Șefii unui ONG german de mediu au dat în judecată producătorii de automobile BMW și Daimler pentru că au refuzat să-și crească obiectivele de emisii de carbon și să renunțe la mașinile care emit combustibili fosili până în 2030, a informat marți ziarul Handelsblatt.
ONG-ul Deutsche Umwelthilfe a confirmat că procesele au fost intentate luni seara.
În scrisori adresate firmelor la începutul lunii septembrie, companiile au primit termen până la 20 septembrie să accepte cererile ONG-urilor, care includeau și limitarea producției de mașini cu motor cu combustie internă (ICE) înainte de 2030.
Niciuna dintre companii nu a stabilit până acum o dată de încheiere pentru producția de mașini ICE.
BMW și Daimler au confirmat luni pentru Reuters că nu au acceptat cererile ONG-ului, dar, cel puțin Daimler, e destul de ambitioasă cu planurile sale de electrificare ale modelelor produse.
De altfel, lobby-ul grupurilor auto germane se opun noilor reguli propuse, care ar face mai greu ca mașinile hibride plug-in vândute în țară să se califice pentru subvenții guvernamentale.
Gama minimă pentru hibrizii plug-in pentru a se califica pentru beneficii va crește la 60 km de la 40 km începând din octombrie 2022 și la 80 km de la 1 ianuarie 2024, conform proiectului de linii directoare de finanțare.
În prezent, un hibrid plug-in evaluat la 40.000 euroR sau mai puțin se poate califica pentru o reducere de 6.750 euro, în timp ce vehiculele evaluate la aproximativ 40.000 EUR în Germania primesc o reducere de 5.625 euro.
Stimulentele au dat un impuls mare, potrivit asociației industriale ACEA, întrucât vânzările de hibrizi plug-in în Germania au crescut cu 230% în prima jumătate la 163.571.
Asociația Germană a Industriei Automobile (VDA) și Asociația Internațională a Producătorilor de Automobile (VDIK) au emis declarații criticând noul regulament propus.