Bestjobs lansează primul instrument de coaching în carieră pe bază de Inteligență Artificială care ajută candidații să devină mai competitivi pe piața muncii. Angajații nu se tem de AI: peste 60% spun că activitatea lor nu poate fi realizată de roboți
Platforma de joburi BestJobs anunță lansarea unui instrumentului de coaching în carieră pe baza de Inteligență Artificială, potrivit unui comunicat de presă. Astfel candidații vor deveni mai competitivi pe piața muncii.
De asemenea, potrivit comunicatului de presă, utilizatorii pot primi sfaturi utile de la Coach-ul digital, astfel încât să fie mai bine pregătiți pentru un potențial interviu, transformând complet experiența de utilizare a unei platforme de recrutare.
Potrivit unui studiu realizat recent de BestJobs, 60% dintre respondenții unui sondaj recent bestjobs consideră că activitatea lor nu poate fi înlocuită de AI, în timp ce 22% apreciază posibilitatea de a eficientiza astfel anumite sarcini la job și doar 18% rămân sceptici.
„Dintre participanții la sondajul bestjobs care au spus că au folosit Chat GPT, 27% au declarat că cel mai adesea au apelat la acesta pentru job, alți 27% pentru a genera texte și articole, 35% pentru informații de cultură generală, 7% pentru template-uri și răspunsuri la mail-uri, iar 5% pentru scrierea de cod. O bună parte dintre aceștia au folosit Chat GPT ca suport pentru angajare, 32% implicând Chat GPT în căutarea de joburi, 12% în obținerea de sfaturi pentru interviu, 25% pentru a scrie mail-ul sau scrisoarea de intenție atunci când aplică la un job nou”, potrivit comunicatului BestJobs.
Din rândul recrutorilor, mai mult de două treimi recunosc că au folosit platformele de AI în procesul de recrutare și tot atâția spun că au început să urmărească la candidați abilitatea de a folosi astfel de instrumente. Cel mai adesea recrutorii aleg să folosească AI pentru scrierea anunțurilor de angajare, pentru selecția cât mai eficientă a candidaților potriviți pe baza CV-urilor primite și pentru crearea conținutului care să promoveze strategia de Employer Branding a companiei.
Sondajul a fost realizat în perioada mai-iunie, cu participarea a 1.867 de utilizatori de internet.