Pentru prima dată în istorie, constructorul auto german BMW a vândut mai multe vehicule electrice în Uniunea Europeană decât rivalul american Tesla, iar acest lucru s-a întâmplat în luna iulie 2024, când producătorul german a reuşit să îşi majoreze livrările pe o piaţă care, pe ansamblu, a încetinit, transmite Bloomberg, citat de Agerpres.
Datele analizate de firma de consultanţă Jato Dynamics arată că în luna iulie 2024 vânzările de automobile BMW complet electrice în blocul comunitar au crescut cu aproape o treime, până la 14.869 de unităţi. În schimb, livrările Tesla au scăzut cu 16% până la 14.561 de unităţi.
Chiar dacă Tesla este în continuare lider de vânzări pe piaţa din UE când vine vorba de situaţia pe primele şapte luni ale anului, avansul puternic înregistrat de BMW în luna iulie reprezintă o noutate, fiind pentru prima dată când producătorul german de automobile de lux a devansat Tesla.
În total, luna trecută, cumpărătorii europeni au înmatriculat 139.300 de automobile electrice noi, în scădere cu 6% comparativ cu situaţia din luna iulie 2023.
Cererea pentru automobile electrice scade în Europa, după ce o serie de ţări, inclusiv Germania şi Suedia, au oprit sau au redus subvenţiile, ceea ce i-a făcut pe producători să îşi revizuiască strategiile referitoare la automobile electrice.
Grupul german Volkswagen AG, cel mai mare producător european de automobile, a anunţat luna trecută că a decis să îşi diminueze capacităţile la uzinele cu costuri mari din Germania şi a sugerat că asta ar putea duce la întârzieri în lansarea de noi modele electrice. La rândul său, Mercedes-Benz Group AG îşi revizuieşte propriile sale planuri vizând electrificarea flotei şi modelele pe baterii.
“Lipsa de claritate cu privire la subvenţii şi/sau viitorul automobilelor electrice continuă să reprezinte o barieră pentru consumatori. Aceşti factori, împreună cu valoarea reziduală mică pentru automobilele electrice, au contribuit la declinul înregistrat în luna iulie”, a declarat analistul Jato, Felipe Munoz.
BMW a reuşit să meargă împotriva trendului descrescător graţie unei cereri robuste pentru automobilele sale electrice, inclusiv modelele i4 şi iX1, care s-au vândut mai bine decât modelele cu dimensiuni similare ale rivalilor Mercedes şi Audi. Automobilul Model Y al celor de la Tesla şi-a păstrat titlul de cel mai bine vândut model electric în Europa, în prima jumătate a anului, însă livrările pentru acest model vechi de peste patru ani sunt în scădere.
În paralel, deşi constructorii chinezi, în frunte cu BYD Co. şi SAIC Motor Corp., s-au extins treptat în Europa în acest an, noile tarife anunţate de Bruxelles au încetinit afluxul de automobile electrice chineze cu 45% în luna iulie, comparativ cu iunie.