprezintă obiective prioritare ale Companiei. Realizarea celor două tronsoane devine o necesitate și din perspectiva evoluției fluxurilor de trafic, în sensul creșterii acestora între Moțca și Iași, așa cum reiese din scenariile prezentate în tabelul alăturat.
Valorile de trafic sunt estimările realizate în cadrul documentației de specialitate a Studiului de Fezabilitate.
![](https://cdn.economedia.ro/wp-content/uploads/2025/02/476288908_546706918398055_7979314709214938298_n.webp)