Blocaj pe cel mai mare contract de autostradă al CNAIR: Constructorul Ictaș (Turcia) a depus contestație la CNSC și cere suspendarea licitației pentru lotul cu tunelul Meseș de pe Autostrada Transilvania

Tunel Meseș

Licitația pentru proiectarea și execuția lotului Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău de pe Autostrada Transilvania, cel mai mare contract de până acum al CNAIR, este contestată la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor. Constructorul Ictaș din Turcia a depus miercuri, 3 mai, contestație la CNSC și cere CNAIR să suspende licitația pentru lotul cu o lungime de 41 de kilometri care include și tunelul Meseș de 3 km.

Ictaș cere suspendarea licitației reclamând caietul de sarcini/documentația tehnică lacunară pe care Compania de Drumuri a pus-o la dispoziția constructorilor și răspunsurile „în doi peri” la solicitările de clarificare, conform datelor pe care le-a consultat Economedia. Turcii susțin că o eventuală continuare a licitației fără soluționarea contestației îi va aduce pagube „prin faptul că prejudiciata nu își poate întocmi oferta în condiții de legalitate, iar în lipsa suspendării Autoritatea Contractantă va continua o procedură de atribuire vădit ilegală”.

Constructorii au depus 235 de clarificări și întrebări mai ales în privința Studiului de Fezabilitate și a forajelor geotehnice disponibile doar pentru tunelul Meseș (detalii aici). Pe de altă parte, unele dintre clarificările/contestațiile constructorilor sunt depuse tocmai pentru a „trage de timp”, neavând pregătită oferta tehnică/financiară cu care vor intra în licitație.

Analize Economedia

Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
calculator, job, grafice
automotive foto 2

Contestația turcilor a fost înregistrată cu două zile înainte de noul termen-limită pentru depunerea ofertelor, 5 mai 2023. Deocamdată, în SEAP, licitația figurează „,în desfășurare” pentru că plângerea a fost depusă miercuri dimineață și va dura cel puțin câteva ore până la modificarea datelor.

Licitația pentru lotul cu Tunelul Meseș de pe Autostrada Transilvania este cel mai mare contract pentru o autostradă din România și a fost relansată în februarie după mai bine de doi ani de la prima licitație (toamna 2020).  Lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău de pe Autostrada Transilvania a fost scos la licitație în SEAP cu o valoare cuprinsă de 7,5 miliarde și 8,8 miliarde lei, lotul de autostradă cu tunelul de la Meseș fiind cel mai lung, cel mai greu și cel mai scump tronson de autostradă de până acum.

Pentru cei 41 de kilometri de pe Autostrada Transilvania, CNAIR a prevăzut o durată de proiectare și execuție de 78 de luni, adică șase ani și jumătate. Spre comparație, Lotul 2 de pe Autostrada A1 Sibiu – Pitești, cel mai greu contract semnat, are o durată de 68 de luni, 18 proiectare și 50 execuție. Caietul de sarcini are 283 de pagini, arată datele pe care le-a consultat Economedia. Finanțarea este asigurată prin POT

Tunelul Meseș

Tunelul Meseș are o lungime de 2,8 kilometri și două galerii. Viteza de proiectare este de 120 km/h.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Un om chibzuit întâi se apuca sa facă partea mai grea a unei lucrări complicate . Altfel riscă să nu o mai termine niciodată.

  2. Se vede clar că cnair nu are specialiști de valoare, unde directorii sunt numiți politic fara sa aibă competente, experiență și profesionalism, iar rezultatele se vad in modul cum decurg lucrările de autostrăzi, cazul autostrăzii Transilvania este elocvent un acest sens începută în 2004, nu s-au făcut nici jumătate din ea și va mai dura multi ani de acum încolo până va fi gata poate decenii, ceea ce dovedește incompetență crasă a celor de la cnair și Ministerul transporturilor în care miniștri sunt paraleli cu construcția de autostrăzi, incompetenți care mai mult blochează lucrarile decât să avanseze, iar preturile sunt enorm de mari nejustificate, făcute cu executanți neserioși, incompetenți și neserioși incaoabilivsavexecute lucrările de calitate și la termen. Degeaba se fac licitații multe daca nu se finalizează lucrările in termen.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.