Banca Naţională a României a primit o serie de sesizări care semnalau utilizarea numerelor de contact telefonice indicate pe pagina website a BNR, respectiv 021 313 04 10 sau 021 315 27 50 de către persoane care pretindeau că vorbesc din partea BNR, în legătură cu presupuse împrumuturi online făcute pe numele celor apelaţi, potrivit unui comunicat de presă al BNR.
„Se solicitau date personale, sub diverse pretexte (confirmarea unor cereri de împrumut, ştergerea împrumutului din sistem, date de card etc., în funcţie de răspunsurile date de cel contactat)”, se precizează în comunicat.
BNR atrage atenţia că apelurile menţionate nu au fost iniţiate din reţeaua telefonică a BNR.
Totodată, reprezentanţii instituţiei precizează că Banca Naţională a României, în calitatea sa de bancă centrală a ţării, îndeplineşte atribuţii reglementate expres de Legea nr 312/2004 privind Statutul Băncii Naţionale a României şi nu este abilitată să ofere populaţiei produse sau servicii de creditare.
„Este important să nu se dea curs solicitărilor de acest tip, venite din partea unor persoane care pretind că sunt salariaţi sau reprezentanţi ai BNR şi care invocă pretinse împrumuturi solicitate/aprobate/acordate de BNR şi solicită date sau documente cu caracter personal sau transferuri de bani în diferite scopuri”, se mai spune în comunicat.
Totodată, BNR a sesizat poliţia în legătură cu utilizarea frauduloasă a numerelor de telefon şi a numelui BNR.