ING Bank România a trimis o informare clienților săi în care îi avertizează în legătură cu unele tentative de fraudă cunoscute ca “impersonare”. Este vorba despre persoane care se dau drept angajați ING pentru a obține datele conturilor.
“Mai știi cum, în poveștile copilăriei, răufăcătorii se dădeau drept altcineva pentru a le face rău eroilor? La fel cum mama vitregă o păcălește pe Albă ca Zăpada să creadă că e o bătrânică inocentă, așa și fraudatorii se dau drept angajați ING pentru a prelua datele contului tău.”, scrie în informarea băncii.
Cum funcționează frauda numită „impersonare”?
O persoană (fraudator) se prezintă drept angajat ING pentru a prelua acces în sistemul băncii sau la contul tău de client ING. Deseori, fraudatorul te va contacta în calitate de „reprezentant al băncii”, cu scopul de a obține acces la conturile tale.
Ce vrea să obțină de la tine: date personale – user, parola, codul de autorizare a aplicației de internet banking, numărul cardului, data lui de expirare, CVV, sau chiar bani.
Ce urmărește
• să-ți fure identitatea și să folosească datele tale personale în mod fraudulos;
• să obțină accesul neautorizat și să utilizeze cum vrea banii tăi;
• să-ți ia banii din cont/credit;
• să te șantajeze.
Cum îți dai seama dacă e sau NU e angajat ING?
• Dacă numărul are un prefix din străinătate, NU e angajat ING
• Dacă adresa de email pare suspicioasă, NU e angajat ING
• Dacă nu știe numele sau prenumele tău când te sună, NU e angajat ING
• Dacă îți cere user și parola pentru Home’Bank, NU e angajat ING
• Dacă îți cere datele de pe card – față și verso, inclusiv cod CVV, NU e angajat ING
• Dacă îți cere acces la calculator / tabletă / telefon, NU e angajat ING
• Dacă te pune să instalezi o aplicație prin care să preia controlul asupra dispozitivului tău, NU e angajat ING
În cazul în care ai suspiciuni legate de un apel / email / mesaj primit, sună la numărul de pe spatele cardului și verifică dacă persoana care te-a contactat e angajat ING.
Ce faci în cazul în care crezi că ești ținta unui atac?
Verifică ultimele tranzacții și contactează banca dacă observi tranzacții pe care nu le recunoști;
Blochează-ți imediat cardurile bancare, dacă ai orice suspiciune că ele au fost compromise;
Sună la bancă pentru a verifica numele persoanei care te-a apelat;
Contactează banca și poliția.