Autostrada Unirii, Târgu Neamț – Iași: Geostud a predat studiul geotehnic pentru secțiunea Moțca – Târgu Frumos și suplimentează utilajele de foraj pentru tronsonul spre Lețcani pe care îl va finaliza în martie

Foraje Geostud

Compania de Drumuri a aprobat studiul geotehnic pentru sectorul Moțca – Târgu Frumos (32 km) al Autostrăzii Unirii, iar pe următoarea secțiune spre Lețcani vor fi suplimentate utilajele de foraj pentru finalizarea investigațiilor geotehnice în martie, a precizat directorul general Geostud, Petru Nicolae. Este vorba despre studiile pe sectorul Târgu Neamț – Iași – Ungheni al Autostrăzii Unirii (A8), contract pentru Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic semnat în 2021 cu firma de proiectare Consitrans pentru 59 de milioane lei și estimare de finalizare pentru a doua jumătate a anului.

Firma de specialitate Geostud asigură consultanța de mediu și execută studiile geotehnice pe sectorul Moțca – Iași – Ungheni, iar pentru primul tronson s-au făcut 290 de foraje însemnând peste 8.200 de metri liniari. Pe următorul tronson, Târgu Frumos – Lețcani (29 km), sunt 285 de foraje în tema de proiectare din care s-a realizat un procent de 73%, a transmis reprezentantul firmei.

„Am realizat studiul geotehnic pe sectorul Moțca-Târgu Frumos de 32 de kilometri, am predat către CNAIR studiul, 8258 de metri de foraje și 299 de foraje în total deja realizate, iar studiul a fost aprobat. În momentul de față ne desfășurăm activitatea pe sectorul Târgu Frumos-Lețcani, 29 de kilometri are acest tronson, avem în tema de proiectare un total de 6647 de metri de foraj, adică 285 de foraje. Până acum am realizat 4838 de metri de foraj adică 190 de foraje, ceea ce înseamnă că suntem la 73 % procent din investigațiile din teren. Pe lângă acestea noi facem și analizele de laborator. Noi avem acum în teren un singur utilaj mobilizat, dar la începutul lunii februarie mai aducem două utilaje și estimăm, dacă vremea va fi favorabilă să terminăm într-o lună și jumătate”, a afirmat Petru Nicolae, Geostud, într-un podcast realizat de Cătălin Urtoi, consilierul ministrului Sorin Grindeanu și Irinel Bucur, activist civic din Iași.

De asemenea, Urtoi a anunțat că, în următoarea perioadă, „CNAIR va declanșa dezbaterea publică în legătură cu traseul drumurilor de legătură la A8 – sectorul Centura de Nord a Iașului. Este vorba de legătura cu Spitalului Regional de Urgență și Aeroportul Internațional Iași”.

Compania de Drumuri a aprobat pe 13 ianuarie traseul final al secțiunii Târgu Neamț – Iași – Ungheni de pe Autostrada Unirii A8, a anunțat șeful CNAIR Cristian Pistol. „Traseul albastru” propus încă de anul trecut pentru a rezolva problemele din zona de nord a Iașiului are o lungime totală de 93 de kilometri, 55 de poduri și 2 tuneluri. Totodată, pe cei peste 90 de kilometri vor fi amenajate și 9 noduri rutiere, în medie un nod la fiecare 10 kilometri, ceea ce va asigura descărcările de pe A8 și legăturile cu rețeaua existentă.

Din cei aproximativ 300 de kilometri ai întregii Autostrăzi A8 Târgu Mureș – Iași – Ungheni, 55 de kilometri finanțați prin PNRR sunt lansați în licitație pentru proiectare și execuție, iar în următoarele luni ar putea fi lansate și loturile de pe tronsoanele de munte Miercurea Nirajului – Leghin.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *