Pregătiri pentru trenurile cu hidrogen: Yapi (Turcia) a câștigat contracte de aproape 600 de milioane lei cu bani din PNRR pentru reparații pe linia de tren București – Pitești. Lucrările se fac pentru readucerea liniei la viteza de 120 km/h

Tren-de-lucru-CFR-Infra-Bucuresti-Pitesti

Constructorul Yapi Merkezei (Turcia) a câștigat licitațiile CFR Infrastructură pentru reparații pe linia de tren BucureștiPitești, secție neelectrificată pe care ar urma să circule viitoarele trenuri cu hidrogen pe care ARF le-ar putea cumpăra de la Alstom (detalii aici). Licitațiile pentru lucrări între Chitila (Ilfov) și Golești (Argeș) au fost lansate în august 2022, valoarea ofertelor de la Yapi este de 584 milioane de lei, iar finanțarea este asigurată din PNRR.

Încă din mai 2021, Compania a început lucrări pentru creșterea vitezei trenurilor de la 50 km/h. la 120 km/h, intervenții necesare pentru pregătirea infrastructurii feroviare înainte de achiziția trenurilor cu hidrogen, după cum explica fostul secretar de stat în ministerul Transporturilor Adrian Covăsnianu (detalii aici). La Regionala CFR București cele două contracte au o valoare de 663 de milioane. „Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA vă informează că au fost lansate licitațiile pentru lucrări de înlocuire la rând a elementelor suprastructurii căii pe linia CF 101 București – Pitești, investiție în valoare totală estimată de 663.614.246,82 RON, cu sursă de finanţare prevăzută în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR)”, arată un comunicat al companiei.

„PNRR – OFERTE câștigătoare pentru înlocuirea la rând a elementelor suprastructurii căii între CHITILA și GOLEȘTI (196,7 km):

SRCF București a desemnat ofertele câștigătoare la procedura de licitaţie publică pentru lucrări de înlocuire la rând a elementelor suprastructurii căii pe linia CF 101 București – Pitești, investiție finanțată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Ofertele depuse de Yapı Merkezi İnşaat ve Sanayi A.Ş pentru cele 2 loturi de pe intervalul CF CHITILA – GOLEȘTI, aferent liniei București – Pitești, au fost desemnate câștigătoare, contractele de achiziţie publică urmând a fi semnate de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii.

– Lotul 1: Chitila – Ciocănești (firul II) și Ciocănești – Titu (fir I și II), de la km 10+600 la km 49+780 (linii curente și directe din statiile Săbăreni, Ciocănești și Ghergani). Oferta financiară desemnată câștigătoare: 257.322.902,95 lei (fără TVA). Valoarea estimată: 304.257.778,46 lei (fără TVA)

– Lotul 2: Titu – Călinești – Golesti (fir I și II), de la km 49+980 la km 95+000 (linii curente si directe din statiile Fusea, Mătăsaru, Găești, Leordeni și Călinești). Oferta financiară desemnată câștigătoare: 326.550.492,37 lei (fără TVA). Valoarea estimată: 386.627.248,36 lei (fără TVA).

Lucrările de înlocuire la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii pe cei 196,7 km CF au drept scop aducerea liniei în parametrii proiectați, creşterea vitezei maxime de circulaţie a trenurilor de călători la 120 km/h, eliminarea costurilor cauzate de restricții, creșterea eficienței activității de operare și maximizarea gradului de siguranță.

În cadrul celor două contracte se vor executa lucrări pe o lungime totală de 196,7 km CF, pe intervalul CF CHITILA – GOLEȘTI, prin înlocuirea la rând a următoarelor elemente componente ale suprastructurii căii: șină, aparate de cale, piese pentru aparate de cale, cupoane de tranziție, traverse normale și speciale din lemn (pentru aparate de cale și poduri), contrașine pod, platelaj metalic, ambutisat și neambutisat pentru poduri, traverse de beton complet echipate, dale elastice pentru treceri la nivel, material mărunt, piatră spartă, inclusiv lucrări pentru realizarea căii fără joante”, a transmis CFR Infrastructura.

CFR Infrastructură va lansa în licitație un contract pentru Studiul de Fezabilitate care să dea soluțiile pentru electrificarea secției BucureștiPitești între Chitila (km 10) și Călinești, Argeș (km 95).

Comentarii

  1. In 34 de ani nu s au făcut decât cârpeli la calea ferată.E inadmisibil ca după 34 de ani trenurile sa circule in ritm de melc cu 50 km pe oră.Msi bine iau bicicleta că ajung mai repede la destinație decât trenurile Cifrului Ha Ha ha

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *