Avize pe bandă rulantă pentru Drumul Expres Oradea – Arad: Ministerul Transporturilor a aprobat Studiul de Fezabilitate la doar două zile de la primirea Acordului de mediu / Salonta și Oar, primele vămi cu Ungaria pe un drum expres

Drum Expres Oradea-Arad

Ministerul Transporturilor a aprobat miercuri, 4 octombrie, Studiul de Fezabilitate pentru Drumul Expres Oradea – Arad, cea mai mare investiție descentralizată din România. Transporturile au dat avizul pentru documentația tehnică realizată de Consitrans la doar două zile de la emiterea Acordului de Mediu.

Traseul Drumului Expres Arad – Oradea va avea o lungime de 119 km, cu profil de patru benzi de circulație, iar costul estimat este de 10 miliarde lei. Proiectul mai prevede drumul de legătură cu orașul Salonta (județul Bihor), de 5 km, drumul de legătură cu orașul Arad, de 3 km, și drumul de legătură cu punctul de trecere a frontierei cu Ungaria (Salonta – Békéscsaba), de 9,85 km. Drumul Expres Oradea – Arad și Drumul Expres Satu Mare – Oar (Someș Expres) sunt primele proiecte de Drum Expres care includ și vămi noi la Salonta și la Oar.

„Astăzi a fost avizat în Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii studiul de fezabilitate pentru Drumul Expres Oradea – Arad, care va asigura și conexiunea cu granița cu Ungaria. Sunt prevăzute următoarele caracteristici tehnice:

120,47 km lungime traseu

drum de legătură cu Vama Nădlac – 9,85 km

drum de legătură Arad – 3 km

drum de legătură Salonta – 5 km

punct de trecere a frontierei

86 poduri și pasaje

6 parcări de scurtă durată

– 8 spații de servicii tip S1 și S3, iar pe drumul de legătură cu Ungaria sunt prevăzute două spații de servicii tip S3, unde se va amenaja inclusiv parcare securizată cu nivel de securizare Bronz.

4 Centre de Întreținere și Coordonare

sistem inteligent de monitorizare trafic (ITS)

12 noduri rutiere amplasate la intersecția cu:

1) drumul de legătură Centura Oradea cu A3, 2) DC71, 3) Gepiu cu DN7, 4) Salonta cu DJ795, 5) drumul de legătură cu granița Ungariei, 6) Avram Iancu cu DN79, 7) Chișineu – Criș cu DN79, 8) DJ792C, 9) Varianta de Ocolire Arad Nou, 10) DJ 709B, 11) DJ709C cu Drum de legătură cu zona industrială Arad Vest și 12) VO Arad cu DN7”, a transmis miercuri secretarul de stat Ionel Scrioșteanu.

„Acest Drum Expres de 10 kilometri (n.r legătura DEx. 11 la Salonta) este parte a proiectului mare Arad-Oradea, nu sunt separate. Acest proiect de Drum Expres Arad-Oradea cu varianta de Salonta se află în gestiunea autorităților locale, CJ Bihor și CJ Arad. Noi suntem doar pe post de a finanța acest proiecte, el le implementează, le derulează. Undeva în vara acestui an vom avea acordul de mediu din informațiile pe care le am, ceea ce e un lucru dificil, nu doar în România. Pe termenele pe care le avem de la colegii din Bihor în octombrie se va finaliza proiectul tehnic pentru ca apoi să lansăm licitația. Termenul de realizare este 2026”, a afirmat Sorin Grindeanu.

Proiectul este rezultatul unui parteneriat între Ministerul Transporturilor, prin Compania Națională de Autostrăzi – CNAIR și patru autorități locale: Primăria și Consiliul Județean Arad, Primăria Oradea și Consiliul Județean Bihor.

Comentarii

  1. Dupa parerea mea acest DEx. se va termina cu mult timp înainte sa se termine tronsonul de autostrada Cluj -Vama Bors.
    Și cred ca este oportună o legatura rapidă. intre Salonta si
    Autostrada A10, ( Sebeș, Alba Iulia, Teiuș, Aiud și Turda).
    Traficul rutier si pe calea ferata intre Cluj si Oradea va fi nefunctional mulți ani de aci încolo si ar fi o varianta buna de tranzitare spre Ungaria si invers.

  2. Și cât vă costa pe Km, stimați domni? Se aude ca iese aproape la fel de scumpa ca tranzitarea Carpaților pe S2, respectiv S3, din A1 pe Pitești-Sibiu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *