Băcănia Boierească a inaugurat prima locație din București, în urma unei investiții de peste 50.000 euro, potrivit unui comunicat de presă. Decizia a venit ca urmare a cererii în creștere din partea clienților din Capitală, care comandau până acum online. Băcănia Boierească a fost fondată în 2015 și reprezintă un lanț integrat de la fermă la băcănie cu produse alimentare artizanale și naturale.
Locația Băcănia Boierească din București acoperă o suprafață de 85 metri pătrați, din care 40 mp sunt alocați spațiului de vânzare. Amenajarea locației a presupus o investiție de peste 50.000 euro și estimările pentru prima lună de activitate prevăd vânzări de peste 100.000 lei.
Gama de produse disponibilă în locația din București include preparatele afumate și crude, dar și produse de la alți producători locali. Băcănia Boierească are colaborări cu 24 producători și procesatori locali, preponderent din zona Moldovei. Aceștia sunt aleși pe baza unui set strict de reguli pentru a respecta calitatea pentru care Băcănia Boierească este recunoscută.
Sunt peste 150 produse listate în oferta locației din Capitală, iar în prima zi bonul mediu a fost de 80 lei. Cel mai bine vândute au fost produsele din carne – salamul crud uscat, cârnații sticks sau pastrama de vită Angus, dar și berea Suceava, sau dulciurile artizanale.
Băcănia Boierească este o afacere de familie care a început acum mai bine de 10 ani, din nevoia de a mânca sănătos, după cum ne spune Georgiana Păstrăv, coproprietara. Când a apărut și un copil în familie, proprietarii băcăniei au fost de părere că trebuie să încerce să-i ofere toate condițiile, asta incluzând o alimentație sănătoasă și sigură, scrie G4Food.
soțul meu niște văcuțe angus. A adus vreo 10 din Austria și din Germania”, spune Georgiana, care mai adaugă faptul că ulterior au decis să proceseze produsele rezultate de la acestea. Aveau un restaurant în Suceava (pe care-l au și în prezent) unde le rămânea foarte multă carne neprocesată. Atunci le-a venit ideea să deschidă o băcănie unde să vândă cârnați, cotlet, salam și altele, pentru a valorifica acea carne rămasă.
Angajați sunt 4-5 pe ferma de vaci, 2 sau 3 pe porci, în carmangerie și abator sunt undeva la 10 (aranjatori, procesatori, inginer alimentar, șef de abator și așa mai departe), iar în băcănie 4.
Principala provocare cu care aceștia se confruntă în prezent este vânzarea produselor. „Soțul meu a crezut că e mai greu să faci produsele, dar e mai greu să le vinzi, în ideea în care trebuie să găsești acei clienți care să pună preț pe calitate!”, adaugă ea.
Ca planuri de viitor, familia Păstrăv povestește despre deschiderea unei băcănii în București. Ei caută și colaborări cu alte băcănii sau restaurante din Capitală, care pun preț pe calitate.
Citește mai multe aici