Blocaj pe linia de tren București – Pitești: Aktor contestă la CNSC licitația de 600 de milioane de lei din PNRR. CFR Infrastructură îi desemnase pe turcii de la Yapi pentru reparații între Chitila și Golești

Tren-de-lucru-CFR-Infra-Bucuresti-Pitesti

Constructorul Aktor (Grecia) contestă la CNSC licitația de aproximativ 600 de milioane de lei pentru lucrări de reparații și înlocuire la rând pe linia București – Pitești. Vineri, 13 octombrie, în ultima zi legală, Aktor a depus la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor o contestație pentru licitația organizată de CFR Infrastructură, prin Regionala București. Contractul din PNRR pentru ridicarea restricțiilor de viteză pe linia neelectrificată București – Pitești a fost lansat în licitație în august 2022, iar CFR Infrastructură a desemnat pe 3 octombrie constructorul turc Yapı Merkezi İnşaat ve Sanayi A.Ş cu o ofertă de 584 milioane lei, estimarea Companiei de căi ferate fiind de 660 milioane lei. Încă din mai 2021, Compania a început lucrări pentru creșterea vitezei trenurilor de la 50 km/h. la 120 km/h, intervenții necesare pentru pregătirea infrastructurii feroviare înainte de achiziția trenurilor cu hidrogen, după cum explica fostul secretar de stat în ministerul Transporturilor Adrian Covăsnianu (detalii aici).

„PNRR – OFERTE câștigătoare pentru înlocuirea la rând a elementelor suprastructurii căii între CHITILA și GOLEȘTI (196,7 km):

SRCF București a desemnat ofertele câștigătoare la procedura de licitaţie publică pentru lucrări de înlocuire la rând a elementelor suprastructurii căii pe linia CF 101 București – Pitești, investiție finanțată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Ofertele depuse de Yapı Merkezi İnşaat ve Sanayi A.Ş pentru cele 2 loturi de pe intervalul CF CHITILA – GOLEȘTI, aferent liniei București – Pitești, au fost desemnate câștigătoare, contractele de achiziţie publică urmând a fi semnate de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii.

Analize Economedia

Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
calculator, job, grafice
automotive foto 2

– Lotul 1: Chitila – Ciocănești (firul II) și Ciocănești – Titu (fir I și II), de la km 10+600 la km 49+780 (linii curente și directe din statiile Săbăreni, Ciocănești și Ghergani). Oferta financiară desemnată câștigătoare: 257.322.902,95 lei (fără TVA). Valoarea estimată: 304.257.778,46 lei (fără TVA)

– Lotul 2: Titu – Călinești – Golesti (fir I și II), de la km 49+980 la km 95+000 (linii curente si directe din statiile Fusea, Mătăsaru, Găești, Leordeni și Călinești). Oferta financiară desemnată câștigătoare: 326.550.492,37 lei (fără TVA). Valoarea estimată: 386.627.248,36 lei (fără TVA).

Lucrările de înlocuire la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii pe cei 196,7 km CF au drept scop aducerea liniei în parametrii proiectați, creşterea vitezei maxime de circulaţie a trenurilor de călători la 120 km/h, eliminarea costurilor cauzate de restricții, creșterea eficienței activității de operare și maximizarea gradului de siguranță.

În cadrul celor două contracte se vor executa lucrări pe o lungime totală de 196,7 km CF, pe intervalul CF CHITILA – GOLEȘTI, prin înlocuirea la rând a următoarelor elemente componente ale suprastructurii căii: șină, aparate de cale, piese pentru aparate de cale, cupoane de tranziție, traverse normale și speciale din lemn (pentru aparate de cale și poduri), contrașine pod, platelaj metalic, ambutisat și neambutisat pentru poduri, traverse de beton complet echipate, dale elastice pentru treceri la nivel, material mărunt, piatră spartă, inclusiv lucrări pentru realizarea căii fără joante”, a transmis CFR Infrastructura.

Ofertele depuse:

1. Ofertant unic: Yapı Merkezi İnşaat ve Sanayi A.Ş.,Loturile:1, 2,

2. Ofertant unic: STRABAG,Loturile:1, 2,

3. Ofertant unic: AKTOR SOCIETATE TEHNICA ANONIMA (AKTOR S.A.),Loturile:1, 2,

4. Asociere: Bedamiro Holding Parcari Construct (Leader), SC Proiect Consult SRL, Euro Construct Trading 98, Rotary Construcții Mentenanță, Loturile: 1, 2.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Grecii aștia sunt buni pe undeva?
    Au vreun km de autostrada terminat, vreo lucrare reușita pe undeva?
    Oftică!😲

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.